Kävi auto tänään Laakkosella, ja tuomio oli seuraavanlainen: ahtimessa pientä välystä, mutta ei mitään mikä viittaisi vikaan. Ei ollut öljyjä pakopuolella tms ja huohotinjärjestelmäkin oli ok.
STP:n myrkyt ja nafta ostoslistalle siis.
Sikäli harmi ettei ollut vikaa, olisi kelvannut kyllä uusi ilmainen ahdin
Venttiilinvarren kumeja kanssa joku epäili, mutta ainakin Saabin huoltoneuvoja oli sitä mieltä että kovin epätodennäköistä näissä laitteissa... Noh, viikonlopun jälkeen ollaan taas toivottavasti viisaampia.
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
VileCreature kirjoitti:Kävi auto tänään Laakkosella, ja tuomio oli seuraavanlainen: ahtimessa pientä välystä, mutta ei mitään mikä viittaisi vikaan. Ei ollut öljyjä pakopuolella tms ja huohotinjärjestelmäkin oli ok.
Sikäli harmi ettei ollut vikaa, olisi kelvannut kyllä uusi ilmainen ahdin :lol:
Venttiilinvarren kumeja kanssa joku epäili, mutta ainakin Saabin huoltoneuvoja oli sitä mieltä että kovin epätodennäköistä näissä laitteissa... Noh, viikonlopun jälkeen ollaan taas toivottavasti viisaampia.
Olikos Laakkosen huolto samaa puljua mistä ostit auton? Jos oli, niin kysyisin toisen mielipiteen jostain muualta. :)
Raportoidaanpa tähän ketjuun vielä tämäkin. Moottorin puhdistus tehty V-M:n ohjeiden mukaan ja vieläpä pölläyttelee. Pitänee pistää Laakkosen pojaat vikaa etsimään
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
No niin... Venaohjurin kumit vaihdatettu. Oli kuulemma ero uusien ja vanhojen välillä milleissä laskettavissa.
Nyt tietty vaan tuntuu että savutus ei ole loppunut, ehkä jopa pahentunut. Putkesta oikein räkii tuota öljyä tyhjäkäynnillä kylmällä koneella.
Jostain kuulin että savuttaisikin viel jonkun aikaa ton kumien vaihdon jälkeen, mutta lieneekö tuo normaalia jotta sitä öljyä tulee jo putkestakin ulos? Putkeen päässyt öljyä paskojen kumien takia paljon ja nyt sitä räkii sitten ulos?
Taitaa olla vaan iha normi tuuria itellä näitten kanssa, alkuun tuntuu että ostaa hyvän laitteen kalliilla ja heti kaikki tämmönen alkuun. Täl kertaa tosin tulee myyjäliikkeen takuu apuun, mutta vituttaahan tuo silti kun koko ajan joutuu puhelimessa vakuuttamaan että "ei tää nyt ihan oo vieläkää kunnossa".
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
VileCreature kirjoitti:No niin... Venaohjurin kumit vaihdatettu. Oli kuulemma ero uusien ja vanhojen välillä milleissä laskettavissa.
Nyt tietty vaan tuntuu että savutus ei ole loppunut, ehkä jopa pahentunut. Putkesta oikein räkii tuota öljyä tyhjäkäynnillä kylmällä koneella.
Jostain kuulin että savuttaisikin viel jonkun aikaa ton kumien vaihdon jälkeen, mutta lieneekö tuo normaalia jotta sitä öljyä tulee jo putkestakin ulos? Putkeen päässyt öljyä paskojen kumien takia paljon ja nyt sitä räkii sitten ulos?
Taitaa olla vaan iha normi tuuria itellä näitten kanssa, alkuun tuntuu että ostaa hyvän laitteen kalliilla ja heti kaikki tämmönen alkuun. Täl kertaa tosin tulee myyjäliikkeen takuu apuun, mutta vituttaahan tuo silti kun koko ajan joutuu puhelimessa vakuuttamaan että "ei tää nyt ihan oo vieläkää kunnossa".
VileCreature kirjoitti:No niin... Venaohjurin kumit vaihdatettu. Oli kuulemma ero uusien ja vanhojen välillä milleissä laskettavissa.
Nyt tietty vaan tuntuu että savutus ei ole loppunut, ehkä jopa pahentunut. Putkesta oikein räkii tuota öljyä tyhjäkäynnillä kylmällä koneella.
Jostain kuulin että savuttaisikin viel jonkun aikaa ton kumien vaihdon jälkeen, mutta lieneekö tuo normaalia jotta sitä öljyä tulee jo putkestakin ulos? Putkeen päässyt öljyä paskojen kumien takia paljon ja nyt sitä räkii sitten ulos?
Oletko nyt ihan tosissasi, että öljyä tulee pakoputkesta? Itellä kävi noin 99turbon kanssa, kun huohotin jäätyi täysin tukkoon. Öljysavun määrä tosin oli myöskin sellainen että takanatulijan valot näkyivät sinisenä ja putkesta tuli savua tuutin täydeltä.
Veikkaisin että autosi pakoputkesta tulee kondensiovettä ja nokea. Se olisi kyllä äkikseltään öljyn näköistä. Pakokaasussa on palamisen tuotteena vettä, joka kondensoituu kylmään pakoputkeen lyhyessä ajossa.
Öljysavutusta voi tulla ihan huonojen männänrenkaiden ansiosta. Voisin pitää melko varmana merkkinä männänrenkaiden ongelman, jos olet vaihtanut venttiilivarrenkumit ja turbokin on uudehko. Seuraile nyt öljyn tasoa muutaman tuhannenkilometrin verran. Siitä voi nähdä parhaiten miten tilanne on muuttunut remonttien jälkeen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Oletko nyt ihan tosissasi, että öljyä tulee pakoputkesta? Itellä kävi noin 99turbon kanssa, kun huohotin jäätyi täysin tukkoon. Öljysavun määrä tosin oli myöskin sellainen että takanatulijan valot näkyivät sinisenä ja putkesta tuli savua tuutin täydeltä.
Jälkeenpäin tosiaan itsekin tuota mietin ja tuota sormenpäällä kokeilinkin, ja todella nokista vettä taisi olla. Tosiaan näyttää kyllä öljyltä aika hämäävästi.
Turbohan ei tuossa uusi ole, mutta Saabin liikkeessä tutkittu ja ehjäksi todettu (tosin kun kyselin heiltä uudemman kerran tuosta savusta, sanoivat että turbon menoa taitaa olla... päätä siinä sitten mitä uskot, kun arvio viasta vaihtuu vähän kuun asennon mukaan näemmä )
Fortea koneeseen vielä ja uusinta V-M:n ohjeiden mukaan. Jos ei tuolla tokene niin pitääpä katsoa sitten josko alkaisi etsiä mitsun ahdinta. Uudella huuhtelukerralla melkeinpä voisi jo kokeilla naftaa tonne mäntien päälle vielä. Ei se ota jos ei annakaan. Tutkitaan ja hutkitaan. Loppuviikosta ehkä viisaampina tässä asiassa taas
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)