Bensapumppu?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Mihin meinasit sijoittaa säästyneet rahat :?:
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eiköhän noille säästyneille rahoille jotain käyttöä löydy :D AeroWagoniin pitää uusia lähiaikoina jarrut, pakoputki ja taka-akselin puslat...

Sellainen lisäys vielä tähän bensapumppuhommaan, että aikaisemmin auto käynnistyi huonommin vajaalla tankilla ja nyt vaikuttaisi sekin korjaantuneen tuolla uudella pumpulla.

Tässä vielä muutama kuva bensapumpun vaihto-operaatiosta:

Pumppu löytyy takapenkin alta. Kuvassa näkyy Saabin erikoistyökalu, jolla ämpärin lukitusrenkaan saa kätevästi auki rikkomatta:
Kuva

Tässä ämpäri, jonka merkkihuolto uusii kokonaan, edulliseen 1200 euron hintaan:
Kuva

Tässä ainoa varsinainen kuluva osa:
Kuva

Tässä PCS:n setin mukana tuleva kaulus pumpulle, jota ei välttämättä saa vanhasta ehjänä irti:
Kuva

Eski
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Eski kirjoitti:Eiköhän noille säästyneille rahoille jotain käyttöä löydy :D AeroWagoniin pitää uusia lähiaikoina jarrut, pakoputki ja taka-akselin puslat...
Eski
Tuo PCS voisi kyllä perustaa sivupisteen pk seudulle..
Oletko miettinyt minkä putken aeroon laitat? Minulla on varmaan sama edessä lähiaikoina.
9000CS 2,3
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Etelässä kannattaa suosia esim:
- Vähämaan autopalvelu Hyvinkää
- Torek Auto Espoo
- Mäkelän autotalo Järvenpää
hinnasto on lompakko ystävällisempi
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tässä vaiheessa näyttää siltä, että ns. budjettiratkaisuna laitetaan PCS:lle kulkeutunut vähän käytetty Aeron vakioputki. Jos budjetti kestäisi, niin varmasti laittaisin JT:n 3" -hormin sporttikatilla, vaikka en muuten aiokaan Aeroa virittää... Toinen harkitsemisen arvoinen vaihtoehto voisi olla Ferritan rosteriputki jolloin voisi jatkossa vain vaihtaa autoa pakoputken ympärille :D

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, mutta turha tuota 500 euron ämpäriä on vaihtaa, kun 120 euron korjaussarja ajaa saman asian, eikä senkään vaihtoon tuntia enempää mene...

Eski
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Eski kirjoitti:Tässä vaiheessa näyttää siltä, että ns. budjettiratkaisuna laitetaan PCS:lle kulkeutunut vähän käytetty Aeron vakioputki. Jos budjetti kestäisi, niin varmasti laittaisin JT:n 3" -hormin sporttikatilla, vaikka en muuten aiokaan Aeroa virittää... Toinen harkitsemisen arvoinen vaihtoehto voisi olla Ferritan rosteriputki jolloin voisi jatkossa vain vaihtaa autoa pakoputken ympärille :D
Eski
Kiitti. Täytyykin tutkia nuo vaihtoehdot. Huvittavaa sinänsä että en edes tiedä mitä esim. alkup. takapönttö maksaa saabilla, mutta koska sitä ei löydy tarvikkeena niin kysymättäkin voi arvata että sattumalta 500-600 euroa eli samaa luokkaa kuin siihen 6 pyttyiseen. Yritän ehkä saada sellaisen halvemmalla esim. Ruotsista. Se pönttöhän sieltä ensimmäisenä lahoo kuitenkin. Minun kilometreillä ei ne muut osat ehkä koskaan.
Tämä virallinen huolto ja varaosa hinnoittelu politiikka on jotenkin niin sairasta että muuttuu suoranaiseksi harrastukseksi vähitellen se että miten vältellä kaikkea sitä mikä siihen liittyy, vaikkei niin rahasta olisi edes kiinni.
Odotellaan.. hajosihan se Neuvostoliitto ja suomalainen katsastus monopolikin lopulta eli kyllä ihmeitä voi sattua!! :)
9000CS 2,3
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Orggistakapönttö taisi olla PCS:llä noin 260 ekua ja keskipönttö liki samaa luokkaa... Riku suosittelikin Bosalin tarvikeputkea, joka on hyvin pitkälti sama kuin orggis, mutta hinnaltaan suunnilleen puolta halvempi...

Tuosta löytyy SP/PCS:n -viriputki vaihtoehdot:

http://www.speedparts.se/prod/sp_avg_95_aero.shtml

Eski
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ainakin og9-3:n orkkispöntössä oli Bosalin stanssaus.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Orggisputki ja tarvikeputki ei silti välttämättä ole täysin sama tuote, esim. materiaalivahvuuseroja voi olla, mutta jos noin 95 prosenttisesti vastaavia tarvikeputkia saa kaksi yhden alkuperäisen hinnalla, niin jokainen voi itse miettiä mitä rahoillansa tekee...

Eski
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

No onhan noita vaihtoehtoja putkissakin sitten jopa aeroillekin. Olen perehtynyt asiaan (taas) heikosti :oops:
Tarvikepöntöissä on ollut niinkin heikkoja välillä että voi mennä parissa vuodessa. Jos Bosalilta saa ja sitä ammattimieskin suosittelee niin mikäpäs sen parempi.
9000CS 2,3
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ainakin 2,3t -00 oli orkkis kuten Walbro.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Tässä ainoa varsinainen kuluva osa:
Kuva

Onko kukaan muuten tutkinut tuota bensapumppua että mikä osa tarkalleen kapistuksessa sitten hajoaa? Vai kärähtääkö pumppu antautuessaan, tai jotain ? Tyhmänä taas kyselen... :)
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Pitihän se vanha pumppu purkaa ja tuossa näkyy sisuskalut:

Kuva

Kuva

Eski
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Ansis kirjoitti: Ainoa onkelma oli pumpun liittämiseksi tarvittavan 8mm letkunpätkä, jota ei pumpun mukana tullut, sen lainasin Webaston liitoksesta.

Tänään mittarilukemalla 261 074 se lainattu kangaspunoksella oleva putkenpätkä sitten antautui onneksi hitaassa vauhdissa ja salli vielä jäähdytyskäytön ja lähes tyhjäkäynnillä ajon kotiin.

Nimim. Koskaan ei ole aikaa tehdä kunnolla, mutta aina on aikaa korjata :oops:
Vastaa Viestiin