Laitoin juuri tilaukseentuollaisen AMP sarjan 6000K värilämmöllä pitkiä varten. Toimitusaika on joskus 20. päivän tienoilla. Raportoin kun lamput ovat paikallaan!pade kirjoitti:Itse en lähtisi 6000k korkeampiin ollenkaan. Siinä lisääntyy vaan ulkonäkö mutta itse valojen "tehon" kanssa tuolla värilämpötilalla ei ole sen kummempaa tekemistä.AC kirjoitti:Ajattelin kanssa tuollaiset jälkiasennus-xenonit laittaa keulalle. Mitä mieltä olette tuosta värilämpötilasta, onko 8000K liian kylmä jo? Ainakin 10000K silmä havaitsee jo huomattavan sinertävänä vaikka se ei sitä ole.
Katuauto.fi myy AMP-merkkistä sarjaa, mikä joidenkin kommenttien mukaan vaikuttaisi laadukkaalta, hinnallakaan ei ole pilattu, onko kokemuksia?
Tämän topicin kokemusten perusteella valonvalvontarele ei ilmeisesti herjaa noista vaikka ballastin ottama virta on mitä on.
5200k lamput on 10% kirkkaammat kuin 7000k mitattuna lumeneissa, ei k-asteita.
Näin olen itse asian ymmärtänyt
Jälkiasennusxenoneista?
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Ensimmäinen sytytys toimii noin, mutta sen jälkeen ainaki minun sarja syttyy kirkkaana koko ajan. Hyvä lisä kaukovalojen tehoon. Auton ulkonäkökään ei kärsi ollenkaan ku ei välttämättä tarvi lisävaloja laittaa keulalle.Tavallista H7-muutossarjaa ei oikein kannata pitkiin laittaa, kun xenonit syttyvät välähtämällä ja sen jälkeen himmenevät ja kirkastuvat täyteen kirkkauteen noin 5-10 sekuntia. Eli ei oikein toimi pitkisssä, joita joutuu sytyttämään ja sammuttamaan jatkuvasti. Lisäksi xenon-polttimoiden ikä lyhenee jokaisesta sytytyksestä.
Edellisessä autossa oli kolme 3000 bossia keulalla 100wattisilla lampuilla ja ku niitä vertaa näihin nykyisiin xenon H7 muutos sarjaan niin valoteho on samaa luokkaa. Ainoa ero lisävaloissa, että valoa pysty suuntaamaan laajemmalle alueelle.
Olen tekemässä kauppaa alkuperäisistä xenon umpioista, että sais bi xenon valot.
Audi A4 2.0TFSIq
Tietääkö kukaan noista alkuperäisistä xenon-umpioista, että onko niissä mitään "manuaalisia" säätöjä? Niissähän on tietenkin automaattinen tasonsäätö ja asentotunnistimia vissiin pitkin autoa..?
Meinaan, että pystyykö niitä käyttämään ilman niitä tunnistimia ja muita vermeitä, eli saako niitä säätöihin?
Meinaan, että pystyykö niitä käyttämään ilman niitä tunnistimia ja muita vermeitä, eli saako niitä säätöihin?
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
En tiedä muusta, mutta ei ne ainakaan lailliset ole ilman automaattisäätöä. Tällä ei tietysti ole väliä, jos 9-5 on peltoautona..TjK kirjoitti:Tietääkö kukaan noista alkuperäisistä xenon-umpioista, että onko niissä mitään "manuaalisia" säätöjä? Niissähän on tietenkin automaattinen tasonsäätö ja asentotunnistimia vissiin pitkin autoa..?
Meinaan, että pystyykö niitä käyttämään ilman niitä tunnistimia ja muita vermeitä, eli saako niitä säätöihin?
Veikkaan, että ainoa ero niissä alkuperäisissä xenon-umpioissa on juurikin se automaattinen tasonsäätö ja halogen-umpiossa on manuaalinen säätö. Asentotunnistin on tietääkseni vain taka-akselissa. M2002-2005 umpion alla on vieläpä valmis paikka ballastille. Se on kuin tehty tuollaista jälkiasennussarjaa varten
Eski
Eski
Laillisiksi versioiksi peräti ?9-5T kirjoitti: Maalis-huhtikuussa viimeistään pitäisi olla kokemusta 2004 umpioiden vaihdosta xenoneiksi.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Sinähän voisit sitten kokeilla Hellan tasonsäätöä ja kertoa meille laiskoille, toimiiko ja saako lailliseksi9-5T kirjoitti: Ehkä mutta korkeussäädössä tekisi mieli lintsata mutta tuota vikavaloa täytyy miettiä. Toisaalta käynnistyksen säätötapahtuma on asiallinen.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Jep, niinpä näyttää. Vaihdoin eilen xenonit pitkiin valoihin. Eipähän tarvitse sammutella ja sytytellä ajovaloja katkaisijasta. Jonkinverran ovat myös vastaantulijat "huomautelleet" noista xenoneista räpsyttelemällä valojaan.JouniH kirjoitti:Ensimmäinen sytytys toimii noin, mutta sen jälkeen ainaki minun sarja syttyy kirkkaana koko ajan.Tavallista H7-muutossarjaa ei oikein kannata pitkiin laittaa, kun xenonit syttyvät välähtämällä ja sen jälkeen himmenevät ja kirkastuvat täyteen kirkkauteen noin 5-10 sekuntia. Eli ei oikein toimi pitkisssä, joita joutuu sytyttämään ja sammuttamaan jatkuvasti. Lisäksi xenon-polttimoiden ikä lyhenee jokaisesta sytytyksestä.
