Pariston vaihto avaimeen
Re: Pariston vaihto avaimeen
Heti alkuun kiitos loistavista vinkeistä! Oli paljon apua tuoreelle saabistille.
Patterin vaihto onnistui tosi näppärästi korkkiruuvilla. Patteri 2,9€ Motonetistä (tässä tapauksessa CR1632). Tuli vastaan oikein youtube-videokin asiasta. http://www.youtube.com/watch?v=W8YipFV17vw
Patterin vaihto onnistui tosi näppärästi korkkiruuvilla. Patteri 2,9€ Motonetistä (tässä tapauksessa CR1632). Tuli vastaan oikein youtube-videokin asiasta. http://www.youtube.com/watch?v=W8YipFV17vw
9-5 1,9TiD autom. estate -06
Re: Pariston vaihto avaimeen
Löytyiskö ohjetta vanhemmalle (linkkuveitsimalli) avaimelle myös? Entä mikä paristo sieltä paljastuu kun saa auki kammettua?
Melko aikaisessa vaiheessa alkaa herjailemaan pariston loppumisesta, 3kk ajan on säännöllisen epäsäännöllisesti tullut ilmoituksia, mutta vielä ei ole tullut vaivauduttua, kun tuntuu melko kaukaakin toimivan.
Melko aikaisessa vaiheessa alkaa herjailemaan pariston loppumisesta, 3kk ajan on säännöllisen epäsäännöllisesti tullut ilmoituksia, mutta vielä ei ole tullut vaivauduttua, kun tuntuu melko kaukaakin toimivan.
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Pariston vaihto avaimeen
Linkkarissa on pieni ruuvi siellä urassa. Sen kun avaa, niin purkautuu. Patteri on saman näköinen, mitä tietokoneissa nykyisin käytetään muistinvarmennuksen paristona. Ellei jopa sama koodikin ollut?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Pariston vaihto avaimeen
Sieltähän se kuonan kuonan alta ruuvi paljastui. Yksinkertainen mekanismi, perässä ruuvi, keulassa koloon menevä klipsu, eli aukeaa ja sulkeutuu vaivatta lukemattomia kertoja. Sisältä paljastui hapettumaa, törkyä ja CR2032 koodillinen paristo. Kovin usein ei tarvitse vaihtaa, tässä tapauksessa täyteen tuli tänään 16v. auton ensi rekisteröinnistä ja varmuudella paristoa ei ole ainakaan 2004 jälkeen vaihdettu...Mertmi kirjoitti:Linkkarissa on pieni ruuvi siellä urassa. Sen kun avaa, niin purkautuu. Patteri on saman näköinen, mitä tietokoneissa nykyisin käytetään muistinvarmennuksen paristona. Ellei jopa sama koodikin ollut?
Puhallus, pyyhintä, pariston vaihto, ruuvi takaisin ja neljä painallusta. Toimii jälleen kuin unelma
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Pariston vaihto avaimeen
Mulla lohkes palanen avaimesta kun avasin tolla korkkiruuvi tekniikalla.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Pariston vaihto avaimeen
Patterit meni vaihtoon tääläkin CR1632 panasonicit tuli hankittua motonetistä, 2,9€ / kpl.
Edittiä: Toinen avain vaati neljä painallusta ja se vähemmän käytetty kuusi. Toiseen oli jo keretty patteri vaihtamaan kertaalleen , kun sisällä oli VARTA Li-mn ?
No ny toimii kummakkin kuitenkin.
Edittiä: Toinen avain vaati neljä painallusta ja se vähemmän käytetty kuusi. Toiseen oli jo keretty patteri vaihtamaan kertaalleen , kun sisällä oli VARTA Li-mn ?
No ny toimii kummakkin kuitenkin.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Kaasari"
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ke Heinä 07, 2010 18:59
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Pariston vaihto avaimeen
Piti viestiketjusta uteliaaksi tulleena kokeilla oman avaimeni avaamista. Leatherman Micran pienin ruuvitaltta oli juuri sopiva ja kansi aukesi nätisti.
