0:sta 100:aan

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: 0:sta 100:aan

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Nalle Karkki kirjoitti:Mitattua: Autona -00 9-5 wagon 2.0t automaatilla

0-100 sport napilla 11.04sek
ilman sport nappia 11.04sek

Tehdas taisi ilmoittaa 12,5sek :lol:
Rannekellosta ja nopeusmittarista kattelit? :-)
Nalle Karkki
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Maalis 27, 2008 20:33

Re: 0:sta 100:aan

Viesti Kirjoittaja Nalle Karkki »

jmarin kirjoitti: Rannekellosta ja nopeusmittarista kattelit? :-)
G-tech. On todettu vartilla kohtuullisen tarkaksi vehkeeksi.
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: 0:sta 100:aan

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Uskotaan. Aamulla painoin tallan pohjaan ilman ässää ja suurehkosta massasta riippumatta kauheasti kerkeää. S-nappula jotenkin "lutkuttaa" vaihteita alaspäin ja antaa tunteen että kiihtyisi paremmin.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: 0:sta 100:aan

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

(.. että se jaksaa siitä samasta)
Jos S-vaihteella ei kiihdy nopeammin niin ei kai sillä mene sitten enemmän löpöäkään vai mitä fysiikan lait sanovat. 8)
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 0:sta 100:aan

Viesti Kirjoittaja karg »

Voiskohan olla, että S-nappi pohjassa kaasuläppä aukeaa hiukan nopeammin suhteessa kaasupolkimen asentoon, joten siinä saattaisi olla mahdollisuudet hiukan parempaan alkukiihtyvyyteen kun huipputeho on vähän aiemmin käytössä. :?: En ole oman 9-5:n kiihtyvyyksiä päässyt mittailemaan, joten tämä on pelkkää arvailua ohjekirjan tekstin ja perstuntuman perusteella.

"Sport-ohjelma muuttaa kaasuläpän asentoa niin, että moottorin teho nousee samalla kaasunpainalluksella. Tämän muutoksen johdosta vaihtamiskohdat sopeutetaan auton suorituskyvyn parantamiseksi."
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 0:sta 100:aan

Viesti Kirjoittaja karg »

9-5T kirjoitti:
karg kirjoitti: "Sport-ohjelma muuttaa kaasuläpän asentoa niin, että moottorin teho nousee samalla kaasunpainalluksella. Tämän muutoksen johdosta vaihtamiskohdat sopeutetaan auton suorituskyvyn parantamiseksi."
Jätit lukematta seuraavan lauseen jossa puhutaan vaihtamiskohdista kaasun ollessa pohjassa.
Samalla kannattaa lukaista mitä tehdään kickdown asennossa.
Ei tossa 02-mallin ohjekirjassa puhuttu kaasu pohjassa ajossa ainakaan tuon Sport-ohjelma -kappaleen yhteydessä, mistä em. lauseet on nykäisty. Tarkoitin vain, että kun S-nappi pohjassa kaasuläppä kun aukeaa nopeammin suhteessa kaasupolkimen liikkeeseen, niin on ainakin teoriassa mahdollista saada täysi teho aiemmin käyttöön. Mene ja tiedä, ei ole testituloksia taustalla itelläni.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 0:sta 100:aan

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo, eiköhän tuo S-nappi kuvauksen perusteella vain vaihda T7:n pedaalikarttaa toiseen jossa pienemmällä polkimen asennolla on korkeampi vääntöpyyntö. Toisinsanoen muuttuu vain kaasupolkimen "välitys". Kaasu pohjassa ei mitään eroa ole, auto vain tuntuu ärhäkämmältä kevyemmällä toivomuspolkimen painalluksella.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin