Varapyöräkotelo mätä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Jerkkuli
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: La Elo 17, 2019 17:50

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja Jerkkuli »

Reijät lienevät lähinnä robotin kohdistus/tartunta kohtia tehtaalla.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja mikan »

Jerkkuli kirjoitti:
La Huhti 11, 2020 13:51
Reijät lienevät lähinnä robotin kohdistus/tartunta kohtia tehtaalla.
En usko, että varapyöräkotelossa olisi monta reikää tuosta syystä.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
lukkis
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 27, 2014 19:01
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja lukkis »

Tuskinpa se bitumikerros siinä pellinpäällä vanhemmiten hyvää tekee. Varsinkaan jos on päässyt kosteutta koteloon. Oli vähän kosteaa bitumin ja pellin välillä... Aika helposti sai raaputettua maaliin kun omassa hitsailin kotelon kuntoon.
SAAB 9-5 2.3 Autom. vm. -99 E85:lla mennään
10*SAAB
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 00:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja 10*SAAB »

Vaikuttaa ruostuvan sisäpuolelta kun äänenvaimennusmassa alle pääsee kosteutta. Nopeati menee koko pohja sormivoimalla murenevaksi. Jos on ehjä pohja, sen voi leikata reunalta n. 5 mm korkeudelta irti paitsi takapäästä seuraten alla olevien kulmarautojen muotoa. Uusi pohja asettuu sisäpuolelta painamalla tarkalleen oikeaan kohtaan. Paikalleen hitsaus alle tunnin juttu, suurin savotta reunojen puhdistus. Sitten altapäin paksuun massaan. Vaimennusmassa kannattaa ehkä poistaa, ja pohjan reijät ulkopuolelta tiivistää ellei hitsaa umpeen. Ne lienevät siinä vain tuotannon liukuhihnaa varten. Pehmennyt pohja vaikuttaa olevan tyyppiominaisuus.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24610
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

miten suojata ehjä varapyöräkotelo ??

eli ei edes ruosteen alkua mitä kotelosuojaa???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
10*SAAB
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 00:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja 10*SAAB »

Ei ole vielä kokemusta mikä toimisi. Minä käytin paksua alustamassa ja muurasin muovitulppien reunat altapäin niin ettei kosteus pääse sisäpuolelle. Jos siäpuolinen massa on hilseillyt, kaikki irtonainen pois. Vuosien päästä nähdään mikä toimii.....

Käsittääkseni lahoaa sisältä päin kun sisämassa ja pellin väli kastuu.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kyllä,maalin valuma reikiä ovat.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ranettaja
"Ruisku"
Viestit: 127
Liittynyt: Pe Helmi 14, 2020 20:00

Re: Varapyöräkotelo mätä

Viesti Kirjoittaja ranettaja »

Samoja maalinpoistumisreikiä löytyy kaikkien neljän matkustajan jalkatiloista, ja kyseinen pelti oireilee varapyöräkotelon tavoin, eli kumitulppa hinkkaa maalin puhki, ja kosteus pääsee vaimennusmateriaalin ja pellin väliin.

Mulla on läpimätä varapyöränkotelo mennyt nyt kolme-neljä vuotta leimasta läpi. Peltiähän siellä pohjassa ei enää ole, mutta kai se kovettunut vaimennusmatto kopahtaa tyydyttävästi, kun katsuri sitä ruuvarilla koputtaa.
Vastaa Viestiin