Hands freen mikrofoni

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

9-5T kirjoitti:
Aeroilia kirjoitti:Miten se antenni kiinnitetään siihen hainevään?
Pitääkö se evä irroittaa ja lähteekö ihan vetämällä.

Tarkoitus ei ole hommata orkkisantennia vaan joku edullinen, joka sopisi hainevän sisälle.
Antenniton evä roskiin ja uusi antennillinen evä tilalle yhdellä mutterilla.
Samaa mieltä olen minäkin. Taitaa olla hankalaa ruveta rakentelemaan mitään siihen dummy-evään.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

9-5T kirjoitti:Nokian mikkiä kun sivuleikkurilla hiukan pienentää(päällinen pois) se sopii suoraan alkuperäisen paikkaan.
Osaatko arvoida paraniko äänenlaatu?
Itselläni on useampikin Nokian mikki ja voisi vaihtaa tilalle, jos siitä on hyötyä muuallakin kuin paperilla :)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
iikoo
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 12:20

Viesti Kirjoittaja iikoo »

Mimmi kirjoitti:Orkkismikissä on kaksi (2) eri tasoa, jotka valitaan liittimellä. Vakiona se on kytketty "active high" ja esim. Nokian sarjan kanssa se pitää muuttaa "active low". Tämä tapahtuu siirtämällä mikin liittimestä johto 1->2. Liittimessä 3 on mikin maataso (ja mantteli).
Näin tehden saa erinomaisen äänen orkkismikillä.
Katselin eilen oman vehkeeni mikkiä: millä konstilla sen piuhan saa siitä liittimestä yksinkertaisimmin irti ja toiseen reikään kiinni?
iikoo
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 12:20

Viesti Kirjoittaja iikoo »

Mimmi kirjoitti:Avaamalla sen punaisen osan.
Jaaha. Näitä on sitten erilaisia: mulla ei ollut mitään muuta punaista kuin toinen johto. Tämä siis sieltä mikin päästä. Joku vähän punaisen sävyinen läppä siinä oli, jossa oli piuhojen numerot, mutta se nyt ei käytännössä irrottanut mitään. Johdot olivat liittimissä 1 ja 3. Kakkonen oli tyhjä. Liitinosa oli käytännössä prässättyä muovia. Väkivalloinhan sen sieltä irti saisi, mutta kun pitäisi takaisinkin laittaa...

Vuosimalli oli siis 2001.
iikoo
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 12:20

Viesti Kirjoittaja iikoo »

Mimmi kirjoitti:M04:ssä liittimen päätykappale on punainen ja se irtoaa pienellä meisselillä kampeamalla. Päätykappaleessa on pienet kynnet (muistaakseni päissä) ja sen irrottamalla saat pinnit siirrettyä avattuasi varsinaisen liitinosan (muistaakseni siinä on läppäosa, joka kääntyy sivuun ja se läppäosa lukitaan sillä punaisella päätykappaleella).
Jaa-a. Että pitäisi siis vaihtaa auto tuoreempaan, että saisi mikin pelaamaan helposti...? :D
iikoo
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 12:20

Viesti Kirjoittaja iikoo »

Mimmi kirjoitti:Se sinun "punaisen sävyinen läppä" on ko. irrotettava osa.
Juu. Hyvin se irtosikin eikä sen jälkeen enää paikallaan pysynyt... mutta jatkamme harjoituksia. Eiköhän se johto saada irti kun se on kerran paikalleenkin saatu.
iikoo
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 12:20

Viesti Kirjoittaja iikoo »

Mimmi kirjoitti:Saathan sen kiinni esim. liimalla.
No niin, nyt on askartelut askarreltu. Haperohan se liitin oli, mutta lopputulos ratkaisee: ykköspiuha saatu kakkosreikään ja homma pelittää oikein mainiosti! Enää ei tarvitse huutaa, että vastapuoli kuulee jotain.

Ja teipillä minä sen sitten kasaan harsin. Eihän tästä tyylipisteitä jaella.
Vastaa Viestiin