Tuohan on fiksun oloinen systeemi. Kehitys kehittyy, ensin tuli vaihteen suoralukitus isommille vaihteille, joka heittää vauhdissa momentinmuuntimen hittoon kuluttamasta tehoa, ja nyt tuommoinenkin. Tietty DSG on vielä fiksumpi, mutta vähän se tuntuu töksähtelevältä perinteiseen automaattiin tottuneelle, sitä on mm. arvosteltu taskuunperuuttamisessa yms. manöövereissä, joissa pitäisi saada autoa liikutettua varovaisen juohevasti ja hitaasti. DSG tuppaa nappaamaan liian napakasti kiinni, ensin ei vedä ollenkaan, ja sitten kun veto alkaa, se alkaa turhan äkkiä. Itse olen saanut sen vaikutelman, että tuo DSG toimii miellyttävimmin tehottomimpien moottoreiden kanssa, mutta VW Golf R32 DSG esimerkiksi tuntui ainakin äkkinäisestä kuskista siltä, ettei sillä voinut tehdä pehmeän juohevaa, mutta silti kohtuullisen reipasta liikennevalolähtöä, vaan vaihtoehdot olivat joko surkean hidas hiipimislähtö ihan pintakaasulla tai sitten lähtö kuin tykin suusta, jos antaa yhtään enempää kaasua.Mikko Parikka kirjoitti:Tämä toiminto saisi olla bensamalleissakin:
"Neutral Control
2,2-litran dieselmoottoreilla ja automaattivaihteistolla varustetuissa autoissa on toiminto, jota kutsutaan nimellä Neutral Control (NC)."
Painiskelin aivan juuri näiden valintojen kanssa, että vaihtaako perinteisellä automaatilla vai kaksoiskytkinautomaatilla varustettuun autoon, kun olin autoa vaihtamassa, ja perinteinen automaatti tuntui kyllä mukavammalta, niinpä tuli taas Saabiin päädyttyä. Mutta tuo veto päällä jarrua vasten juristaminen paikallaan seistessä tuntuu jotenkin niin typerältä näissä perinteisissä automaateissa, että soisi tuollaisen vedonirrotusjärjestelmän yleistyvän.