Re: Pariston vaihto avaimeen
Paristot onnistuneesti vaihdettu kumpaankin avaimeen. Onneksi on tämä foorumi, sillä meinasi usko ja kärsivällisyys loppua. Ensimmäisen avaimen kanssa vietetty opetteluaika ilmeisesti auttoi, kun jälkimmäiseen meni ehkä 15 sekuntia. Siihen ekaan meni *pikkaisen* kauemmin
Paristot maksoivat Motonetissä 2,50 kappale.
Paristot maksoivat Motonetissä 2,50 kappale.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Pariston vaihto avaimeen
Onneksi luin tältä foorumilta ohjeen, meinasin ensin vääntää kannen auki päältä päin.
Aukeaa tosi helposti 1,4mm mini ruuvarilla, kuten oli ihan kuva ohjeissa.
Mittasin myös pariston 2,8v ja ilmoittaa jo pariston vaihdosta.
Eli avaimen kyljen pienestä reiästä työnnä pieni taltta ruuvari työnnä ja väännä
ylä viistosta alaspäin.
Aukeaa tosi helposti 1,4mm mini ruuvarilla, kuten oli ihan kuva ohjeissa.
Mittasin myös pariston 2,8v ja ilmoittaa jo pariston vaihdosta.
Eli avaimen kyljen pienestä reiästä työnnä pieni taltta ruuvari työnnä ja väännä
ylä viistosta alaspäin.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: La Kesä 20, 2015 11:22
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Pariston vaihto avaimeen
Paristot oli halvat, mutta onnistuin tuusaamaan molempien avainten "kannen klipsun" rikki. Saakohan noita kansia mistään vai onko muuta vaihtoehtoa kuin uusi avain?
Saab 9-5 2.0t linear 2002 ka
Saab 9-5 2.0t vector 2002
Varaosina 9-3 Tid 2007
Saab 9-5 2.0t vector 2002
Varaosina 9-3 Tid 2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Pariston vaihto avaimeen
Saa. Esim PCS. Tai Saabin varaosamyyjät.
Re: Pariston vaihto avaimeen
Lähti näillä ohjeilla ja pienellä kuusiokulma-avaimella helposti![img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016050 ... 19f54f.jpg[/img]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Pariston vaihto avaimeen
Vaihdoin onnistuneesti pariston avaimen takakantta tuhoamatta tuohon avaimeen, kun sid ilmoitti sen olevan tarpeen. Ei toiminut kaukosäätö, vaihdosta huolimatta.
Selasin foorumia ja löytyi yksi mahdollinen syy kaukosäädön toimimattomuudelle. Virtalukon jousi ei palauttanut enää lukkoa yläasentoon avaimen poistaessa. Radio jäi päälle vaikka avaimen otti pois, täytyi erikseen sammuttaa, eikä hälytin kytkeytynyt päälle. Putsasin mekanismia ja sain palauttamaan lukon yläasentoon. Nyt radio sulkeutuu ja hälytin lähtee päälle avaimen poistaessa. Kaukosäädin ei siltikään toimi edelleenkään. Kokeiltu molempia avaimia ja kumpikin mykkänä. Nappeja paineltu kymmeniä kertoja. Voiko olla että kaukosäädin pitää naittaa autoon uudestaan, koska sitä paineltu liian monta kertaa virtalukon ollessa pohjassa?
Selasin foorumia ja löytyi yksi mahdollinen syy kaukosäädön toimimattomuudelle. Virtalukon jousi ei palauttanut enää lukkoa yläasentoon avaimen poistaessa. Radio jäi päälle vaikka avaimen otti pois, täytyi erikseen sammuttaa, eikä hälytin kytkeytynyt päälle. Putsasin mekanismia ja sain palauttamaan lukon yläasentoon. Nyt radio sulkeutuu ja hälytin lähtee päälle avaimen poistaessa. