9-5 TurboPilot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
pipsa
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 21:34
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja pipsa »

Eski kirjoitti:...Yritin taas katsella noita käytettyjä, mutta ei sieltä oikeasti löydy mitään järkevää vaihtoehtoa uudelle turbopilotille. Kävin myös kysymässä paikallisesta opel-kaupasta heillä vuoden maannutta AeroWagonia (M05, vain 16K ajettu, punainen, manuaalivaihteisto). Pitäisi maksaa noin 6000 euroa enemmän väliä, kuin uuteen turbopilotiin. Haluavat ilmeisesti säilöä autoa hallissaan vielä toisenkin vuoden...

Eski
Jaahas, eli se punainen Aero makaa edelleen opeliksikaupassa jklässä :) - ja kaikesta päätellen ei hintakaan ole laskenut yhtään. Juurikin sellainen auto josta voisi kesälomilla käydä tekemässä sellaisen hävyttömän tarjouksen, soitelkoot sitten sen toisen vuoden jälkeen perään että kelpaiskos vielä :)

Kyseistä autoa kävin tutun kanssa hakemassa koeajoon, tuttuni oli sitä kovasti ostamassa tuossa talvella, mutta homma kariutui myyjien haluttomuuteen. Eivät antaneet sitä koeajoon (??), eli ei kai kovin suurta halua ole siitä sitten päästä oikeesti eroon. Tämä tuttavani haki sitten vastaavan pirssin länsinaapurista.
** Mä en mene siihen lankaan että alkaisin haaliin jotain omaisuutta... **
-- 9-3 SC 2006 1.9TiD --
-- 9-3 SS 2009 1.9TiD --
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Sitähän tässä hain takaa, kun itse näkee vähän vaivaa, löytyy naapurista tai Saksasta paljon hyviä vaihtoehtoja ja rahaakin säästyy omasta kauppataidosta ja kielitaidosta riippuen aika huikeita summia ja sitä paitsi matkailu avartaa, näkee vähän isompiakin autokauppoja. :D :D
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Petter kirjoitti:Onhan uusi aina uusi. Kukaan ei ole istunut penkeillä koskaan aikaisemmin ja hipelöinyt ohjauspyörää...
Saa itse valita värin, verhoilun ja varusteet. Ei tarvitse kirota, kun edellinen omistaja on rakastanut koiria ja wunterpaumeja tai virittänyt Bilteman kännykkätelineen peltiruuveilla kojelautaan :lol:

...toki myöskin suomalaisessa liikenneympäristössä käytön jäljet näkyvät uusissa enemmän ja kirvelevämmin...kiveniskemät, parkkiskolhut jne. Kaverilla kävi puolivuotiaan Octavian kanssa niin, että joku ystävällinen sielu oli pienellä kujalla rutannut kylkeen mukavan vekin yön hämärissä. Jakun vekki oli tehty autolla, niin vahinkoa ei saanut ilkivaltavakuutuksen piikkiin.... :roll:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Petter kirjoitti:Onhan uusi aina uusi.
Joo ja kaikki mahdolliset kuluvat (niin hitaasti kuin nopeastikin kuluvat) osat ovat uusia, vaihdettavat nesteet ja suodattimet puhtaita. Kun noita kaikkia alkaa listaamaan, tulee pitkä lista, jolla on rahallistakin merkitystä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Kuitenkin siguista päätellen kukaan(?) teistäkään ei ole ostanut autojaan uutena. :roll: Vai?
9000CS 2,3
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Uuden auton kohdalla pitäisi tyytyä 2.0t -versioon 185hv virillä, koska 2.3T tulee kuitenkin liian kalliiksi. 2.3T maksaa toimituskuluineen noin 44Keur ja siihen pitäisi vähintään ottaa xenon-valot +1000e, kattokaiteet +350e ja metalliväri +800e. Sitten tarvitaan vielä vetokoukku +500, lohkolämppäri+sisähaara +350e ja talvirenkaat vanteineen +1000e. Samalla tietysti houkuttaisi ottaa myös sporttialusta +500e ja parempi audiojärjestelmä +400e. Kaupan pihasta löytyisi valmiina 2.0t 185hv, jossa xenonit, titan grey -metalliväri ja kattokaiteet noin 44ke hintaan. Siihen tietysti tarvitaan myös koukku, lämppäri ja talvirenkaat...

Tuossa ylempänä mainittu Vaasan Käyttöauton M04 AeroWagon on myös alkanut houkuttelemaan... Siinä olisi kuitenkin Aero-varusteet ja vain 28K ajettu Aero... Tulisihan se kuitenkin muutaman tonnin halvemmaksi kuin tuo uusi 2.0t turbopilotti. Ainoa miinus tässä AeroWagonissa on, että autoa ei ole huollettu huolto-ohjelman mukaisesti, eli vuoden välein, mutta kerran on sentään öljyt vaihdettu. Huoltovälihän on 30K tai 1 vuosi. Tuossahan ei enää ole "moottoritakuuta" muutenkaan, että sikäli tuosta tuskin suurempaa haittaa olisi... Liike antaisi autolle kuitenkin vuoden "takuun". Myös ulkonäön puolesta M04 AeroWagon miellyttäisi silmää enemmän uusi versio...
http://www.kayttoauto.fi/Default.aspx?i ... ro=UUI-933

Omakin auto on taas vaihteeksi toiminut hyvin, joten vaikeaa on tehdä päätöksiä...

Eski
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Viesti Kirjoittaja APC »

Ja Mäkelän Autossa makaa edelleen 05 aero wagon hintaan 36.900, ei paha!
9-5 Aero Wagon -06
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, manuaalivaihteisto ei oikein kiinnosta ja kilsat on jo vähän pitkällä, saisi olla mielummin alle 50K.

Eski
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Olen käynyt katsomassa tota vaasan aeroa ja ihan normi aero oli.
Varusteita vähän niukan oloisessti(omassa kun on kaikki niin tuntui "neekeri"mallilta).

Päällepäin näytti hyvältä, ei isoja kolhuja.
Sisältä ihan siisti.
Huoltokirjassa ei ollut vielä yhtään leimaa( 30 tkm huolto edessä)
Myyty uutena oulusta.
Talvipyörät oli alla, kesärenkaat varmaan liikkeen varastossa sillä niistä ei ollut näköhavaintoa.
Stereona oli muistaakseni AS-2 , ei hälyä, valoista en muista varmasti että oliko xenonit ?? lohkis oli, värinä tumm.metalli sininen.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Siinä on kuvassa talvirenkaat alla. Löytyy siihen myös kesäkiekot ihan oikeilla 5-spoke EVO -vanteilla.

Eski
turbo 9-3
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 12:33

Viesti Kirjoittaja turbo 9-3 »

valtteri kirjoitti:Huoltokirjassa ei ollut vielä yhtään leimaa( 30 tkm huolto edessä)
Myyty uutena oulusta.
Talvipyörät oli alla, kesärenkaat varmaan liikkeen varastossa sillä niistä ei ollut näköhavaintoa.
Stereona oli muistaakseni AS-2 , ei hälyä, valoista en muista varmasti että oliko xenonit ?? lohkis oli, värinä tumm.metalli sininen.
Käyttöauton AEROn huoltokirjassa oli merkintä öljynvaihdosta n. 18 000 km. kohdalla. Leasing autona ollut ensin ja 4. rekisteriote menossa (edellisen omistajan?). Siisti oli, mitä siinä pimiässä kulmassa näki. Pienen pienen kraapaumam näin kuskinpuoleisen renkaan yläpuolen kaaressa. Automaatti oli, kuten otsikko antoi ymmärtää juu...Ei ollut xenonia, ainakin oli valotason säätönappi ja liukkahat nahkapenkit :). En uskaltanut edes alkaa kysymään tarjousta omaan autoon, olis pian v......nut viikonlopun.

Niinpä niin, olihan tuo öljynvaihto jo huomioitu aikaisemmassa viestissä... :oops: ...heh... kävinpä varmistamassa huoltokirjan... :lol:
99 Gls -79 -> 900 i -88 -> ... -> 9-3 2,0t -01 -> 9-5 2,0T -03
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

turbo 9-3 kirjoitti:
valtteri kirjoitti:Huoltokirjassa ei ollut vielä yhtään leimaa( 30 tkm huolto edessä)
Myyty uutena oulusta.
Talvipyörät oli alla, kesärenkaat varmaan liikkeen varastossa sillä niistä ei ollut näköhavaintoa.
Stereona oli muistaakseni AS-2 , ei hälyä, valoista en muista varmasti että oliko xenonit ?? lohkis oli, värinä tumm.metalli sininen.
Käyttöauton AEROn huoltokirjassa oli merkintä öljynvaihdosta n. 18 000 km. kohdalla. Leasing autona ollut ensin ja 4. rekisteriote menossa (edellisen omistajan?). Siisti oli, mitä siinä pimiässä kulmassa näki. Pienen pienen kraapaumam näin kuskinpuoleisen renkaan yläpuolen kaaressa. Automaatti oli, kuten otsikko antoi ymmärtää juu...Ei ollut xenonia, ainakin oli valotason säätönappi ja liukkahat nahkapenkit :). En uskaltanut edes alkaa kysymään tarjousta omaan autoon, olis pian v......nut viikonlopun.

Niinpä niin, olihan tuo öljynvaihto jo huomioitu aikaisemmassa viestissä... :oops: ...heh... kävinpä varmistamassa huoltokirjan... :lol:
Katsoinkin vain huoltokirjasta huoltoja varten olevan sivun, en sieltä lopusta öljynvaihtoja varten olevia sivuja sillä huollossa ton olisi pitänyt käydä ainakin kahdesti jos "ahdasmielisesti" valmistajan ohjeita noudatetaan 30000km / 1 kert. vuodessa.

Varmaan asiallinen auto kumminkin.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

No niinhän siinä sitten kävi, että AeroWagon vaihtuu 2.0t TurboPilottiin :twisted:

TurboPilot-vakiovarusteet:
-automaattivaihteisto
-17" 3-spoke doublet ja Continental SportContact2 225/45R17
-Sport-etupenkit
-cruise ja SID2
-korinväriset etu- ja takapuskurin alaosat, helmat ja ovenkahvat

Lisävarusteet:
-Saabin 185hv virityssarja
-Bi-xenonit
-titan grey -metalliväri
-kattokaiteet

TurboPilot on luovutushuoltoa, virisarjan, vetokoukun ja lohkolämppärin asennusta vaille valmiina kaupan pihassa:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Luovutus näillä näkymin torstaina...

Eski
Viimeksi muokannut Eski, La Kesä 23, 2007 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Paljon onnea uudelle hienolle hankinnalle ! :)
Tuota viimeisestä kuvaa jäin miettimään, että minkä takia näissä uudemmissa tuo venttiilikoppa pitää olla maalaamaton ?? Vanhemmissa on tuon kasetin värin mukaisesti mustalla maalattu.
Myös kun "9-5T":n uudesta autosta oli kuvia foorumilla, ihmettilin samaa.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Onnea uudelle ja komealle autolle !
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Vastaa Viestiin