Lisäpotkua

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Lisäpotkua

Viesti Kirjoittaja masas »

Onkohan mun autossa jotain vikaa, kun se ei nyvi 95:lla :roll: Esim. tänään tässä etelä-suomen "moottoriradalla" 80-kakkonen 5-vaihteella, ei nykinyt, eikä ollut ees kylmää rinkiä siellä kuuluisassa paikassa, ja samalla nuo motonetin palatkin sai "tulikasteen" :P
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
900iClassic
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 22, 2006 10:05
Paikkakunta: Häme

Re: Lisäpotkua

Viesti Kirjoittaja 900iClassic »

bazooka kirjoitti:Olen tuore :saab: 9-5 2.0t -03 "kartano"-mallin omistaja ja heti pitäisi saada laitteeseen lisäpotkua :D , ei vaan lähinnä kiinnostaa noiden "moottoripäivitysten" vaikutus menoveden kulutukseen, mukana tuleva ruutiannos olisi mukava bonus. Tietysti kiinnostaa myös vaikutus moottorin käyttöikään... Mielipiteitä eli MapTun, Speedparts vai muu mikä? Vai onko parempi jättää kaupan hyllylle...

Onnittelut tuoreen :saab: auton omistajalle 8)
900T16 Classic -93
artako
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 17:39

Re: Lisäpotkua

Viesti Kirjoittaja artako »

Kiinnostuin kokeilemaan v-poweria kun lueskelin noita juttuja oktaaniluvun vaikutuksista. Katsoin mittarilla ahtopaineet molemmilla bensoilla: 98 1.0 bar ja v-power 1.1 bar. 2.0T tuntuu myös virkeämmältä v-powerilla kuin 98:lla, mutta toimii kyllä ihan hyvin 98:llakin.

Veikkaisin 95:llä ahtopaineiden jäävän selvästi alle 1 bar. Joskus voisi senkin mitata.
9-5 Aero wagon M -04, 900 Turbo -90, 96 2-t -65.
Vastaa Viestiin