Häh? Jaa, tämäpä olikin uutinen. Hommasin tuon farkun tuossa viikko sitten ja oletin kulutuksen olevan kaikissa malleissa tietyllä konetyypilla samat, eli maantiellä jopa alle 7. Mistähän tuo ero mahtaa johtua? Tuohon on kyllä viritysboksi asennettuna, mutta sen ei kai pitäisi kovin kummoisesti kulutukseen vaikuttaa. Onko eri kone vai eri viritys?9-5T kirjoitti: Autollesi on ilmoitettu maantiekulutukseksi 7,6l/100km limousinena ja estatessa on hieman suurempi kulutus.
kulutus!!!
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Ei kun, kyllä tämä auto on manuaalimeiningillä.9-5T kirjoitti: Virittämätön mutta valitettavasti automaatin, manuaalissa sedanina 6,9l. Anteeksi että ehtisit luulla päässeesi alta normikulutuksen.
No, määräaikaishuolto on ensi torstaina. Pitääpä kysellä samalla kun menee huoltoon.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Speksit sanoo, että kulutus laskee, kun virittää, mutta käytäntö on vähän eri, ainakin mulla orkkisboksin asennuksen jälkeen. Siististi saa ajella, että pääsee edes samaan kuin vakiona. Keskimäärin kulutus on noussut muutaman desin sataselle virityksen jälkeen. Enpä silti viitsisi vakiolla ajella.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Tuon uskon. Vaikka tämä ei uskon asia olekkaan.Arcer kirjoitti:Speksit sanoo, että kulutus laskee, kun virittää, mutta käytäntö on vähän eri, ainakin mulla orkkisboksin asennuksen jälkeen. Siististi saa ajella, että pääsee edes samaan kuin vakiona. Keskimäärin kulutus on noussut muutaman desin sataselle virityksen jälkeen. Enpä silti viitsisi vakiolla ajella.

Tuota en usko.9-5T kirjoitti:EDIT: käytännössä minun normaaliajossa jossa ohitetaan hitaammat on virisarjat pudottaneet kulutusta enemmän kuin on edes luvattu.
Miksi auton vakio "boksit" ei olisi suunniteltu niin, että olisi optimaalinen bensan kulutus kyseiselle moottorille? Jos moottoria viritetään niin se tarvii lisää bensaa kulkeakseen lujempaa\ täysillä.

Audi A4 2.0TFSIq
Löytyykö 9-5:lle virallisia lukemia netistä? 9-3:n lukemissa maantiekulutus on ainoa joka pienenee, keskikulutus (EU) pysyy samana ja kaupunkikulutus kasvaa. Nämä siis löysin Hirschin nettisivuilta, muita lukemia kun ei ole ollut mahdollisuutta päästä ihmettelemään.9-5T kirjoitti:..Saabin ja Hirschin ilmoittamia virallisia lukemia on siitten vielä hankalampi tapaus.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Katsastusmies kaivoi jostain orkkisboksille lukemat eli 2.0t:ssa (manuaali sedan) virallisten lukemien mukaan kaupunkikulutus nousi muutaman desin, yhdistetty laski 9 tai 9.1 -> 8.8 joka laitettiin myös rekisteriotteeseen ja maantiekulutus laskee 6.9 -> 6.6. Ennen viritysta talvinopeusrajotuisten aikaan jotenkin pääsikin tuohon 6.6:een, mutta virityksen jälkeen on melko tuskaista päästä edes seiskan pintaan.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa