Uutta 9-5:n tilalle ??

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5T kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
9-5T kirjoitti: E39 rähähtävällä muovi imusarjalla, ovien tiivisteet vaihdetaan joka toisessa huollossa ja automaatti on tarkoitettu johonkin muuhun koneeseen(525 ei ongelmaa, GM:n laatikko :lol: )
e39 530D on GM:n laatikolla ;)

Ovitiivisteet tai imusarja eivät kuulosta vakavilta vioilta.
Olkoot sitten noin päin mutta rähähtänyt imusarja pysäyttää menon jollei halua raitista ilmaa koneeseen.
Joo en tiedä noista biimereistä sen enempää, mitä nyt siskolla noita on ollut, eivät kamalasti kiinnostakaan ;)

Muovinen imusarja kuulostaa aika lapselliselta keksinnöltä.

Jos uusi 9-5 maksaa 38 kiloeuroa niin se alkaa olemaan jo melkein korealaisten hinnoissa, ja eiköhän nuo lastentaudit ole jo pikkuhiljaa kitketty poiskin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Musti kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Jos uusi 9-5 maksaa 38 kiloeuroa niin se alkaa olemaan jo melkein korealaisten hinnoissa, ja eiköhän nuo lastentaudit ole jo pikkuhiljaa kitketty poiskin?
Taisivat tuottavuuden nimissä kitkeä muutakin. :D Omat kokemukset ovat vain kylmiä tyyppejä, mutta jossain aiemmassa viestiketjussa mainittujen kitkemisien lisäksi mainitsisin:
- Maalaamaton kansi (musta DI erottuu hyvin)
- Akkukotelo puuttui.

Ja lisäksi, muistakaahan nyt kaikki. Auto on osa pukeutumista. Itse en voisi kuvitella pukeutuvani bimmeriin tai kansanvaunuun. Saab, alfa tai (yllätys) sitikka sopii minun ylleni. Toimii auto tai ei, maksaa huollot tai ei. Se on pukeutumiskysymys. Järkevyyskeskustelut kuuluvat tojota- ja fiat-foorumeille.
Musti
Kas kas, samat merkit itseänikin kiehtovat, Alfoista ei (vielä) ole kokemusta, sitikoista kylläkin reilumminkin. Lisäisin tuohon luetteloon vielä Porschen, erittäin näpäköitä tuotteita ovat omien kokemusteni perusteella (vaikka omani olivatkin jo museoikäisiä) :D

Siis mikä akkukotelo, onko jossain vuosimalleissa sellainenkin ylellisyys? :)
Ja maalaamaton venttiilikoppa on ainoastaan positiivinen asia, viime kesäiset sepelissä pyöritykset eivät näkyisi kopassani niin selvästi :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Musti kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Siis mikä akkukotelo, onko jossain vuosimalleissa sellainenkin ylellisyys? :)
Kyllä omassa -00 mallissa akku on peitetty muovilaatikolla.
Onko se nyt sitten etu vai haitta?
Tuohon en osaa vastata koska moisesta koteloinnista en ole päässyt nauttimaan, mutu-arvelisin että kyseinen pömpeli voisi jotenkin rajoittaa käytettävän akun kokoa?

Josta pääsemmekin sitten yleisempään auton kevennystä koskevaan keskusteluun, eli tekeekös sillä turbon päällä olevalla alumiinisella suojapellillä juuri mitään, ainakin meidän yksilössämme se on lojunut pahvilaatikossa kesästä lähtien, samoin kuin imusarjan päälle tuleva muovisuojakin (jonka funktiota en ymmärrä myöskään)?

Mitäs muita turhia osia autosta voisi ripsiä, nyt siitä on pois ainakin moottoritilan alamuovi (täytyy hankkia uudet kiinnitysruuvit sille)? :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:Varmaan hintaansa nähden uusi 9-5 on yksi parhaita vaihtoehtoja. Itse valitsisin 2.0t:n, on kierrosherkempi kuin 2.3, ja perusahtoja nostamalla vääntää samaan malliin :)
Ja siihen saa takuulla hyvän virityssetin:

http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... E270002150

Huom! Tässä tapauksessa sanalla "takuulla" on kaksi eri merkitystä, kun puhutaan Hirschin virityssetistä :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin