Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5176
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta

Viesti Kirjoittaja Risto »

Griffin99 kirjoitti:Mun 9-5 -99ruostui ohjaustehostimen putket (myös se jäähdytysputki). Uusia merkkiosia ei saa. Joutuu etsimään e-bay ym. paikoista. Yhteishinta eripaikoista koottuna 1400€. Asennushinta päälle. Seuraus: ostin toisen auton ja saabbi jäi parkkipaikalle liikenteestä poistettuna. Töihin pitää päästä joka päivä!
Kannattaa miettiä mitä saa kun hankkii jo lopetetun merkin. Saab on TI-miesten auto. Tai käyttöauto on erikseen...
:roll:
Risto kirjoitti:
Griffin99 kirjoitti:Edit: Alkuperäisiä putkia ei saa rahallalaan enää. Laakkonen/Länsiauto/Autoasi käyty läpi. Tarvikeputket löytyisi jenkeistä 750$ + 130$ shipment. Jäi saabbi parkkipaikalle odottamaan ihmettä... ostin toisen merkkisen auton.
Myydään saappi pois projektiksi: voi ajaa mutta ei ohjaustehostinta.
Hyvää loppuvuotta!
Tarvike $38.15 + Shipping $13.55 + tulli + ALV: http://www.ebay.com/itm/Saab-9-5-Power- ... 1145653825

85,71 €: http://www.skruvat.fi/Paineletku-ohjaus ... 13247.aspx

97.89 € http://www.skruvat.fi/Paineletku-ohjaus ... 13215.aspx
Griffin99
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 07:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta

Viesti Kirjoittaja Griffin99 »

Ristolla eri osat kun mun Saabis. Puuttuu jäähdytysletkut. Griffinissä on öljynjäähdytys myös ohjaustehostimella.
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5176
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta

Viesti Kirjoittaja Risto »

Griffin99 kirjoitti:Ristolla eri osat kun mun Saabis. Puuttuu jäähdytysletkut. Griffinissä on öljynjäähdytys myös ohjaustehostimella.
Katsoin EPC:stä osanumerot juuri vm -99 3.0 bensakoneiselle ja etsin interwebistä osat niiden perusteella. Tuo ensimmäinen osa on se jäähdytyskierukka.
Griffin99
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 07:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta

Viesti Kirjoittaja Griffin99 »

EDIT:
Myynnissä : Saab Griffin
Hakekaa pois varaosien hinnalla !


Risto kirjoitti:
Griffin99 kirjoitti:Ristolla eri osat kun mun Saabis. Puuttuu jäähdytysletkut. Griffinissä on öljynjäähdytys myös ohjaustehostimella.
Katsoin EPC:stä osanumerot juuri vm -99 3.0 bensakoneiselle ja etsin interwebistä osat niiden perusteella. Tuo ensimmäinen osa on se jäähdytyskierukka.
Länsiauto:
From: Antti Suikkari
Sent: Friday, October 31, 2014 8:31 AM
To: Bosch Car Service Herttoniemi - Aallon Auto Oy
Subject: VS: Saabin osia
Moro,
Putki nro 1 476,23€ -10% [50 58 722]
Putki nro 2 455,25€ -10% [50 58 730]

Tosin tuli ASAP viesti:
From: Antti Suikkari
Sent: Monday, November 03, 2014 2:15 PM
To: Bosch Car Service Herttoniemi - Aallon Auto Oy
Subject: VS: Saabin osia
Moro,
Saabilta tuli ilmoitus ettei putkia löydy eikä ole enää saatavillakaan

Sain Länsiautosta räjäytyskuvan tuosta härpäkkeestä josta nuo osanumerot näin mutta en pysty liittämään sitä tähän mukaan. Sitten etsin GOOGLELLA ja saamallani osanumeroilla nuo osat. EN ole mikään Saab-guru joka tietää paikat ja kavereiden kellarit mistä noita osia löytää. Minulla EI ole "EPC":tä käytössäni (mikä lienee?). mutta kiitoksia osanotosta. http://www.eeuroparts.com/ löytyi kaikki osat ja kasasin sinne ostoskorin. hinta on ostoskorille. Ohjauspumppu taas on toisesta firmasta.
Jos ja kun joskus keväällä laittelen niin vaihdan kaikki osat + varmuuden vuoksi tehostimen pumpun. Jos sillä ei enää ikinä tarvitsisi koskea mun elinaikanani ohjaustehostimeen :)

Saabi on myynissä "siinä kunnossa kuin se on"- Hinta 3500€.
Viimeksi muokannut Griffin99, Pe Huhti 03, 2015 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5176
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta

Viesti Kirjoittaja Risto »

kalleppi3
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 18:35

Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta

Viesti Kirjoittaja kalleppi3 »

Tilat löytyy ja suurimman osan helpoista rempoista itse osaan tehdä. Autosta senverran otin selvää että ollut alussa leasing autona ja melkein kokoajan rahoitusyhtiöillä velka omistuksena. Viimeinen omistaja eli myyjä on auton omistanut vasta vajaa kaksi kk ja se ihmetyttää. 2 katsastusta historiansa aikana hylätty. Pisimpään ollut 5v putkeen yhdellä omistajalla. Tuon verran tietoa historiasta otin netin kautta selvää.
velocette
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Elo 12, 2014 19:43

Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta

Viesti Kirjoittaja velocette »

"Huoleton ketjukone", buhähhähhhääää!

http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6733919

Mutta ihmeen hyvät pyynnit manuaali farkuilla kuitennii, kauppa tuskin käy kuin siimaa.
Vastaa Viestiin