turbo
Re: turbo
Tuo BSR stage 3 toimii sinulla moitteettomasti Mitsun kanssa?vwkupla6 kirjoitti:vähä myöhäs vastaus mut...
BSR stage 3 tuli laitettuu kaikkine hiluinee kiinni.
BSR siksi, saa nopeesti 170-265hv ja 265-170hv
Törmäsin vain Saabcentralin foorumilla talvella viestiketjuun, jossa hemmolla oli suuria vaikeuksia -98 2.3t + Mitsu + hilppeet + BSR stage 3:n kanssa.
BSR löi lopulta hanskat tiskiin tämän hemmon auttamisessa, koska heidän Stage 3 ei ole speksattu Mitsulle.
Näin tiivistettynä, asiasta käytiin pitkä keskustelu foorumilla.
En siis mitenkään mollaa BSR:ä, enkä muitakaan virifirmoja, asia nyt vain kiinnostaa kovasti.
Siksi, että en ole onnistunut löytämään ainoatakaan stegiä, jolle softan valmistaja lupaisi täyden yhteensopivuuden varhaisen 2.3 matalapaineisen kanssa, johon on asennettu Aeron ahdin.
Maptun ei suosittele käytettäväksi heidän Steg ykköstä Mitsun kanssa (näillä mennään nyt, toimii perstuntumalta hienosti), eikä myöskään Originaalia Aeron boksia (eri suuttimet). Custom softan kyllä sais, 7995:- kruunua, luultavasti hintaan sisältyy tuon Steg ykkösen palautus vaihdossa
Äh, mikä vuodatus, ohi aiheenkin vielä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: turbo
Aivan järkyttävän vähän käyttökilometrejä! Osataan kestäviäkin turboja tehdä, jos vaan halutaan. Edellinen Saabini 9000 2,3T -92 aj. 470 tkm ja alkuperäinen puhallin PCS:nkin mukaan, eikä huoltohistoriastakaan löytynyt tietoa vaihdosta. Nykyinen 95 2.0t -01, 245 tkm lasissa ja jännityksellä odotetaan, koska poksahtaa.
Re: turbo
joo ei ol mitään ongelmaa mulla ollut tolla paketilla.
millaisia ongelmia sillä saabcentterin foorumin jannulla oli ollut?
millaisia ongelmia sillä saabcentterin foorumin jannulla oli ollut?
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: turbo
nyt tuli hommattua ahtopainemittari... mistä letkusta paineet kannattaa ottaa? (kuvia)
sitten toinen, muistan lukeneeni jostain että joku foorumilainen oli ottanut ahtopainemittarin valon virran samasta mistä saa saadettyä auto omia mittari valoja, minkä värinen johto mahtaa olla+
sitten toinen, muistan lukeneeni jostain että joku foorumilainen oli ottanut ahtopainemittarin valon virran samasta mistä saa saadettyä auto omia mittari valoja, minkä värinen johto mahtaa olla+
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: turbo
Himmentimeltä tulee maksimissaan 5v ja ainakaan Maptunin mittari valoa se ei riitä sytyttämään. Värejä en muista mutta normaalilla yleismittarilla sen saa selville.
letkuliitoksen teet imusarjasta lähtevään (ainoo pieni letku) edestä katsottuna oikealla puolella lähellä jarrupääsylinteriä, läpivienti jarrupolkimen rintapellissä olevan kumin läpi.
letkuliitoksen teet imusarjasta lähtevään (ainoo pieni letku) edestä katsottuna oikealla puolella lähellä jarrupääsylinteriä, läpivienti jarrupolkimen rintapellissä olevan kumin läpi.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: turbo
Hiukka myöhässä, mutta vasta nyt löytyi tää "osoite" mistä ite tilasin turbon.
http://www.professionalmotor.fi/index.php
http://www.professionalmotor.fi/index.php
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: turbo
Jeps. Autolla rullattu 154 tkm ja savu & haju efektit ilmaantuivat yht'äkkiä, varoittamatta. Pöllähdys on reilu aina kaasua painettaessa, joten turbo ilmeisesti laukesi kerralla? Öljyä auto ei ole tähän asti syönyt yhtään.. Nyttemmin varmaan alkaa jo sitten vajumaan..
Autoa tarvitsee miltei joka päivä ja tällaisenään sillä ei oikein tee mieli ajella, joten mites nyt? Mistä uusi turbo mahdollisimman nopeasti ja edullisesti? Ilmeisesti tuollaista samanlaista (Garret?) tilalle mikä siinä nytkin on? Mitähän nuo maksaa?
Autoa tarvitsee miltei joka päivä ja tällaisenään sillä ei oikein tee mieli ajella, joten mites nyt? Mistä uusi turbo mahdollisimman nopeasti ja edullisesti? Ilmeisesti tuollaista samanlaista (Garret?) tilalle mikä siinä nytkin on? Mitähän nuo maksaa?
Saab 9-5 2.0t A Vector Wagon 2002 Biopower
Re: turbo
Jeps, PCS:ltä tilattu hyllyssä ollut Garret. Riittää minulle, mikäli kestäisi taas 150 tkm...
Kävin myös paikallisessa Saab -huollossa. Asiallinen ja mukava töidenvastaanottaja alkoi pelottelemaan melko laajasta konerempasta. Meinasi, että esim. jakoketjun osa on aiheuttanut turbon hajoamisen.. Ei tuo minusta kyllä hirveästi ole rallatellut.. Lupasi vielä ennen sovittua päivää tutkia autoa hieman päällisinpuolin, mikä oli kyllä sinänsä hyvää asiakaspalvelua.
Mitenkäs yleistä tuo sitten on, että nämä hajoaa jakopäätä tai alakertaa myöden? Minä kun kuvittelin selviävän turbon vaihdolla..
Kävin myös paikallisessa Saab -huollossa. Asiallinen ja mukava töidenvastaanottaja alkoi pelottelemaan melko laajasta konerempasta. Meinasi, että esim. jakoketjun osa on aiheuttanut turbon hajoamisen.. Ei tuo minusta kyllä hirveästi ole rallatellut.. Lupasi vielä ennen sovittua päivää tutkia autoa hieman päällisinpuolin, mikä oli kyllä sinänsä hyvää asiakaspalvelua.
Mitenkäs yleistä tuo sitten on, että nämä hajoaa jakopäätä tai alakertaa myöden? Minä kun kuvittelin selviävän turbon vaihdolla..
Saab 9-5 2.0t A Vector Wagon 2002 Biopower
Re: turbo
Itse ihmettelen mitä tekemistä jakoketjulla on turbon kanssa?
Ainoa mieleeni tuleva syy on että sieltä lähtenyt osa olisi tukkinut öljynkierron.
Turbollahan ei ole mitään mekaanista yhteyttä koneeseen.
Jos parempia selityksiä/tietoa niin laittakaa kehiin.
Ainoa mieleeni tuleva syy on että sieltä lähtenyt osa olisi tukkinut öljynkierron.
Turbollahan ei ole mitään mekaanista yhteyttä koneeseen.
Jos parempia selityksiä/tietoa niin laittakaa kehiin.
Re: turbo
Juuri tästä lienee kyse. Venakopan kannessa on sellainen kumiläpyskä ketjupyörän kohdalla. Tuppaa vanhemmiten kovettumaan ja saattaa sitten murentua öljykiertoon.Juhabisti kirjoitti:Ainoa mieleeni tuleva syy on että sieltä lähtenyt osa olisi tukkinut öljynkierron.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
Re: turbo
Juu, eli pelkäsi jonkin irronneen osan tukkineen öljykierron turbolta. Oli vähän sitä mieltä, että jokin syy täytyy turbon hajoamiseen olla. Eikö syyksi riitäkään, että nuo Garretit tuppaavat vaan porsimaan..? Sanoi, että kyllä he voivat pelkän turbon vaihtaa, mutta sama voi olla esissä 20 tkm jälkeen, mikäli alkuperäistä syytä ei korjata.Asiallinen ja mukava töidenvastaanottaja alkoi pelottelemaan melko laajasta konerempasta. Meinasi, että esim. jakoketjun osa on aiheuttanut turbon hajoamisen..
Kasselkoot, mutta eiköhän tuohonkin vain vaihdeta turbo...
Saab 9-5 2.0t A Vector Wagon 2002 Biopower