


Eiköhän 3-litrainen V6 mahtane riittää jenkeillekin, kylläpä sielläkin öljyn hinta nousee koko ajan.
Uuteen tuskin tulee olemaan varaa enkä autoa niin paljoa tarvitse että sellaiseen lähes 60K euroa sijoittaisin. Käytetty aero sensijaan varmaan joskus tulee hankittua, eipä sellaisen ylläpito ole tavallista versiota kalliimpaa.Psychocowboy kirjoitti:Kenellähän suuresta yleisöstä on varaa edustusluokan +250hv:n autoon. Meikäläisellä ainakaan ei koskaan; uuteen ei varaa ja vanhaa ei olisi varaa ylläpitää. Jotenkin tuntuu että varustelukilpailu on autojen kanssa karannut käsistä. On aikamoista viipotinta tarjolla, joista jokainen on vain yksi rikkoontuva osa lisää. Mitähän niillä kaikilla tekee? Ja toimiiko ajoavut tiukanpaikan tullen? Nyttenkin tuntuu että ihmiset luottaa liikaa auton tarjoamiin apuihin ainakin ääriolosuhteissa vaikka auto ei ole missään Vatasen käsissä.
OT:Ajelin viime kesä appiukon laina- autoa , jossa oli jeesusikkuna (peugeot 307) ja ainoa mikä siitä jäi mieleen oli että kunhan vaan ei menis katollen.....
Niin, esim. Saksassa 525i:n(218hp) listahinta on saksassa vähän alle 40ke ja 530i:n(258hp) listahinta vähän päälle 40K€...Psychocowboy kirjoitti:Kenellähän suuresta yleisöstä on varaa edustusluokan +250hv:n autoon. Meikäläisellä ainakaan ei koskaan; uuteen ei varaa ja vanhaa ei olisi varaa ylläpitää. Jotenkin tuntuu että varustelukilpailu on autojen kanssa karannut käsistä. On aikamoista viipotinta tarjolla, joista jokainen on vain yksi rikkoontuva osa lisää. Mitähän niillä kaikilla tekee? Ja toimiiko ajoavut tiukanpaikan tullen? Nyttenkin tuntuu että ihmiset luottaa liikaa auton tarjoamiin apuihin ainakin ääriolosuhteissa vaikka auto ei ole missään Vatasen käsissä.
OT:Ajelin viime kesä appiukon laina- autoa , jossa oli jeesusikkuna (peugeot 307) ja ainoa mikä siitä jäi mieleen oli että kunhan vaan ei menis katollen.....
Ei mutta nyt ollaan asian ytimessä. Juuri tuolla tavalla monet auton ostajat ajattelee. Tai sitten minä en ilmeisesti enää ymmärrä mitä tarkoittaa "auton luokka"Henkka #2283 kirjoitti:Heh, kummaa höpinääMoukarimies kirjoitti:
Saabin luokka ei Suomessa ole BMW:n ja Mercedes Benzin kanssa sama. Senhän näkee jo hinnastosta. Sanon tämän Saab-perheestä kotoisin olevana ja realistina. E-sarja, 5-sarja ja kumppanit kuuluvat suurinpiirtein samaan kokoluokkaan, mutta ovat selvästi hienomman auton maineessa.![]()
Mikäli mm. vertailutesteihin Suomessa ja maailmalla on uskominen, niin tuohon "luokkaan" kuuluvat Bmw 500, M-B E, Audi A6, Volvo S80, Saab 9-5, Alfa-Romeo 166, VW Passat, Skoda Superb, Lexus (joku malli) yms...
Ja mainitsemasi "hieno maine" on juuri se, minkä perusteella autovertailua ei voi tehdä. Valitettavan monen kohdella se toki vaikuttaa katsantokantoihin.
Juuri noinSaappi Kuski kirjoitti: Ei mutta nyt ollaan asian ytimessä. Juuri tuolla tavalla monet auton ostajat ajattelee. Tai sitten minä en ilmeisesti enää ymmärrä mitä tarkoittaa "auton luokka"
Mielikuvistahan nyt puhutaan. Muistuu mieleen kun joltakin Vehon pampulta kysyttiin haastattelussa suoraan että onko näissä mersun hinnoissa mitään järkeä niin kyllä se myönsi että ei ole, mutta sanoi että "ei mersun omi...
...kiva että hyvät merkit eivät kärsisi huonoista myyntiluvuista niin paljon
että joutuvat lopettamaan tai huonontamaan mallistoa ja laatua. Tosi mielenkiintoista nähdä mitä pikkusaabin farkku saa markkinoilla aikaan vai onko merkki päässyt jo liikaa unohtumaan.
Nykytekniikan toimimattomuudestang900aero kirjoitti: Mielestäni jopa ABS:it ovat täysin turhat, kyllä jarrutuksen saa hoidettua paremmin ihan puukengällä poljinta jumputtamalla![]()
Viime talven kolarisuma toimi varmaan hyvänä todistusaineistona nykytekniikan toimimattomuudesta ja ihmisten liian suuresta luottamuksesta sitä kohtaan, turvavarusteet eivät toimineet, autot liukuivat miten sattuu ABS:seista, EPS:eistä jne, huolimatta, eikä kolarikasasta päätellen meno ollut kovin vakaata vakautusjärjestelmästä huolimatta
Ei niitä varusteita tarjottaisi, ellei niille löydy ostajia.Psychocowboy kirjoitti: Jotenkin tuntuu että varustelukilpailu on autojen kanssa karannut käsistä. On aikamoista viipotinta tarjolla, joista jokainen on vain yksi rikkoontuva osa lisää. Mitähän niillä kaikilla tekee? Ja toimiiko ajoavut tiukanpaikan tullen?
Tuo varusteiden esittäminen turhaksi on usein (ei tässä topikissa) sitä, kun ei ole kyseisistä varusteista kokemustaRommitommi kirjoitti: Ei niitä varusteita tarjottaisi, ellei niille löydy ostajia.
Aktiiviohjausta en ole päässyt testaamaan, mutta olen lähes varma, että sekin on upea keksintö.
Ilmajousitus tekee ajosta todella mukavaa tai haluttaessa sopivan sporttista.
Adaptiivinen vakionopeussäädin on aivan upea varuste, tämä olisi kaikista tarpeellisin lisä ruotsalaisten lisävarusteisiin...
En minä näe, että nämä on missään tapauksessa turhia varusteita.
Tuota suluissa olevaa en allekirjoita. Mielestäni vm. 1997 NG900:n penkki ristiseläntuen säätöineen on parempi penkki kuin vm. 2005 Saab 9-3 Sport Sedan Linearin penkki. Uutta 9-3 Aeroakin on tullut koeajettua. Aeron penkin sivuttaistuki on hyvä, mutta valitettavasti uuden 9-3:n penkin reisituki ei ole enää yhtä hyvä kuin vanhempien Saabien penkeissä, oli sitten kyseessä uudehko Linear, Vector tai Aero.9-5 Nordic kirjoitti:minusta "Saappikuski" kirjoitti täysin asian ytimeen eli pelkkä istahdus minkä tahansa Saabin istuimelle (paitsi NG 900), pudottaa pois 99% kilpailijoista.