hirschit & muut kikkailut?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: hirschit & muut kikkailut?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

No virheistä oppii. :D mutta niitäkin on jotka eivät opi koskaan, itse kuulun tähän jälkimmäiseen :roll: No onhan se hyvä että jotkut maksavat niitä huviveroja. En vain ymmärrä että miksi joidenkin pitää alkaa moralisoimaan heti jos joku on vähän kämmännyt, ihan niinkuin ite olisivat jotain pyhimyksiä.. ihme jeesustelua.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: hirschit & muut kikkailut?

Viesti Kirjoittaja axp102 »

aina riittää tekopyhiä porkyjä (vai mikä se oli) erilaisine arvomaailmoineen kyseenalaistamassa virheen tehneen ihmisyyttä.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: hirschit & muut kikkailut?

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Virheitä...? Mitä ne on?
Täytyy varmaan joskus kokeilla yhtä niin tiedän mistä puhutaan :lol:
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: hirschit & muut kikkailut?

Viesti Kirjoittaja pocky »

axp102 kirjoitti:aina riittää tekopyhiä porkyjä (vai mikä se oli) erilaisine arvomaailmoineen kyseenalaistamassa virheen tehneen ihmisyyttä.
Onhan se väärin kun ei tipukkaan sympatiaa siitä kun ajaa 80km/h alueella yli 140km/h.

Kyllä se joku 100-110km/h ois vielä mennyt ihan virheestä, mutta 140km/h on törkeätä piittaamattomuutta vaikka kuinka ajaisi perstuntumalla 11 päivää omistuksessa olleella autolla.

Jos itse tekisin noin, en ehkä tulisi blaastaamaan asiasta minnekkään internetin syövereihin sankaritekona, vaan olisin koko asiasta hiljaa.
#3431
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: hirschit & muut kikkailut?

Viesti Kirjoittaja axp102 »

en taatusti "blaastannu" siitä minään sankaritekona, vaan kerroin kuinka voi käydä ja on käynyt. jos vaan luet viestiketjun objektiivisesti läpi niin tajuat sen kyllä. itse pidän sitä harvinaisen paskan säkän lihaksitulemana kun noilla olosuhteilla tapahtuu se virhearviointi. tilanteeseen ja sen vaarallisuuteen nähden siitä on tulossa mielestäni liian suuret seuraamukset. en tiedä miksi teille siellä peltokaupungissa syntini tuntuu anteeksiantamattomalta mutta kai sen joskus ymmärrän.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: hirschit & muut kikkailut?

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

axp102 kirjoitti:vaan kerroin kuinka voi käydä ja on käynyt
Kerrotko vielä, että mitä tästä tulisi oppia?
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4959
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: hirschit & muut kikkailut?

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Niin kuin jo aikaisemmin edellisellä sivulla kirjoitin niin voitaisiin ainakin minun puolesta lopettaa tämä toisten "virheiden", ym. Hirsch vireihin kuulumattomat asian jauhaminen tässä topicissa.

Sillä joku joskus kun sattuu "haku" toimintoa käyttämään ja haluaisi tietoa edellämainituista vireistä tai muuten vain tietoa niihin liittyvistä asioista, päätyykin tähän aiheeseen otsikon perusteella ja joutuu lukemaan sellaista mistä yli puolet on turhaa eikä liity mitenkään aiheeseen.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: hirschit & muut kikkailut?

Viesti Kirjoittaja axp102 »

totta. zori. :oops:
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: hirschit & muut kikkailut?

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Älkäähän nyt, ihan otsikon mukaan tässä minusta mennään. Siinähän lukee myös "muut kikkailut". Jos joku, niin tuollaisen vauhdin pitäminen tuolla rajoituksella muita ja itseä telomatta on kikkailua parhaimmillaan/pahimmillaan. Jos tuo on vuosittaisten kilometrien mukanaan tuomaa perstuntumaa niin enpä haluaisi tietää mitä tasoa se tuntuma on vähemmän ajavilla.
Näin ihmisen psykologisesta puolesta kiinnostuneena ja varsinkin siitä miten se liikenneasioissa ilmenee, tulee taas kerran huolestuneena kiinnittäneksi huomiota siihen miten oma pöljäily ollaan kerta toisensa jälkeen ja missä tahansa valmiita laittamaan arviointivirheen piikkiin. Tai sitten syyllinen haetaan vaikka poliisista. Tai mistä vaan mutta ei vahingossakaan peilistä. Siinähän voisi vaikka oppia jotakin ja jos suomalainen mies tunnustaa että sillä olisi oppimista liikenteessä niin sehän olisi vaan oman heikkouden tunnustamista. Ja mikä AUTOMIES se sellainen olisi? :wink:
9000CS 2,3
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: hirschit & muut kikkailut?

Viesti Kirjoittaja axp102 »

vastaus off topicissa.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: hirschit & muut kikkailut?

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Musti kirjoitti: Sinun 'tuntien' olen lievästi hämmästynyt. Onko mielestäsi ulkopuolelta tuleva 'järki' parempi tai määrävämpi kuin oma harkinta. Entä jos sääntöjä noudattaen joutuu kuitenkin onnettomuuteen. Ketä sitten syytetään?
Mielestäni ihmiset ovat yksilöitä, toiset kykenevämpiä kalastamisessa, toiset autoilemisessa ja jotkut moilemmissa.
Olen itse ajanut autoa 30v perstuntumalla, enkä aio tyyliäni muuttaa. Suhteutan aina ajonopeuden vallitseviin olosuhteisiin ja toisinaan myös vallitsevaan nopeusrajoitukseen (+/-). 9-5 Aero antaa minulle mahdollisuuden kulkea omalla tavallani (jonka tein kyllä citron prlingollakin).
Nopeusrajoitusten noudattaminen ei luo eikä tuo turvallisuutta, kaikki tapahtuu ratin ja selkänojan välissä nopeudesta riippumatta. Siinä perstuntuma on mitä parhain turvavaruste.
Näistä keskusteluista minä "tykkään".
En nyt tiedä mitä tarkoitat käsitteellä "ulkopuolelta tuleva järki". Minulla arvojärjestys menee sillä tavalla, että ensiksi tulee laki, sitten sen noudattamisen puitteissa sovelletaan muita asioita jos sovelletaan.
Sille järjestykselle on minulla oikein logiikan tapainenkin olemassa:
Laki on pakko laittaa kaiken edelle koska millään muulla tavalla toimimalla minun mielestäni liikenteessä liikkumiseni ei voi olla muille ennalta arvattavaa, joka on minun mielestäni liikenteessä kaiken turvallisen toiminnan perusta.
En tarkoita sitä etteikö joskus lain rikkominen voisi olla turvallistakin, joskushan sitä on jopa pakkokin tehdä turvallisuuden vuoksi, liikennetilanteita kun on monenlaisia. Ylinopeus on aika harvoin perusteltavissa tuolla.
Ihminen voi ajaa 145km/h 80km/h aluella ja sanoa sen jälkeen että eihän tuossa mitään vaaraa ollut kellekään (en nyt väitä että apx olisi väittänyt niin). Väitän että suunnilleen aina tuossa on kuitenkin kyseessä se että ei joko ymmärretä ympäröivää muuta liikennettä tai sitten ei viitsitä välittää siitä.
Esimerkiksi, 80km/h rajoitukset laitetaan yleensä paikkoihin joissa on aika tiheään mm. sivutien risteyksiä. Sieltä tulevalla on oikeus olettaa "pää"tielle tullessaan että muut lähestyvät sitä risteystä maksimissaan 80km/h. Sillä vaan pitää olla sivistysvaltiossa oikeus olettaa sillä tavalla, koska ne säännöt on sitä varten tehty, eikä se tavallinen autoilija pysty mistään muusta oikein arvioimaan että milloin sen on turvallista kääntyä sille päätielle. Lähestyvästä autosta näkyy usein pelkästään valot.

Minä en ilmeisesti oikein ymmärrä tätä perstuntuma käsitettä?
Ymmärsinkö minä oikein että se tarkoittaa sitä, että ylinopeus pitäisi hyväksyä jos siten ajaja katsoo olevansa kykenevä ajamaan sitä turvallisesti (koska sanoo itseään niin taitavaksi vaikkapa siksi että ajaa erityisen paljon)? Jos näin, niin miten tällainen yhdistetään kolareista seuraaviin riitatilanteisiin? En ymmärrä miten ne tapaukset sen jälkeen ratkotaan. Vai siitäköhän tässä on kysymys että jotkut käsittävät lait pelkästään jonkin tapaisina "ohjeina"?

Jos siis käännetään asia pois sieltä minä-näkökulmasta niin millä oikeuslogiikalla voidaan vaatia sivutieltä päätielle tulleen autoilijan pystyvän varautumaan siihen että päätietä ajava auto lähestyykin risteystä esim. 40m/s sen sijaan että se lähestyisi rajoituksen edellyttämää max. 22m/s? Vai voidaanko?

Perstuntumalla minäkin todennäköisesti ajelen, mitä se sitten ikinä mahtaakaan tarkoittaa, onhan tässä itselläkin tullut ajeltua vähän kaikenlaisia laitteita. Ja varmasti rikon usein lakiakin, mutta en kyllä viitsi alkaa keksimään sille toiminnalle mitään selityksiä tai puolustuksia.
Ajelin aikoinaan kesät talvet täysperävaunu yhdistelmää välillä liki 3000km viikossakin. Luulisi että siinäkin hommassa tämä mainittu perstuntuma kehittyy mutta en ole koskaan ajatellut sillä tavalla että minulla olisi sen vuoksi oikeus rikkoa lakeja. Liikennesilmä siinä luulisi kehittyvän ja pystyy sitten toimimaan paremmin sääntöjen puitteissa.

Se miksi aloin tässä nyt kommentoimaan tälle apx:lle johtui enemmänkin siitä että tuli jotenkin vahvasti sellainen teini-adrenaliinin tuoksu linjoja pitkin tänne ja ylittyi sitten positiivisessa mielessä jollain tavalla ehkä ärsyyntymiskynnys, eihän tämä nyt NIIN vakavaa ole. :wink:
9000CS 2,3
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: hirschit & muut kikkailut?

Viesti Kirjoittaja axp102 »

no niin, nyt oli läksyt tehty joiltain osin mallikkaasti! huolellinen valmistautuminen näkyy heti lopputuloksessa!

itse unohdin mainita aikaisemmassa tapahtumakuvauksessani, ettei kyseisen ohituskaistan alueella ole sivutien liittymiä.

uskoakseni nopeusrajoitukset määrittelevät lainsuojan rajat. ylittäessäsi nopeusrajoituksen menetät lainsuojan. eli esim. kolarin sattuessa olet lainsuojaton (engl. outlaw, tuttu kuukauden westerneistä 70- ja 80- lukujen taitteesta). ylinopeutta ajanut on kolarin sattuessa useimmiten vähintäänkin osasyyllinen. se on taivahan tosi.

tässä tapauksessa vaaraa eikä läheltä piti-tilanteita vaan ei yksinkertaisesti ollut.

käy tutustumassa paikkaan kun siellä päin ajelet. siis tie nro 12, Iitti, matkakeitaalta länteen, uusi ohituskaista.

ja jos sinne asti tuntuu haiskahtavan seksuaalisen turhautumisen kiihdyttämä akne, sisällä tupakoimisen suunnaton ihannointi ja lähes tauoton masturbointi, ei nenäsi voisi olla enempää oikeassa, olen elänyt jo vuosia parisuhteessa. :lol:
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: hirschit & muut kikkailut?

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

axp102 kirjoitti:no niin, nyt oli läksyt tehty joiltain osin mallikkaasti! huolellinen valmistautuminen näkyy heti lopputuloksessa!

itse unohdin mainita aikaisemmassa tapahtumakuvauksessani, ettei kyseisen ohituskaistan alueella ole sivutien liittymiä.

uskoakseni nopeusrajoitukset määrittelevät lainsuojan rajat. ylittäessäsi nopeusrajoituksen menetät lainsuojan. eli esim. kolarin sattuessa olet lainsuojaton (engl. outlaw, tuttu kuukauden westerneistä 70- ja 80- lukujen taitteesta). ylinopeutta ajanut on kolarin sattuessa useimmiten vähintäänkin osasyyllinen. se on taivahan tosi.

tässä tapauksessa vaaraa eikä läheltä piti-tilanteita vaan ei yksinkertaisesti ollut.

käy tutustumassa paikkaan kun siellä päin ajelet. siis tie nro 12, Iitti, matkakeitaalta länteen, uusi ohituskaista.

ja jos sinne asti tuntuu haiskahtavan seksuaalisen turhautumisen kiihdyttämä akne, sisällä tupakoimisen suunnaton ihannointi ja lähes tauoton masturbointi, ei nenäsi voisi olla enempää oikeassa, olen elänyt jo vuosia parisuhteessa. :lol:
Jos nyt ihan oikein muistan näitä keskusteluja niin tämä 145/80 vedettiin Kausalassa Matkakeitaan jälkeen Lahteen päin ylämäkeen ohituskaistalla. Tässähän on se raskauttava asianhaara, jos siis näin oli, että 80 tippuu 60:n "jyrkän" mutkan ja sillan takia. Vai oliko siinä suositus kesäisin ja rajoitus talvisin, ei jaksa muistaa...Tuolla sillalla on päästy ennenkin hengestä kun tie on ollut kuiva ja silta täysin jäässä. Näkyvyys nyppylällä, ei riitä mitenkään 145km/h nopeuksiin. Näillä ei rangaistavuuteen ole mitään merkistystä jos ei sitä ole tapahtumakuvaukseen kirjattu, mutta poliisin mielessä peruste 80:lle taatusti on ja se on vaikuttanut tapahtuman kirjaamiseksi törkeäksi. Ja siinä on myös se syy miksi ne siellä vauhtia mittaavaat. Voit aina "parantaa" asemiasi sanomalla ettet tiennyt mutkasta:) A vot siitähän syyttäjä tykkää:)

Lisäksi jos Wagnell on tullut takaisin Saksasta ja sen New Beetle ei satu toimimaan niin sulla ei ole mitään mahdollisuuksia:) Mutta mutta, jos se sut haastattelee niin se kysyy yleensä aina nämä kilometrit jne jne. Älä missään nimessä perustele niillä, että kuinka kova jätkä olet ajamaan. Jos mies vetää 60-70tkm vuodessa niin voi siltä osaamista ja tilannetajua hieman edellyttääkin ja 145/80 ei kuulu niihin asioihin. Mitä tulee törkeän kiistämiseen niin tottakai kiistät mutta ei tosiaankaan kannata kiistää perusteella: kun MINÄ ajan jne jne. Vielä kun sanot, että oli vieras auto niin nehän kuolevat nauruun, sinähän vaan erehdyit perstuntumasta. Vastapuolen kysymys tuossa tilanteessa on, että paljonko sulla sitten olisi ollu vauhtia esim. uudella M5:lla, kuitenkin nopeampi ja hiljaisempi:) Lisäksi jos oikeasti selität ajavasi perstuntumalta ja erehdyt niin paljon, että melkein tuplaat vauhdin niin sinä oikeasti olet, oikeuden mielestä, riski liikenteessä. Otappa nyt järki käteen,niin saat sen kortinkin takaisin:)
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: hirschit & muut kikkailut?

Viesti Kirjoittaja axp102 »

yritinkin päästä juuri wangellin kuultavaksi kun olen sattumoisin istunut hänen pöytänsä ääressä aiemminkin ja sen pöydän ääressä olen pärjännyt paremmin kuin hyvin. en päässyt mutta ei se mitään, ei siinä talossa taida oikein mulkkuja istuakaan. eikä tuo paikallinen poliisi oikein siihen voi auttaa, mitä sieltä tulee. sanamuodot kuulustelupöytäkirjassa vaikuttavat tietysti jotain, mutta eivät todellakaan paljoa.

olin muuten takaisin omalla kaistalla ennen kuin ensimmäinen "ohituskaista päättyy"- merkkiä, eli erittäin hyvissä ajoin ennen mutkaa. kaistan lopussa vauhtia n. 100km/h.

jännityksellä tässä odotellaan että mitähän siellä tapahtuu. en halunnut kansliapäätöstä, koska uskon saavani lievähkön tuomion ylinopeuteen nähden.

nauretaan sit kimpassa mun uskomisille kunhan ne pläjäyttää sen puolen vuoden arestin sieltä... :lol:

kerron kyllä sitten kuinka kävi.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: hirschit & muut kikkailut?

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Jep, hänen kanssaan asiallisesti hoitamalla hommat toimivat molempia osapuolia tyydyttävästi. Mutta kirjasivatko törkeänä ? Ja tiedätkö jo kuka kuulustelee ?
Vastaa Viestiin