Näit oikein ja tiedot aivan oikeat.MattiR kirjoitti:Nyt meni OT:ksi, mutta taisin bongata sen 305 hv Hirschisi eilen Oulussa kärry perässä. Vm. 2005 Aero Wagon, Steel Grey.
virilastusta
Tällä laskee kuumeesiMattiR kirjoitti:Tässähän nousee tuo Hirsch-kuume entisestään...
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Keskustelun perusteella alkaa olla melkoisen selvää, että Hirsch olisi varmin ottaen huomioon tehdastakuut yms.. jutut, mutta hinta on silti mielestäni tolkuton. Mun autossahan ei mitään takuita enää ole paitsi tietenkin se moottoritakuu.
Eräs tuttavani käytti oheista firmaa http://www.chipcentric.net/ täällä Mustang GT -06 "viilaamiseen". Firman veikkoset tekivät olemassa olevan ecuohjelman perusteella ilmaisen arvion tarvittavista muutoksista parametreihin ja siitä, kannattaako hommaa yleensäkään tehdä. Ainakin tässä tapauksessa ohjelma räätälöitiin asiakaskohtaisesti. Itse "tuuninkiohjelma" kustansi kaverille noin 500e, ja hän tuntuu olevan tyytyväinen. Saisihan tuosta rahat pois, jos ei ole tyytyväinen 5pv sisällä. Firman sivuilla näyttää olevan myös tuunattujen listalla yksi Saab Aero.
Mitäs mieltä raati on tällaisesta ns. "halpisversiosta", niin kuin monet tätä ilmaisua täällä käyttävät ?
Eräs tuttavani käytti oheista firmaa http://www.chipcentric.net/ täällä Mustang GT -06 "viilaamiseen". Firman veikkoset tekivät olemassa olevan ecuohjelman perusteella ilmaisen arvion tarvittavista muutoksista parametreihin ja siitä, kannattaako hommaa yleensäkään tehdä. Ainakin tässä tapauksessa ohjelma räätälöitiin asiakaskohtaisesti. Itse "tuuninkiohjelma" kustansi kaverille noin 500e, ja hän tuntuu olevan tyytyväinen. Saisihan tuosta rahat pois, jos ei ole tyytyväinen 5pv sisällä. Firman sivuilla näyttää olevan myös tuunattujen listalla yksi Saab Aero.
Mitäs mieltä raati on tällaisesta ns. "halpisversiosta", niin kuin monet tätä ilmaisua täällä käyttävät ?
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ei varmaan käytettynä löydy kovin montaa noita hakuehtoja täyttävää autoa myynistä, ainakaan suomesta.MattiR kirjoitti:Ihan ok peli, mutta itselleni pitäisi olla vähän ajettu metallivärinen (hopea, steel grey tai hazelnut) automaatti ja 305 hv. Harkinnassa onkin perheen toisen 9-5:n upgrade, silloin saisi sopivan.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Jyväskylän nurkilla pyörii yksi kriteerit täyttävä yksilö, josta aikanaan tein tämän jutun Saabisti-lehteen: http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/95aer ... koeajo.pdf
Eski
Eski
Eikä koko mailmastaPetter kirjoitti:Ei varmaan käytettynä löydy kovin montaa noita hakuehtoja täyttävää autoa myynistä, ainakaan suomesta.MattiR kirjoitti:Ihan ok peli, mutta itselleni pitäisi olla vähän ajettu metallivärinen (hopea, steel grey tai hazelnut) automaatti ja 305 hv. Harkinnassa onkin perheen toisen 9-5:n upgrade, silloin saisi sopivan.
Vaatii päivittäistä selausta saksan ja ruotsin nettisivuilla.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Ei taida Suomessa olla montaa (tiedän omani lisäksi yhden; pari numeroa pienemmän rekkarin kuin omani) 305 heppasta maahantuojan asentamaa Hirschiä. Taisivat asentaa ko paketin v. 2004 muutamaan Aero-kiertueelle osallistuvaan autoon. Itsekin kävin tuolloin koeajamassa auton ja sanoin, autokauppiaalle, että kiva peli, mutta vain hullu ostaa ko. pelin (turhan kallis ja turhan paljon Suomen oloihin heppoja).
Itselläni kävi hyvä tuuri pari vuotta sitten, kun tuttava autokauppias soitti ja sanoi, että nyt olisi maahantuojalta vapautumassa todella vähän ajettu pirssi. Eli sain ostettua auton ennenkuin se olisi mennyt "yleiseen jakoon". Hullu siis olen, mutta myös tyytyväinen.
t: 2571
Itselläni kävi hyvä tuuri pari vuotta sitten, kun tuttava autokauppias soitti ja sanoi, että nyt olisi maahantuojalta vapautumassa todella vähän ajettu pirssi. Eli sain ostettua auton ennenkuin se olisi mennyt "yleiseen jakoon". Hullu siis olen, mutta myös tyytyväinen.
t: 2571
Ford Taunus, 205 GTI Peugeot,
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
Ford Explorer
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
Ford Explorer
Onkohan montaakaan rakennettu jälleenmyyjien toimesta tota 305 hv:settiä 2004 / 2005 vuosimalliin ?? epäilen.9-5T kirjoitti:Lukuja en tiedä mutta eiköhän suurin osa ole jälleenmyyjien asentamia.2571 kirjoitti:Ei taida Suomessa olla montaa (tiedän omani lisäksi yhden; pari numeroa pienemmän rekkarin kuin omani) 305 heppasta maahantuojan asentamaa Hirschiä. Taisivat asentaa ko paketin v. 2004 muutamaan Aero-kiertueelle osallistuvaan autoon.
2003:sethän maahantuoja "rakensi" ja niitä taitaa jonkin verran olla teillämme.
Tossa 305 hv:n setissä menee aika paljon osia vaihtoon verrattuna pelkään boxin ohjelmointiin, jo 280 hv settiin vaihdellaan osia ihan kiitettävästi.
Noita lukuja olisi ihan mielenkiintoista tietää. Ake:lta nuo tiedot varmaan saisi rahalla eli montako 9-5:sta 280 hv ja 305 hv:llä on suomessa rakisterissä.
Sitten on varmaan joitakin 280 hv:n autoja joita ei saksasa ole rekisteriin isommilla tehoilla rekisteröity ja ovat täälläkin 250 hv:nä.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Näin varmaan tehdään. Luulen, että v. 2005 305 hepat (ne muutamat) on maahantuoja rakennuttanut Suomessa (verotuksen takia) jossakin merkkiliikkeessä ko. Aero-kiertuetta varten, sillä omani ei ennättänyt mennä maahantuojalta jälleenmyyjälle. Maahantuoja on kierrättänyt ko. "kotteroita" erinäisissä tapahtumissa. Itse huomasin kun ajelin juuri ostetulla autolla juhannusviikolla hiekkatietä mökille, että autoni oli käynyt jossakin välissä Atomicin tapahtumassa. Asia paljastui kun mökkitien hiekka oli tarttunut liimajäänteisiin auton kyljessä. Kyljessä luki iloisesti ATOMIC!Mimmi kirjoitti:Maahantuojan autotkin hoidetaan merkkiliikkeissä.
Että sillai. t: 2571
Ford Taunus, 205 GTI Peugeot,
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
Ford Explorer
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
Ford Explorer
Tuossa kuumeisille, käykää joku hakemassa pois.
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=195893
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=195893
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re:
Olisi harkinnassa 2,0t:hen (vm 2005) Hirschin 210 hv päivitys. Mm. täältä foorumilta olen moneen kertaan tämän 2.3T 220 hv vertailuautoasian ja siitä seuraavan etujarrujen päivityksen lukenut ja tiedustelin asiaa Tampereen Metroautosta. Siellä sitten EPC:stä tavattiin ja kuulemma myös maahantuojalta kyseltiin ja minulle sitten todettiin, että 2,0t:ssä ja 2.3T:ssä olisi samat jarrut. Minä kyllä uskon, että jarrut ovat isommat, mutta osaisiko joku kertoa, mistä tarkalleen pitäisi neuvoa tamperelaisia tuo asia löytämään. Eivät ole kuulemma yhteenkään 2,0t:hen Hirschiä asentaneet.9-5T kirjoitti: Tähän asti vertailuautona on ollut saman mallisarjan auto jossa on ollut saman verran tai enemmän tehoa eikä saman vuoden Aero. En tiedä muuttuiko ensimmäisen faceliftin yhteydessä mallisarja kuten toisessa kävi joten vertailu kohtana voi käyttää ainakin 2.3T 220hv mallia vuodelta -04 ja -05 jolloin muutokset maksaa alta 500e eli etujarrut.
9-5 2,0t Wagon -05
Re: virilastusta
Ei kannat uskoa itseään vaan tällä kertaa merkkiliikettä. Ainoastaan Aerossa, bensa V6:ssa ja 3.0 diiseleissä on isommat jarrut. 2,3T, joka on myös mitsun ahtimella varustettu 220hv kulkine, omaa ne pienemmät 15" jarrut. Konekoodi paljastaa asian, eli B235R, B308E ja D308L on isompien jarrujen konetyyppi.
Article : Jarrukotelo
PartNo : 5391990
Usage : 2002-2005, B235R, B308E, D308L, LH. 16'' Brakes
Order Quantity : 1
Article : Jarrukotelo
PartNo : 5392014
Usage : 2002-2005, B205E, B235E, D223L, B235L, LH
Order Quantity : 1
Ainakin 9-5T:llä oli jossain vaiheessa Hirschin sarja 2.0 koneessa. Ei tuo pitäisi vaatia mitään jarrumuutoksia tms, ohjelma sisään vain ja muutoskatsastus. Ja tuo Hirsch on kaiken lisäksi ihan laillinen viri.
Matti
Article : Jarrukotelo
PartNo : 5391990
Usage : 2002-2005, B235R, B308E, D308L, LH. 16'' Brakes
Order Quantity : 1
Article : Jarrukotelo
PartNo : 5392014
Usage : 2002-2005, B205E, B235E, D223L, B235L, LH
Order Quantity : 1
Ainakin 9-5T:llä oli jossain vaiheessa Hirschin sarja 2.0 koneessa. Ei tuo pitäisi vaatia mitään jarrumuutoksia tms, ohjelma sisään vain ja muutoskatsastus. Ja tuo Hirsch on kaiken lisäksi ihan laillinen viri.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki