Monikossa kirjoitti: ↑Ma Huhti 28, 2025 19:00
Riippuen ahtimen laippaan millasen supistuksen teet tee mahdollisimman lyhyt jotta saat downpipen käännettyä alas heti miten.
Tulee herkkään liian lähelle vaihdelaatikkoa jolloin vaarana et ottaa kiinni ja aiheuttaa ärsyttävää värinää, tuntuu polkimissa aika reilusti.
Laita myös tukirauta downpipeen mikä orkkiksessakin on, suojaa ahdinta kun ajat töyssyyn ja putki ottaa kiinni.
Ahtimen liitoksen pinnapultit huomioi ennakkoon miten toteutat supistuksen et saat mutterit pyöritettyä kiinni ilman äheltämistä ja et downpipe mahtuu paikalleen ettei ota pinnapultteihin kiinni.
Jos ei hätä ole rakentaa niin aliexpressissä on muovisia mallinussarjoja putken rakenteluun edullisesti, säästää aikaa kun saa mallinnettua putken kokonaisena ennen leikkelyä, sarjan ostaa varmasti joku kun ei enää tarvii ite.
Lambdan mutterit muista tilata ja 2.lambdan piuha ehdottomasti kiinni piuhasta johonkin samoin kuin lohkolämppärin piuha, irrallaan sulaa putkeen.
Lohkolämppärin liitos suojaa palokankaalla, mulla suli vaikka oli downpipe vuorattu "paloteipillä"
Nämä siksi kun saat putken valmiiksi huomaat miten ahtaaksi menee paikat vaikka koko ero ei ole suuri ja miten herkkään ohut kirkasputki menee puhahehkuun.
"Ja onhan koko Saab-harrastus kokenut pahan inflaation, ainakin femmojen osalta, kun tätä foorumia seuraa. Vai onko aktiivisimmat tekijätyypit siirtyneet faseen, en tiedä."
En sanos inflaatiota vaan enemmän kypsyneet ja jääneet taka-alalle.
Sen mitä minä olen kuullut on syy se, että samat jantterit vittuilee kirjoitusvirheistä, ajatuskatkoista ja väittäävät asioista vastaan mistä ei ole käytännön kokemusta.
Osa näistä vittuilijoista on siirtynyt facen puolelle kaltaistensa seuraan missä päteminen on luonnollinen jatkumo.
Harmi vaan niiden jo menetettyjen harrastelijoiden puolesta jotka eivät enää uskalla tai viitti kysellä mitään.