Koni + Eibach
Re: Koni + Eibach
tuota ilmaa mietin itekin, mutta sitten jäin tuumailemaan, että mistä se on sinne nyt tullut? Kun ei ole letkuja käytetty auki, ainoastaan painettu männät sisään jarrusatuloiden päästä.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: Koni + Eibach
Kuulostaa kyllä vähän mystiseltä, luultavasti joskus jäänyt sinne satulaan ja nyt kun painoit männät sisään lähtivät kuplat sieltä liikkeelle.
#3272
Re: Koni + Eibach
Eipä ollut ilmaa. Mutta ne ulompien jarrupalojen sokat olin laittanut hieman väärällä tavalla kiinni, ja ne estivät jarrusatulan kellumisen. Eli aina kun jarrun vapautti, niin ne sokat veti jarrusatulan jälleen apposelleen auki. Tuon kyllä huomasi kun alkoi nyt uudemman kerran ajatuksen kera tutkimaan että miten ne sokat oli kiinni.
Mitä tästä opimme? Pura ite ne kohdat mitkä aiot kasatakin
Nyt pitää vielä tilata ne magic camber pultit ja taakse muutamia shimmejä. Sen jälkeen auto pyöränkulmien säätöön.
Mitä tästä opimme? Pura ite ne kohdat mitkä aiot kasatakin

Nyt pitää vielä tilata ne magic camber pultit ja taakse muutamia shimmejä. Sen jälkeen auto pyöränkulmien säätöön.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: Koni + Eibach
Kuinkas paljon teillä on ollu pyöräkulmat pielessä vakioilla/lasketuilla alustoilla?
Koitan tässä vähän kartoittaa säätökilkkeiden tarvetta ennen pyöränkulmien säätöön menoa.
Edit: Searchillä näköjään löytyykin aika paljon asiaa ja myöskin suositeltavia arvoja lasketulle alustalle. Ilmeisen toimivat kulmat on ainakin:
Koitan tässä vähän kartoittaa säätökilkkeiden tarvetta ennen pyöränkulmien säätöön menoa.
Edit: Searchillä näköjään löytyykin aika paljon asiaa ja myöskin suositeltavia arvoja lasketulle alustalle. Ilmeisen toimivat kulmat on ainakin:
sseppala kirjoitti: Huomasin eturenkaiden camber-säädön oleellisesti vaikuttavan uraherkkyyteen. Asennutin etuiskarien ylemmät kiinnityspultit korvaavat epäkeskopultit ("macig-camber"), joilla hoidetaan pystykulman säädöt.
Nyt on minulla seuraavat säädöt:
edessä auraus: 0,05 ast / pyörä
takana auraus: 0,10 ast / pyörä
edessä camber -1,0 ast
takana en säädättänyt: vasen -1,5 ast, oikea -1,35 ast
ja ei vetele urissa, suoralla menee suoraan.
Viimeksi muokannut Janne T, Ti Syys 29, 2009 07:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: Koni + Eibach
OK. Itellä on tollanen 30mm madallusta. Etupää ei välttämättä ole edes paha camberin puolesta, mutta hain kuiten magic camber pultit ja heitin paikalleen. 15min homma. Pulttejä löytyi ainakin Oulusta Jukolantien Tarviketorilta. Monroen valikoimasta ja malli MC112. Hintaa 30e pari. Kallista? Riippuu pitkälti siitä tarviiko säätää vai ei..Mimmi kirjoitti:Sporttialustalla ei juurikaan, eli normaalit säätövarat riittävät.

Takapää on jo silmämääräisestikin linkussa, mutta ostan säätölevyt vasta kun olen käyttänyt säädettävänä ja näin että paljonko on camber. Sen jälkeenhän sinne voi heittää sopivat säätölevyt paikoilleen.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: Koni + Eibach
Janne T kirjoitti:OK. Itellä on tollanen 30mm madallusta. Etupää ei välttämättä ole edes paha camberin puolesta, mutta hain kuiten magic camber pultit ja heitin paikalleen. 15min homma. Pulttejä löytyi ainakin Oulusta Jukolantien Tarviketorilta. Monroen valikoimasta ja malli MC112. Hintaa 30e pari. Kallista? Riippuu pitkälti siitä tarviiko säätää vai ei..Mimmi kirjoitti:Sporttialustalla ei juurikaan, eli normaalit säätövarat riittävät.
Takapää on jo silmämääräisestikin linkussa, mutta ostan säätölevyt vasta kun olen käyttänyt säädettävänä ja näin että paljonko on camber. Sen jälkeenhän sinne voi heittää sopivat säätölevyt paikoilleen.
Jokos olet käynyt säädättämässä ja miltä näytti ?
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06