Kyllähän noita pitkiä joutuu nyt sammuttelemaan vastaantulijoiden takia, jolloin xenon-lamppujen ikä lyhenee, mutta toisaalta valoisalla ajettaessa niitä ei tarvitse sytyttää ollenkaan... Nyt on kuin päivä valkenisi, kun vetää pitkät päälle pimeässä
Eski
Noita räpsyttelyjä saa ihan originaalivaloillakin, tai ainakin mulle on sattunu. Suuntaukset on kyllä kohdillaan, mutta ilmeisesti lyhyet on aika tehokkaat (itse asiassa sama kantama nois lyhkäsis kuin vm88 Hiacessa pitkillä uusien umpioiden kera )Eski kirjoitti:Jep, niinpä näyttää. Vaihdoin eilen xenonit pitkiin valoihin. Eipähän tarvitse sammutella ja sytytellä ajovaloja katkaisijasta. Jonkinverran ovat myös vastaantulijat "huomautelleet" noista xenoneista räpsyttelemällä valojaan.
Kyllähän noita pitkiä joutuu nyt sammuttelemaan vastaantulijoiden takia, jolloin xenon-lamppujen ikä lyhenee, mutta toisaalta valoisalla ajettaessa niitä ei tarvitse sytyttää ollenkaan... Nyt on kuin päivä valkenisi, kun vetää pitkät päälle pimeässä
Eski
Täytyypä tilailla jahka saavat katuauto.fi:hin noita xenoneita varastoon, pientä alennusta sieltä vois olla vielä luvassa.
BMW 320dA Coupe LCI
Millä tasolla Eski, pidit sitä valojen tasosäädintä kun xenonit oli lyhyissä valoissa (tilanteessa, ettei kuormaa päällä, vain kuski) ? Tarvikexenoneilla varmaan täytyy taso olla säädettynä aika alas, sillä itselläni on vain Osramin Silverstar -halot ja niillääkin 0-tasolla (eli ylin), vastaantulijat joskus räpsivät valoja.AC kirjoitti:Noita räpsyttelyjä saa ihan originaalivaloillakin, tai ainakin mulle on sattunu.Eski kirjoitti:Jonkinverran ovat myös vastaantulijat "huomautelleet" noista xenoneista räpsyttelemällä valojaan
Eski
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Jep, pidin säädön yleensä pimeällä ajettaessa asennossa 1, mutta päivällä yleensä ensimmäisen väläyttelijän jälkeen käänsin sen asentoon 3... Harvemmin muuten kukaan pimeällä väläytteli, vaan yleensä päivällä. Suuntaukset tarkastettiin äskettäin huollossa, joten siitäkään homma ei ole kiinni.
Minulla oli koeajossa uudempi 9-5, jossa oli ihan lailliset bi-xenonit automaattisella korkeudensäädöllä ja kyllä sillekin silti vilkuteltiin valoja aika tiuhaan, joten ilmeisesti jotkut ovat yliherkkiä xenoneille...
Eski
Minulla oli koeajossa uudempi 9-5, jossa oli ihan lailliset bi-xenonit automaattisella korkeudensäädöllä ja kyllä sillekin silti vilkuteltiin valoja aika tiuhaan, joten ilmeisesti jotkut ovat yliherkkiä xenoneille...
Eski
Joo, mulla v**vossa oli xenonit ja tosiaan päiväsaikaan vilkuteltiin valoja, ei niinkään pimeällä.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Parhaat TM:n testaamat halogeenivalot edelleen.9-5T kirjoitti:Talvella 1997 kun 9-5 tuli liikenteeseen vilkutti vähintään 1/10:stä mutta eiköhän ne ole vieläkin TM:n mittausten parhaimmat valot.
Tuosta valoautomatiikasta vielä, että kannattaako siitä luopua polttimoiden pidemmän kestoiän toivossa, vai nauttia kyseisestä mukavuudesta? Äkkiä laskien starttauksen aikainen välkyttely tuplaa valojen syttymismäärän. Sitä on taas paha arvioida että mitä tuollainen kesken jäänyt xenonin sytyttely aiheuttaa polttimolle
Ja hyviä (tai kohtalaisia) paikkoja sytyttimille saa edelleen ehdottaa.
BMW 320dA Coupe LCI
9-5T kirjoitti:http://www.xenonkungen.se/xenonkit.htm
Tuolla olisi 55W xenonit jollen väärin ymmärtänyt.
Nyt rupee valotehoa olemaan..... vastaa 165 W halogeeninä55W avger ca 50% mer ljus än standard xenon 35W. Motsvarar ca 165W halogen. Ej lämplig som halvljus i personbilar av trafiksäkerhetsskäl. Rekommenderas för bilens befintliga helljus, extraljus etc. 4300K är original färgtemperatur (Kelvin). I Webbutiken ser du vilka färgalternativ vi har för resp. lampsockel
ja ei suositella auton normaaleiksi lähivaloiksi, vain pitkiin ja lisävaloihin...
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"