Tuossa omassa ebäy setissä kyllä holkit kestivät, ja olivat ihan vankan oloista tavaraa, mutta harvakierretanko oli rasvauksesta huolimatta aika paperia...
Onneksi setissä tuli kaksi kierretankoa, niin sai vietyä tuokin savotan läpi.
Säästin- Tein itse (Takapään puslien vaihto)
Re: Säästin- Tein itse (Takapään puslien vaihto)
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Säästin- Tein itse (Takapään puslien vaihto)
Tein lyöntityökalun irroitukseen paikallisen korjaamoyrittäjän kehoittamana. Hitsasin irroitusholkiiin 25mm akselin johon tein ohennuisen vajaa 12mm:iin. Se toimii ohjurina, jolla työkalu keskittyy puslaan. Alemmat lähtivät moskalla lyöden ihan ok. Ylemmät olivat niin jumissa että piti lämpöjä antaa ja tiukempaa hakkasin peräti lekalla! Asennus meni korjaamolta lainatulla setillä vaivattomasti. Se oli tosin kierteiden osalta ensin kunnostettava. Oli saanut rankaisua kuulemma irroitusvaiheessa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Säästin- Tein itse (Takapään puslien vaihto)
Nelospuslat / ylemmän poikittaisen tukivarren renkaan puolen puslan vaihdoin käyttämällä 8.8 luokan kierretankoa (motonet) ja 41mm ja 46mm hylsyjä, sekä reilua läjää prikkoja. Joltain foorumilta poimittu kikka. Napa piti irroittaa jotta sai hylsyt mahtumaan. Navan irroitus helpottui iskarin irroituksella. Olihan tuossa ruuvaamista, aikaa paloi mutta tulipahan tehtyä. Pusla painetaan 41 hylsyllä 46 hylsyyn. Lenkkiavain vaati jatkovarren puslaa irroittaessa, mutta muutoin ei vastustanut. Uutta sisään puristaessa meni ilman jatkoja. Puslaa pidin pakkasessa ja voitelin hyvin.
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Säästin- Tein itse (Takapään puslien vaihto)
Miksiköhän näistä ei ole polyuretaaniversiota?
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 67244.html
Onko kokemuksia motonetin oem tekeleistä? ilmeisesti trw valmistajana..
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 67244.html
Onko kokemuksia motonetin oem tekeleistä? ilmeisesti trw valmistajana..
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
Re: Säästin- Tein itse (Takapään puslien vaihto)
Koska tuo on pallonivel, ei pusla.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Säästin- Tein itse (Takapään puslien vaihto)
joo ja humasin että tossahan oli ihan etusivulla iso ketju näistä takapään puslista.. täytyy se siis kahlata eka läpi..
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
Re: Säästin- Tein itse (Takapään puslien vaihto)
Ai ovvai...?Juho80 kirjoitti:Koska tuo on pallonivel, ei pusla.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-