Lupe taisi kysellä uudelleen kiristyksestä ja pulttien löysäämisestä. Yksi pultti kerrallaan löysään ja pienimpään momenttiin, seuraava pultti löysään ja pienimpään momenttiin jne... Uusi kierros yksi kerrallaan ensin löysäten ja sitten kiristys 60Nm ja lopulta viimeinen kierros 90 astetta.SuoTimo kirjoitti: ↑Su Heinä 14, 2024 23:55Ei siinä ole mitään epäselvää...Lupe-81 kirjoitti: ↑Su Heinä 14, 2024 20:20Vääntäkäähän nyt amatöörille rautalangasta tuo pulttien uudelleen kiristysprosessi.![]()
WIS ohje hiukan epäselvä.
Eli otetaanko pultit yksi kerrallaan irti ja laitetaan ensin 40nm ja käydään näin kaikki pultit läpi? Ja toisessa vaiheessa kaikki pultit kiristetään 60nm sekä kolmannessa 90 astetta?
Vai kiristetäänkö jokainen avattu pultti samantien täyteen momenttiinsa, ensin 40nm, 60 nm, 90ast ja käydään kaikki pultit numerojärjestyksessä![]()
Ensin kaikki pultit kuvan osoittamassa järjestyksessä 40 Nm tiukkuuteen.
Sitten uusinta kierros samassa järjestyksessä ja momentti 60 Nm.
Sitten kun kaikki on tuossa momentissa niin se 90 ast. samassa ristittäisessä järjestyksessä.
Ihan sama kuin pyörän pulteilla, ei niitäkään kiristetä ympyrää käyden, vaan ristiin vastakkaisista "kulmista".
Kannen kiristys ja/tai pulttien uusiminen
Re: Kannen kiristys ja/tai pulttien uusiminen
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Kannen kiristys ja/tai pulttien uusiminen
SuoTimo, ymmärrän kyllä että pultit käydään kuvan osoittamassa numerojärjestyksessä.
"anv", Ei kai nyt suinkaan enää löysätä kun kaikki on jo kiristetty 40nm?
"anv", Ei kai nyt suinkaan enää löysätä kun kaikki on jo kiristetty 40nm?
9-5 aero sedan man -04
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
ex. 9-3 aero sedan man -05 "19t-6"
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
ex. 9-3 aero sedan man -05 "19t-6"
Re: Kannen kiristys ja/tai pulttien uusiminen
No ei tarvitse, jos lähtee kiertymään ilman löysäämistä 40-> 60Nm. Eihän noita alunalkaenkaan tarvitsisi löysätä, jos lähtevät kiertymään momenttiin väännettäessä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S