Startti/nykimisongelmia AeroWagonissa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eski kirjoitti:Siellä se on suunnilleen downpipen kohdalla lohkon nurkassa ja piuha lähtee läppäkotelon vierestä. Yläkautta sen saa kyllä vaihdettua, mutta melko ahtaassa ja kuumassa välissä se on tien päällä ronkittavaksi...

Eski
Just just, se oli se nipukka luulin sitä joksikin nakuanturiksi, tattis tiedosta ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Noniin tuli harrastettua kauniin lauantaipäivän kunniaksi ja vaihdoin kokeeksi läppäkotelon. Yllättävän helppo homma vaihtaa; kolmella pultilla kiinni ja viisi letkua ja pari sähköjohtoa sekä limphome-vaijeri.
Voiko tuon läppä kotelon vaihtaa ilman TECH:ä itsellä on lainassa yksi läppäkotelo ja ajattelin koittaa sitä josko ahto-ongelmat johtuisivat siitä :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Läppäkotelon vaihdossa ei tarvita Techiä. Oletkos jo kokeillut toisella ilmamäärämittarilla?

Eski
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eski kirjoitti:Läppäkotelon vaihdossa ei tarvita Techiä. Oletkos jo kokeillut toisella ilmamäärämittarilla?

Eski
Olen kyllä! Edellispäiväna kiusasin autoa hieman ilman W-letkua jonka jälkeen auto toimi päivän verran kuten pitääkin Aeron boksilla, mutta taas tänään oli samanlainen mopo kuin ennen :( . Vappuna tuli scantoolilla todettua ettei kaasuläppä avaudu kuin n.75%. Ei voi ymmärtää mikä tuota rajoittaa :evil:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eipäs nuolaista vielä, nykiminen palasi jälleen... Eli auto toimi reilun viikon nykimättä kampiakselin asentoanturin vaihdon jälkeen. Pari päivää sitten ajossa tuntui pientä nyhtämistä ja tyhjäkäynti aaltoili, aivan kuten ennen anturin vaihtoa. Vaihdoin tulpat ja auto toimi koeajolla hienosti.

Ja taas seuraavana päivänä alkoi nykiminen. Seuraavaksi vaihdoin mankkuvenan, mutta taas aamulla nyki koko työmatkan ja PCS:n pihassa tyhjäkäynti pätki muutaman kerran... Vaihdoin kokeeksi tuliterän DI-kasetin, mutta nykiminen vain paheni entisestään, hyvä kun pääsin iltapäivällä takaisin PCS:lle, kun tuntui, että auto melkein sammuu tyhjäkäynnillä liikennevaloissa. Vaihdoin vanhan DI:n takaisin ja vielä uuden bypass-ventiilin. Tämän jälkeen auto suostui toimimaan taas nykimättä, mutta enpä jaksa uskoa, että olisi vieläkään kunnossa...

Tähän mennessä on siis vaihdettu/kokeiltu:
läppäkotelo (käytetty) -> samanlaista nykimistä on esiintynyt molemmilla
ilmamäärämittari (käytetty) -> ahtopaineet hukassa, ilmeisesti risa IMM
kampiakselin asentoanturi
tulpat (NGK platinat)
magneettiventtiili
bypass-venttiili
kokeiltu uutta DI-kasettia

Konstit ja hermot alkaa olla lopussa...

Eski
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Onko käyty kaikki liittimet läpi, eli aukaistu ja putsattu? Saattaa kuulemma aiheuttaa kaikkea mielenkiintoista :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Eski kirjoitti: Konstit ja hermot alkaa olla lopussa...
Voi kiesus, mikä lista !

Meikäläisen autosta Länkkärin kaverit rassasivat jonkin liittimen, joka on jossaiin konetilan takareunassa, kun valittelin nykimistä. Maahantuoja oli kuulemma käskenyt. Ja olihan siellä pari nastaa ollut länässä. Harmi vaan, kun en tiedä mistä liittimestä on kyse, sijaitsee kuulemman jossain konetilan takaosassa tuliseinässä kiinni. Jospa joku keksii mistä liittimestä on kyse tämän sepustuksen jälkeen..
Entäs jos vika on bensapuolessa ? Tukkeutunut suodatin tai huonopaineinen pumppu ?
(Emmä mistään mitään tiedä, kunhan arvailen levottomia....)
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Frostgrey kirjoitti:Onko käyty kaikki liittimet läpi, eli aukaistu ja putsattu? Saattaa kuulemma aiheuttaa kaikkea mielenkiintoista :roll:
Eipä ole putsattu...
koistha kirjoitti: Entäs jos vika on bensapuolessa ? Tukkeutunut suodatin tai huonopaineinen pumppu ?
Listasta näköjään unohtui bensapumppu, sekin on jo vaihdettu, mutta suodatinta ei.

Eski
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

joka on jossaiin konetilan takareunassa
Lähinnä tuota liitintä juuri tarkoitin, on sen mustan suoja muovin alla siinä "rintapellissä" kiinni.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

Lainaus:
joka on jossaiin konetilan takareunassa


Lähinnä tuota liitintä juuri tarkoitin, on sen mustan suoja muovin alla siinä "rintapellissä" kiinni.

Tuotako mokkulaa tarkoitit ( nro 25 ) :

Kuva


EPC:n mukaan "alipaineventtiili"
9-3 Viggen #1487
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vaihteeksi on taas mennyt muutama sata kilsaa ilman nykimisiä... Hienoista kierrosten aaltoilua esiintyy välillä edelleen tyhjäkäynnillä. Se rintapellissä oleva trionicin liitinkampa tuli myös irroitettua ja eipä siellä pölyä kummempaa ollut. Liittimen kannat olivat paikallaan, eikä hapettumia näkynyt.

Liittimen avaamisen jälkeen kun käynnistin auton, jäi TCS OFF -valo palamaan ja se ei sammunut TCS-kytkimestä, mutta sammui normaalisti, kun käynnistin auton uudelleen. Sama juttu tapahtui myös, kun akun kenkää käytettiin irti starttikaapeleiden tutkimisen yhteydessä.

Eski
nef
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 13:39
Paikkakunta: Porvoo, hamari

Viesti Kirjoittaja nef »

Terve!
Mäkin kävi läpi kaikki liittimet ja putsasin crc:llä...
Tossa on se kuva alipaine ventiilistä niin sen yläpuolella on muovin takana iso liitin, avasin sen ja se ainakin oli täynnä hiekkaa jne.
Putsasin myöskin DI-liittimen,mankkuventtiilin, asentoanturin ja ahtopainemittarin liittimet.

Sen lisäksi vaihdon by-pass venttiilin ja takapöntön joka oli jo palasina ulkoa (sisältä ei tiedä ?? ehkä kaasut ei liiku kunnolla jos on ruostunut?)
Nyt ei tunnu nykimisiä melkein ollenkaan.+ ahtaakin vähän paremmin
Piti vielä vaihtaa magneettiventtiili mutta ne sanoi että ei löydy motonetistä?
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

nef kirjoitti:Terve!
Tossa on se kuva alipaine ventiilistä niin sen yläpuolella on muovin takana iso liitin, avasin sen ja se ainakin oli täynnä hiekkaa jne.
Se on nimenomaan se trionicin liitinkampa.
Piti vielä vaihtaa magneettiventtiili mutta ne sanoi että ei löydy motonetistä?
T7:n mankkuvena maksaa noin 40 euroa PCS:llä.

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Taas vaihteeksi nykii ja kierrokset seilaa tyhjäkäynnillä... Tilasin tuon Talladegan mainitseman alipaineventtiilin PCS:ltä ja täytyy vaihtaa nuo alipaineletkutkin samalla. Putsasin liittimiä kontaktispraylla, mutta eipä auttanut sekään.

Eilen laitettiin autoon uudet jarrulevyt ja palat sekä taka-akselille Powerflexin etuhelat. Oli aivan revenneet ne kumiretkut, toivottavasti nuo polyuretaanit kestää vähän pitempään, kun tuohonkin oli jo puslat kertaalleen vaihdettu (157K ajettu). Samalla vaihdettiin myös taka-akselin pallonivelet ja tehtiin nelipyöräsuuntaus. Niin ja asennettiin myös uusin huohotinpäivitys.

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vaihdoinpa eilen kokeeksi alkuperäisen läppäkotelon takaisin ja ainakaan parilla koeajolenkillä ei nykinyt... Alkaa jo läppäkotelon vaihtaminen sujumaan alle tunnissa :D

Eski
Vastaa Viestiin