Outoa "säksätystä" konehuoneesta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Outoa "säksätystä" konehuoneesta

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

No tuolta muista osioista eli OG900, ja Tonnaripuolelta löytyy "Etsi":llä juttuja hydraulinostinten purkamisesta ja pesemisestä, eli itse painimet ovat samanlaiset kaikissa Saabin 16v moottoreissa ja melko helposti purettavissa sekä pestävissä.

Yleisin syy säkätyksiin ja naputuksiin on pelkkä öljyn pikeentyminen hydraulikupin melko pienivälyksiseen säätöyksikköön, ja pienellä vaivalla voi säästää pitkän pennin sensijaan että vaihtaisi vain likaantuneita painimia uusiin.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Outoa "säksätystä" konehuoneesta

Viesti Kirjoittaja Termos »

ng900aero kirjoitti: Itse en MISSÄÄN nimessä vaihtaisi vanhaan koneeseen mitään uusinta huohotinpäivitystä, se saattaa jollain tavoin toimiakin uudessa moottorissa, johon se on alunperin piirrustuspöydällä suunniteltukin, mutta voisi odottaa, että jos sen lykkää vanhaan koneeseen, niin johan alkaa öljy maistumaan, senverta monimutkainen , ja he****illinen systeemi se vaan on, ettei varmaan vanhan koneen hörhötinilmat osaa mennä enää uutta kautta ulos.
Kun näitä huohotinpäivitys - aiheisia juttuja etsitään haulla vielä pitkänkin ajan kuluttua, niin pitänee vastata edelliseen (provoon?) notta:

Höpö Höpö!

Sinulla on tietenkin oma mielipiteesi asiaan, kun teit ison remontin lietteen runtelemaan moottoriin.
Itse vaihdoin vanhaan, 1998 femman 2,3t - koneeseen uusimman päivityksen, kun koneella oli ajettu 190 tkm keväällä 2007. Ei mitään ongelmia, joskaan ei näkyvää hyötyäkään, kun motti oli öljyloukon aukisahaamisen ja letkujen rassaamisen perusteella puhdas.

Keväällä 2008 laukesi Garrett GT17, mutta tuskin uusi huohotinpäivitys sen rikkoi.
Ahdin vaihtui Aeron Mitsuun ja kesän mittaan pellin alle ruuvattiin Maptun Stage 4 - palikat ja softa (285Hv/440Nm paperilla :roll: ).

Kymppitonnin kestotestin jälkeen konevanhus on edelleen nipussa uusien virityksien kanssa, vaikka uusin huohotinpäivitys onkin ollut asennettuna 25 tkm:n matkan.

kop kop kop, voiko lastulevyä koputtaa, kuten puuta? :lol:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Outoa "säksätystä" konehuoneesta

Viesti Kirjoittaja A.L. »

hiljenihän se uusilla öljyillä!!
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Vastaa Viestiin