Rannekellosta ja nopeusmittarista kattelit?Nalle Karkki kirjoitti:Mitattua: Autona -00 9-5 wagon 2.0t automaatilla
0-100 sport napilla 11.04sek
ilman sport nappia 11.04sek
Tehdas taisi ilmoittaa 12,5sek
0:sta 100:aan
Re: 0:sta 100:aan
-
Nalle Karkki
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: To Maalis 27, 2008 20:33
Re: 0:sta 100:aan
G-tech. On todettu vartilla kohtuullisen tarkaksi vehkeeksi.jmarin kirjoitti: Rannekellosta ja nopeusmittarista kattelit?
-
Peter Finn
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: 0:sta 100:aan
Uskotaan. Aamulla painoin tallan pohjaan ilman ässää ja suurehkosta massasta riippumatta kauheasti kerkeää. S-nappula jotenkin "lutkuttaa" vaihteita alaspäin ja antaa tunteen että kiihtyisi paremmin.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
-
Peter Finn
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: 0:sta 100:aan
(.. että se jaksaa siitä samasta)
Jos S-vaihteella ei kiihdy nopeammin niin ei kai sillä mene sitten enemmän löpöäkään vai mitä fysiikan lait sanovat.
Jos S-vaihteella ei kiihdy nopeammin niin ei kai sillä mene sitten enemmän löpöäkään vai mitä fysiikan lait sanovat.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: 0:sta 100:aan
Voiskohan olla, että S-nappi pohjassa kaasuläppä aukeaa hiukan nopeammin suhteessa kaasupolkimen asentoon, joten siinä saattaisi olla mahdollisuudet hiukan parempaan alkukiihtyvyyteen kun huipputeho on vähän aiemmin käytössä.
En ole oman 9-5:n kiihtyvyyksiä päässyt mittailemaan, joten tämä on pelkkää arvailua ohjekirjan tekstin ja perstuntuman perusteella.
"Sport-ohjelma muuttaa kaasuläpän asentoa niin, että moottorin teho nousee samalla kaasunpainalluksella. Tämän muutoksen johdosta vaihtamiskohdat sopeutetaan auton suorituskyvyn parantamiseksi."
"Sport-ohjelma muuttaa kaasuläpän asentoa niin, että moottorin teho nousee samalla kaasunpainalluksella. Tämän muutoksen johdosta vaihtamiskohdat sopeutetaan auton suorituskyvyn parantamiseksi."
Re: 0:sta 100:aan
Ei tossa 02-mallin ohjekirjassa puhuttu kaasu pohjassa ajossa ainakaan tuon Sport-ohjelma -kappaleen yhteydessä, mistä em. lauseet on nykäisty. Tarkoitin vain, että kun S-nappi pohjassa kaasuläppä kun aukeaa nopeammin suhteessa kaasupolkimen liikkeeseen, niin on ainakin teoriassa mahdollista saada täysi teho aiemmin käyttöön. Mene ja tiedä, ei ole testituloksia taustalla itelläni.9-5T kirjoitti:Jätit lukematta seuraavan lauseen jossa puhutaan vaihtamiskohdista kaasun ollessa pohjassa.karg kirjoitti: "Sport-ohjelma muuttaa kaasuläpän asentoa niin, että moottorin teho nousee samalla kaasunpainalluksella. Tämän muutoksen johdosta vaihtamiskohdat sopeutetaan auton suorituskyvyn parantamiseksi."
Samalla kannattaa lukaista mitä tehdään kickdown asennossa.
Re: 0:sta 100:aan
Joo, eiköhän tuo S-nappi kuvauksen perusteella vain vaihda T7:n pedaalikarttaa toiseen jossa pienemmällä polkimen asennolla on korkeampi vääntöpyyntö. Toisinsanoen muuttuu vain kaasupolkimen "välitys". Kaasu pohjassa ei mitään eroa ole, auto vain tuntuu ärhäkämmältä kevyemmällä toivomuspolkimen painalluksella.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com