Aasia eli Kiinassa valmistetut Fuyao tuulilasi on ihan OEM lasi.
Quote:
"Fuyao Group is the largest, most advanced manufacturer, and the biggest exporter of the automotive glass in China.
..........
For motor makers in China, Fuyao has OEM supplies for famous motor brands and takes over half of the Chinese OEM market share.
And globally, it has been approved by eight world leading motor makers and become the qualified supplier to provide batch OEM supplies for Audi,Bentley,VW,GM,Ford,Toyota,Honda,Nissan,PSA,Volvo,Hyundai,and Daimler Chrysler.
...........
Fuyao, ranked No. 1 in China and No. 4 in the world, will certainly avail itself of this driving force and make headways before the wind. "
Lasinvaihto on ehdottomasti paikka jossa kannattaa säästää rahaa ja aikaa. Halvoista ja nopeista lasinvaihdoista liikkuu niin paljon hyviä kokemuksia että.. Huomaa ironia... Milloin jäävät vuotamaan tai irtoilevat vuoden parin päästä. Itsellä on kokemusta, että lasi jäi vuotamaan... koskien edellistä kulkuneuvoa.
Lasia vaihdettaessa kannattaa antaa liiman kuivua huolella. Parempi pidempään kuin liian vähän aikaa. 9-3:seen vaihdettiin lasi niin, että vein liikkeeseen maanantaina aamulla ja hain tiistaina illalla. Liike sanoi etteivät he luovuta autoa pois ennenkuin lasi on kuivanut heillä vähintään yhden yön yli. Tällöin liima on varmasti kuivunut joka paikasta.
Jos autolla ajetaan ja lasin liima ei vielä ole kuiva, korin eläessä liimaus murtuu ja voi/alkaa vuotamaan ja myöhemmin jopa liimaus voi pettää kokonaan. Jos nyt ei aivan vettä sisälle vuoda, niin kosteutta pääsee kyllä ja lasi on sisäpuolelta kostea. Jos hyvän haluaa, niin kannattaa varata kuivumiselle aikaa.
Pakari kirjoitti:Lasinvaihto on ehdottomasti paikka jossa kannattaa säästää rahaa ja aikaa. Halvoista ja nopeista lasinvaihdoista liikkuu niin paljon hyviä kokemuksia että.. Huomaa ironia... Milloin jäävät vuotamaan tai irtoilevat vuoden parin päästä. Itsellä on kokemusta, että lasi jäi vuotamaan... koskien edellistä kulkuneuvoa.
Lasia vaihdettaessa kannattaa antaa liiman kuivua huolella. Parempi pidempään kuin liian vähän aikaa. 9-3:seen vaihdettiin lasi niin, että vein liikkeeseen maanantaina aamulla ja hain tiistaina illalla. Liike sanoi etteivät he luovuta autoa pois ennenkuin lasi on kuivanut heillä vähintään yhden yön yli. Tällöin liima on varmasti kuivunut joka paikasta.
Jos autolla ajetaan ja lasin liima ei vielä ole kuiva, korin eläessä liimaus murtuu ja voi/alkaa vuotamaan ja myöhemmin jopa liimaus voi pettää kokonaan. Jos nyt ei aivan vettä sisälle vuoda, niin kosteutta pääsee kyllä ja lasi on sisäpuolelta kostea. Jos hyvän haluaa, niin kannattaa varata kuivumiselle aikaa.
Kokeileppa seuraavaa lasia liimatessasi vetää palko vanhan lasiin päälle. Anna käyttämäsi liiman kuivua esimerkiksi pari tuntia ja kokeile vaikkapa sormella kuivumisen etenemistä. Ihme on jos ei sormesi jää tahmaiseksi. Siitä voit olla aivan varma ettei liima ole "läpi kuivaa" muutamassa tunnissa. Kun olet tehnyt tämän testin normaalissa huoneen lämmössä ja normaalissa ilmankosteudessa palan innosta kuulla kokemuksistasi Ottakaa nyt hyvät lasin liimaajat huomioon että se ei riitä, että lasi pitää vettä vaan myös sen airbagin pitäisi lauetessaan pysyä oikealla puolella tuulilasia heti luovutuksen jälkeenkin...
Useampaa liimaa testanneena voin kertoa että mikään testaamani liima ei ole ollut läpi kuivaa 8 tuntia palon tekemisestä! Markkinamiehet (=liimakauppiaat) on asia erikseen. Jokatapauksessa liiman kuivumiseen tärkeimmät tekijät on lämpö, kosteus ja riittävä aika. Jos joku googlea taitava löytäs jonkun lasiliiman kuivumisajan/ lämpötilan ja kosteuden välisen taulukon ni vois linkittää tänne esimerkkinä.
Jouduin vaihdattamaan alkup. lasin kerran kun lentävä nasta teki tuhoaan.
Tuolla tekivät, http://tiptopauto.fi/ ,oli myös yön yli kuivaus.
Takuu tiiviydelle, oliko 5-10v tms.
Viimeksi muokannut torque, Su Marras 11, 2012 02:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t Abp+ ´07 V70 2.5FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..