Tämä täytyy allekirjoittaa täysin. Kävin tarkistamassa rengaspaineet vähän sen jälkeen kun tämän ketjun aloitin ja takapyörissä 1.4bar ja 0.7baroju kirjoitti:En ole tonnarilla ajanut mutta minua yllätti ysivitosen herkkyys takarenkaiden rengaspaineille. Onhan siihen varmaan muitakin syitä kuten kulunut alusta ja renkaiden ominaisuudet mutta kokeilkaa ihmeessä paineiden korottamista jos ysifemma ei vastaa odotuksia.
9-5 vs. 9000 pahassa kelissä
-
9000 2.3 turbo
- "Ruisku"
- Viestit: 104
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10
Re: 9-5 vs. 9000 pahassa kelissä
Re: 9-5 vs. 9000 pahassa kelissä
Kyllä se Sierra vaan menee paremmin kylki edellä sohjossa kun tonnari tai femma, suoraan en kyllä pääse vaikka haluaisin 
-
saabvector
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: 9-5 vs. 9000 pahassa kelissä
Minun Saabissa esp.n saa pois, samalla tippuu kaikki " järjestelmät " pois lukien abs. Tosin pois kytkentä onnistuu vain alle kuudenkympin nopeuden ( jos nopeuden oikein muistan ). Jos järjestelmä on pois päältä se aktivoituu itsekseen kun tuo nopeus ylittyy.Tobbana kirjoitti:Nii, oudolta tunnustaa, ku napissa lukee esp ja sitä ku painaa, ni käppällä saa leikkiä ihan rauhassa, eikä rupea joka nurkka rutisemaan.Turbolag kirjoitti:Ai missä vehkeessä?Mimmi kirjoitti: Onneksi ESPtä ei saa pois, ainoastaan TCS.n.
Kiihdyttäessä taas ei halua sutia, vaan tcs puuttuu peliin...
-Sami
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: 9-5 vs. 9000 pahassa kelissä
Tuohan on aika monissa autoissa juuri noin, ml. 9-5, monet audit, mersut ym. toimivat juuri Mimmin kuvaamalla tavalla. Kolkista en tiedä, ei ole tullut otettua ESP:a pois, on niin hankalaan paikkaan tungettu tuo kytkentä.Turbolag kirjoitti:Ai missä vehkeessä?Mimmi kirjoitti: Onneksi ESPtä ei saa pois, ainoastaan TCS.n.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
saabvector
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: 9-5 vs. 9000 pahassa kelissä
Tottahan tuo..ilmeisesti myös jarruttaessa aina päällä vaikka pois kytketty olisikin..Mimmi kirjoitti:Nopeuden noustetssa 60 km/h tulee myös TCS mukaan, siihen saakka ESP on päällä (hyvin lievänä), vaikka napista laitat "pois".
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: 9-5 vs. 9000 pahassa kelissä
Noista rengaspaineista on näköjään ajankohtainen keskustelu meneillään:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=92177
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=92177
Re: 9-5 vs. 9000 pahassa kelissä
Femmassa siis näin? Mistä vm:stä eteenpäin?Mimmi kirjoitti:Nopeuden noustetssa 60 km/h tulee myös TCS mukaan, siihen saakka ESP on päällä (hyvin lievänä), vaikka napista laitat "pois".
Väittäisin oman kokemuksen perusteella ettei kolkissa kyllä ole lievänäkään päällä pienissä vauhdeissa, jos sen napista sammuttaa. Yli 60 km/h ei mene automaattisesti päälle, mutta meneekö muka jotenkin taustalle? En ole sen huomannut ainakaan mitään tekevän, tosin ei kovin hasardeja tilanteita ole isoissa nopeuksissa ollutkaan.
E1: Pahoittelut OT:stä. E2: Tarkemmin muistellen luinkin jostain manuaalista (taisi tosin olla isäukon -08 Femma), että jarruttaessa menisi päälle isommissa nopeuksissa. Onkohan tossa kolkissa sama..?
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson