Pumppu vaihdettu ja autoa koekäytetty jonkin aikaa. Ennen vaihtoa avaimesta kääntämisen jälkeen kuului kovin outoa korinaa pumpusta päin. Päivällähän pumppu oli ihan mykkänä.
Syykin selkisi. Oma-asentama bensaletku ämpärissä oli hieman pehmennyt ja painunut mutkasta läjään. Tämähän on tietenkin haitannut menoveden virtausta ja mahdollisesti rikkonut pumpun. Parhaillaan (miten sen nyt ottaa) vanha pumppu on yhä ehjä ja pumppaisi, jos putket on vaan auki.
Kummastuttaa vaan, miksi se taitos putkessa ei vaivannut tässä välillä kun auto toimi sen vajaa 1000km. Nyt uuden pumpun mukana tuli sarja putkenpätkiä ja klemmareita. Luulisi niiden kestävän ainakin.
Vaan, eipäs paukutella vielä henkseleitä, ennen kuin on ainakin 2000km ajettu (jos pääsee sen verran). Anturin koitan saada hommattua myös jo valmiiksi, sillä ihan varmasti se hajoaa jossain välissä.
Edit: Sain ajettua jo n. 150km. Olen myös hankkinut kampuran anturin ja vaihdan piakkoin. Saa vanha jäädä varaosaksi. Jokohan näillä pääsisi taas jonkin aikaa
Suappi sammui kesken ajon
Re: Suappi sammui kesken ajon
??georgahti kirjoitti:etsikäätten kivet valmiiksi seuraavia potkuja varten..
tiesin väärin....
p.s. jos ammutte kovilla, niin ammun takaisin..
Minä taasen vaihdoin anturinkin. Ei se ekalla kerralla ainakaan 10 minuuttiin mene. Ei mulla ainakaan käpälät toimi erityisen tarkasti, kiilattuna vinksalleen putkien väliin Muuten helppo homma.
Re: Suappi sammui kesken ajon
Usein asentoanturin heikkeneminen ilmoittelee itsestään että tapaa jäädä välillä lämpimänä käynnistymättä ja hetken jäähdyttyään taas käynnistyy normaalisti. Eräs ohje oli että jos vaikka limsapullo on mukana niin kylmää vettä kaataa tai roiskuttelee anturille niin käynnistyy anturin jäähdyttyä.suapas kirjoitti:Bensapumppu vaihettu n. 30 tkm sitten. Sitä asentoanturia vähän ittekin epäilen..Onko miten hankala vaihettava?
Toki ohmien mittaus kertoo paljon mutta miten sitä tien päällä vehkeitä mukana...
-Arska-