jos vielä löydät öljyä läppäkotelon ja imuputken juuresta niin luulen että olet kohta uuden turbon onnellinen omistaja

Minulla oli cobran alamutkassa noin puoli teelusikallista öljyä. Turbo on noin 20.000 km ajettu Mitsu ja välykset tuntuivat samalta kuin uutenakin. Olettaisin, että tuo öljy on huohotuksen kautta tullutta, koska mitään poikkevaa oljynkulutuksessa ja koneen käytöksessä ei ole. Tuskin imupuoli on huohotuksen takia koskaan ihan öljytön.Shadow_Fi kirjoitti:...
Ei kait sinne voi huohottautua öljyä kovin paljon.. Toisaalta irroitin sen banjon joka tulee sinne kobran päähän, se oli öljyinen.. Toisaalta kun kurkki kobraan, se näytti kuivalta.
Eilen kävin motarilla, 120km/h vauhilla ajelemassa, vähän hidastelin, ja poljin sitä. Tuntui hieman laiskalta, mutta ihan ok. Aamulla kun laittoin käyntiin, vähän savutteli, kävin polkaisemassa kunnolla kaasua, niin siltähän tuli jo mustaa savua joka polkaisu. Sitten kun kone lämpesi, savutus loppui kokonaan.pohojalainen kirjoitti:Minulla oli cobran alamutkassa noin puoli teelusikallista öljyä. Turbo on noin 20.000 km ajettu Mitsu ja välykset tuntuivat samalta kuin uutenakin. Olettaisin, että tuo öljy on huohotuksen kautta tullutta, koska mitään poikkevaa oljynkulutuksessa ja koneen käytöksessä ei ole. Tuskin imupuoli on huohotuksen takia koskaan ihan öljytön.Shadow_Fi kirjoitti:...
Ei kait sinne voi huohottautua öljyä kovin paljon.. Toisaalta irroitin sen banjon joka tulee sinne kobran päähän, se oli öljyinen.. Toisaalta kun kurkki kobraan, se näytti kuivalta.
Ehtoopuolella olevan turbon pitäisi vaikuttaa selvästi öljynkulutukseen. Olisko litra-pari/ 10.000 km vielä normaalia? Itse olen 10.000 välillä noin litran lisännyt.
Yllättävän piukat paikat oli muuten vaihtaa king cobra tuon Mïtsun kaveriksi. En saanut putkea alapäästä paikoilleen irroittamatta hukkiksen kellon ylempää pulttia ja pulttia ei tietenkään saanut takaisin rälläköimättä sitä noin 5 mm lyhyemmäksi. Vielä 3" kiinaDP paikoilleen niin pitäisi olla kepeästi hengittävä 2,0t Biopower sopivaa softaa odottamassa.
Meidän femmassa kone vaan kerran nykäisi rajusti motarille kiihdyttäessä ja se oli turbon loppu. Akseli heilui ihan senttikaupalla ja kompressoripyörä murusina. Vuotta aiemmin kokeilin välykset ja oli juuri ja juuri havaittavissa oleva välys silloin.TolTuo kirjoitti:Kyllä ihmettelen miten ei tuo teillä garretti kestä? Jos ukolla femmassa garretilla ajettu jo 250tkm ja vielä on vedot tallessa. Eikä hävitä öljyä ym.
Kyllä ne kestää. Suurin syy varmaan tilastollinen.TolTuo kirjoitti:Kyllä ihmettelen miten ei tuo teillä garretti kestä? Jos ukolla femmassa garretilla ajettu jo 250tkm ja vielä on vedot tallessa. Eikä hävitä öljyä ym.