Jännää aina tämä käytetyn auton laittelu ennenkuin on kaikki paikat läpikäyty mieleisiksi. Tänään päätin kurkata miltä pumppu näyttää, koska nakutuslaskurit rapisee tasaisesti ylöspäin vedoissa. Toinen ilmiö oli, että ajotieturin mukaan keskikulutus 15l ja 200km matkan jälkeen tankkimittari näyttää täyttä. No joku tarvikeämpäri sieltä löytyi. Heti evapin nippa poikki ja ämpäriä kaivellessa jäi se ämpärin pohja tankkiin Ei oo orkkisämpärin kanssa moista vielä käyny. Kun sain ämpärin räpylään niin tipahti sen suodattimen pohja kumitutin kera tonttiin. Sellasta laatua. Liekö bilteemaa vaiko pro parts sweden kamaa. Panin kuitenkin walbron sisään ko. ämpäriin kun en muutakaan tähän hätään löytänyt. Onneksi miljoonalaatikosta löytyi ehjä suodatinosa. Nakujen keräily loppui ja adaptaatiokin pari prosenttia parempaan suuntaan. Tällä kokemuksella suosittelen sen pelkän pummpuosan vaihtoa alkuperäiseen ämpäriin. Ainiin... vähän paremmin rupes mittari käyttäytymään. Oliskohan ollu se ämpärin pohjaosa jo raollaan tankissa tai sitten kohdistusmerkit pielessä.
Ei hyvää päivää. Vähän aikaa ihmettelin että ämpärin evap liitoksessa oli sisäpuolella kirkasta letkua pätkä. Jätin sen sitten paikalleen. Nyt kun mietin tarkemmin niin ei kait siinä ole mitään järkeä senhän on tarkoitus imeä kaasuja evap kanisteriin eikä bensaa tankista. Kuka helvetin apina sen sinne on ranettanu ja miksi ? Eihän tuossa mitenkään voi tuollaista alkuperäisenä olla ? Vissiin neropatti miettinyt että kaikissa nipoissa pitää olla letkua ja lisänny tuon. Uus jumppa huomenna.
Ei ämpärissä ole mitään EVAP-liitosta. Ämpärin kanteen liitetään pumpulta tulevaan nippaan paineputki bensakiskolle ja toiseen tulee paluuputki. Paluuputken nipasta menee putki ämpäriin. Ei tosin kirkas putki, mutta putki kuitenkin.
Polttoainekäyttöisellä lisälämmittimellä varustetuissa autoissa voi olla lisäksi pumpun kannesta porattu auki kolmas läpivienti ja siihen olla liitettynä lämmittimen bensapumpun imuputki.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Minulla napsahti asennuksessa L malliset muoviliittimet rikki, oli kyllä aika hauraaksi menneet. Mistäs noita nyt saa uusia ja onnistuuko liitäminen suoraan vanhaan letkuun? Katkaisuvaroja ei taida pahemmin olla.
Itselleni vastaan että deltalta/rintajoupilta saa vain letkujen kanssa noita liittimiä. Reilu 100e kappale. Pro car servicekin on lomillla, mistähän sitten etsisi?
Viimesiä kokemuksia tuosta bilteman "GSS" pumpusta? Nykynen kadotti muutaman viina tankillisen jälkee tuoton ahdoilla joten vaihtoon männöö. Eli siis viinalle tosiaan tulossa.. Nyt jos vielä torstaihin selviäis pintakaasulla ajaen *sormet ristissä*
Ei tainut vakio bensapumppu tykätä viinasta kun tankillisen etanolia se kesti, ajosta pimeeksi. Onko tästä kokemuksia https://www.maptunparts.fi/polttoaineja ... 1-lph.html vai suuntaanko vaan biltemaan? Maptun lupaa että toi rxp olisi suunniteltu nimenomaan e85
Suosittelen red line si alcohol lisäainetta voitelun takia. Vanha pumppu ei enää paljon painetta tehnyt , laitoin lisäainetta ja paineet nousi , niin että
Pystyi vielä kiihdyttelemään. Ilman lisäinetta kävi jo " pätkimään". Se on ihan varmaa , että sillä norm .pumpun ikä jatkuu !
Eipä lisäaineesta enää iloa ole kun on täysin mykkä. Noh bilteman pumppua sinne aloitin tänään sovittamaan mutta polttoainelinjan liitin katkes ämpäriin noh ootellaan nyt sitten että ne saapuu skruvatilta
Bilemastakin saa noita takaiskullisia/takaiskuttomia kulmaliittimiä.
Itse laitan aina jotain liukastetta liittimen juureen,näin saan sen pyörimään ja samalla nostan SUORAAN ylös. Yhtään taivuttamista/vääntämistä ei siedä,näin et särje liitintä.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-