9-5 aero aut. farmari TM koeajossa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Eski kirjoitti:
No juu, saahan sitä volvolla ajaa, jos siitä tykkää, mutta se mikä vähän ihmetyttää, että monet pitkän linjan saabistit ovat siirtyneet OG900:sta tai tonnarista suoraan Volvoon... no jotkut ovat tulleet pienen harharetken jälkeen takaisin järkiinsä :D
Eski
Joo no sitä en tiedä miks vaihtaa tonnarista Volvoon...Kai se vaan tekee välillä hyvää kokeilla onko ruoho vihreempää aidan toisella puolen :wink: Voi sitten palata siihen omaan merkkiin entistä tyytyväisempänä :)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

TM:n juttu löytyy täältä: http://kuvax.net/i/?7841TMSAABAEROWAGON.jpg

Kumman ryppyinen tuo kuskin penkki!
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

9-5T kirjoitti::lol: tarkoittanet helmoilla varustettua 9-5:sta sillä helmat on saanut kaikkiin lisävarusteina ja myös 05 Arcissa ne on vakiona.
Jooh, oikeaan osuit. Ilmaisin itseni tyhmästi :)
STCF #3
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

9-5T kirjoitti:Tuossa kuvassa myös farkun perä näyttää väkisin lisätyltä sedanin luukun päälle, anteeksi.
Jotenkin tuo "ominaisuus" erottuu enemmän vaaleammissa väreissä, kuin tummissa. Varsinkin, jos mustan auton takalasit tummentaa, niin sen saa hyvin "piilotettua". Ei tuo 9-5 silti minusta mikään ruma farkku ole, ainakin paljon tyylikkämpi kuin V70-laatikko :D

Eski
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Eski kirjoitti:
9-5T kirjoitti:Tuossa kuvassa myös farkun perä näyttää väkisin lisätyltä sedanin luukun päälle, anteeksi.
Jotenkin tuo "ominaisuus" erottuu enemmän vaaleammissa väreissä, kuin tummissa. Varsinkin, jos mustan auton takalasit tummentaa, niin sen saa hyvin "piilotettua". Ei tuo 9-5 silti minusta mikään ruma farkku ole, ainakin paljon tyylikkämpi kuin V70-laatikko :D

Eski
Volvot muistuttaa ruumisarkkua. 940 farkku oli ihan 1/1 arkku renkailla varustettuna, ristit vaan puuttui, eikä nämä etuvetoisetkaan paljoa kummempia. Kojelauta jatkaa samaa tyyliä.
Tuo mainittu kuva on vähän vääristynyt kun skannatessa lehden sivu on kuperalla niin näyttää kuin kontti roikkuisi.
Se kalenterin saabihan tosiaan onkin "maali" maskilla kun sitä katsoo, väri on tosiaan niin lähellä hopeaa että näyttää vanhan malliselta. Mutta tuosta näkee miten hieno se keula olisi JOS siinä olisi vanhan mallin maski ja uudet muovit.
Varmaan halvalla myisivät uuden aeron keulamuovit jos saabilta kysyisi.. hehheh.
9000CS 2,3
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Saappi Kuski kirjoitti: Varmaan halvalla myisivät uuden aeron keulamuovit jos saabilta kysyisi.. hehheh.
Ei se itseasiassa ole kovin pahan hintainen PCS:n kautta, muistaakseni jotain 1500 euroa valoineen (halogenit) koko keulapäivitys.

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tuohon tarvitsee myös valot ja vähän muutakin tilpehööriä, jos päivittää 98-01 keulan. 02-05 umpiot maksaa 1795skr kipale.

Eski
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Raimo Miettinen kirjoitti:TM:n juttu löytyy täältä: http://kuvax.net/i/?7841TMSAABAEROWAGON.jpg

Kumman ryppyinen tuo kuskin penkki!
Aivan samaan löysään nahkaan minäkin kiinnitin huomiota - ei kai tuo liene normaalia?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Musti kirjoitti: En menisi hirveästi haukkumaan noita -00 AS3 laitteitakaan. Tämähän on kovasti subjektiivista, mutta kyllä keskialueen toisto on hyvinkin puhdas, bassoa voi ylikorostaa nappulasta, soittimet ja suunnan voi erottaa...
Olisin TM:n ( :lol: ) kanssa samaa mieltä.
Tietenkään ylikorostuneen bassotoiston ystäville Saabin alkuperäinen ei riitä, mutta hehän eivät haluakaan hifiä vaan hihiä 8)
Musti
En ollutkaan tietoinen näiden uusien audiosysteemien hinnoittelusta, aikaisemminhan soittimesta joutui aina maksamaan ja esim. AS3 maksoi lähes 3000 euroa. Sen uuden soittimen näyttö on ainakin halvatun ruma ja kuusiokoloruuvi kruunaa koko komeuden :D

Kyllähän tuo vanhakin AS3 ihan siedettävä systeemi on, mutta kyllähän 3000 eurolla oikeasti saa paljon parempaa ääntä, enkä nyt todellakaan tarkoita mitään teinipoikien "vitusti passoa" -tyylistä ratkaisua :lol:

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Bob kirjoitti: Aivan samaan löysään nahkaan minäkin kiinnitin huomiota - ei kai tuo liene normaalia?
Tältä näyttää 155K ajetun 6 vuotiaan Aeron kuskin nahkapenkki. Kyllähän tuo istuinosan nahka vähän on venynyt, mutta en tiedä onko nahka samaa uudemmissa, vai vielä huonompaa:

Kuva

900 Aerossa on selvästi parempilaatuiset nahat, tältä ne näyttävät 22 vuotiaana, 260K ajettuna:

Kuva

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

9-5T kirjoitti:
Eski kirjoitti: aikaisemminhan soittimesta joutui aina maksamaan ja esim. AS3 maksoi lähes 3000 euroai
Paitsi AS3 oli vakiona Griffinissä.
Ai niinpäs olikin, mutta nyt puhutaankin vain Aerosta :wink:

Eski
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Bob kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti:TM:n juttu löytyy täältä: http://kuvax.net/i/?7841TMSAABAEROWAGON.jpg

Kumman ryppyinen tuo kuskin penkki!
Aivan samaan löysään nahkaan minäkin kiinnitin huomiota - ei kai tuo liene normaalia?
Itse olen ihmetellyt jo useamman 9-5 ja 9-3 nahkajakkaroita.. varsinkin kuskin penkin nahka on ihan "kurtussa". Omassakin autossa penkkin nahka on ikävästi venynyt. Ymmärtäisin jos autoa ajaisi 250 kg painoinen kaveri päivittäin, mutta ei.. Luulis nyt etä 60 000€ autoon osattaisiin tehdä penkin päälinen?!? Nämä on niitä "Pieniä" asioita, mitkä Saabin tulisi saada laatu puolella hiottua kuntoon. Tuollainen TM:n kuva uuden auton penkistä ei todellakaan anna laadukasta vaikutelmaa. Sitten saattaa tulla vastaan OG 900 nahkapenkeillä ja kuskin penkki on vain normaalisti kulunut, mutta ei todellakaan tuollainen norsunv*ttu.. :evil:
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kannattaa toki muistaa, että 60.000 euron Aero on oikeasti noin 40000 euron auto. Ruotsissa Aero maksaa 384.000 kr = 41.000 euroa. Hyvä Suomi!

Eski
Viimeksi muokannut Eski, Su Huhti 09, 2006 05:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Tässäpä sitten <90tkm istuttu sporttipenkki. Onhan tuo vähän venähtänyt.

Kuva
9000CS 2,3
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Eski kirjoitti:Kannattaa toki muistaa, että 60.000 euron Aero on oikeasti noin 40000 euron auto. Ruotsissa Aero maksaa 384.000 kr = 41.000 euroa. Hyvä Suomi!

Eski
Totta. Silti markkinoilla on puolet halvempia autoja ja niissä penkkien nahka kestää..
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Vastaa Viestiin