Jakoketjudiagnoosi on helppo. Jos sitä ei oo merkattu huoltokirjassa vaihdetuksi, automaatilla ja noilla kilsoilla, se on vaihtokunnossa ainakin 95% todennäköisyydellä.McStadey kirjoitti:Hei,
Lainaan tuoretta ketjua kun myös olisi harkinnassa tuollainen 95 saabas.
Tarkalleen ottaen tällainen olisi tarjolla: http://www.blocket.se/stockholm/Saab_9_ ... ?ca=11&w=1
Kuva ei kerro totuutta. Pääsin paikan päällä vilkaisemaan ko. yksilöä ja tällaisia havaintoja tein 15 min tuttavuuden perusteella (sis.koeajo):
-Huoltokirja loppuu 180 tkm
-vaihtanut omistajaa varsin tiuhaan (carfax)
-Ruostetta pyöränkaarissa ja tankin luukussa
-luukun vieressä syviä uria ja pelti näkyvissä taannoisen murtoyrityksen johdosta(?)
-pyyhkijät ihan loppu (tästä voinee keittiöpsykologi päätellä jotain omistajan luonteesta )
Hyviä puolia:
-Käy tasaisesti
-Laatikko tuntuisi vaihtavan nätisti
Jakkoketjun kuntoa jäin pohtimaan. Pystyykö tuota arvioimaan purkamatta konehuonetta, esim kiristimen asennosta?
Vähän mietityttää, että onkohan tämä juuri sellainen kallis yksilö... Toki hinta on ihan kohtuullinen -05 mallin aerosta, mutta ei mitenkään aivan erityisen halpakaan jos Tukholman ulkopuoleltakin hintoja katselee.
Jos sitä ei tarvitse vaihtaa, se on plussaa, mutta auton osto sillä varauksella että jakopään joutuu lähiaikoina uusimaan. Maksaa reilun tonnin.
Monesti jo ennen 200tkm alkaa jakopäät vetelemään viimeisiään...