Säästin- Tein itse (Takapään puslien vaihto)

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1858
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Säästin- Tein itse (Takapään puslien vaihto)

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Tuossa omassa ebäy setissä kyllä holkit kestivät, ja olivat ihan vankan oloista tavaraa, mutta harvakierretanko oli rasvauksesta huolimatta aika paperia...

Onneksi setissä tuli kaksi kierretankoa, niin sai vietyä tuokin savotan läpi.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Säästin- Tein itse (Takapään puslien vaihto)

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tein lyöntityökalun irroitukseen paikallisen korjaamoyrittäjän kehoittamana. Hitsasin irroitusholkiiin 25mm akselin johon tein ohennuisen vajaa 12mm:iin. Se toimii ohjurina, jolla työkalu keskittyy puslaan. Alemmat lähtivät moskalla lyöden ihan ok. Ylemmät olivat niin jumissa että piti lämpöjä antaa ja tiukempaa hakkasin peräti lekalla! Asennus meni korjaamolta lainatulla setillä vaivattomasti. Se oli tosin kierteiden osalta ensin kunnostettava. Oli saanut rankaisua kuulemma irroitusvaiheessa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tumpelo
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Helmi 21, 2009 09:01

Re: Säästin- Tein itse (Takapään puslien vaihto)

Viesti Kirjoittaja tumpelo »

Nelospuslat / ylemmän poikittaisen tukivarren renkaan puolen puslan vaihdoin käyttämällä 8.8 luokan kierretankoa (motonet) ja 41mm ja 46mm hylsyjä, sekä reilua läjää prikkoja. Joltain foorumilta poimittu kikka. Napa piti irroittaa jotta sai hylsyt mahtumaan. Navan irroitus helpottui iskarin irroituksella. Olihan tuossa ruuvaamista, aikaa paloi mutta tulipahan tehtyä. Pusla painetaan 41 hylsyllä 46 hylsyyn. Lenkkiavain vaati jatkovarren puslaa irroittaessa, mutta muutoin ei vastustanut. Uutta sisään puristaessa meni ilman jatkoja. Puslaa pidin pakkasessa ja voitelin hyvin.
Repolainen
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
Paikkakunta: Pori

Re: Säästin- Tein itse (Takapään puslien vaihto)

Viesti Kirjoittaja Repolainen »

Miksiköhän näistä ei ole polyuretaaniversiota?

http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 67244.html

Onko kokemuksia motonetin oem tekeleistä? ilmeisesti trw valmistajana..
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05

# 6286
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Säästin- Tein itse (Takapään puslien vaihto)

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Koska tuo on pallonivel, ei pusla.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Repolainen
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
Paikkakunta: Pori

Re: Säästin- Tein itse (Takapään puslien vaihto)

Viesti Kirjoittaja Repolainen »

joo ja humasin että tossahan oli ihan etusivulla iso ketju näistä takapään puslista.. :oops: täytyy se siis kahlata eka läpi..
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05

# 6286
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2148
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Säästin- Tein itse (Takapään puslien vaihto)

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Juho80 kirjoitti:Koska tuo on pallonivel, ei pusla.
Ai ovvai...? 8O
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Vastaa Viestiin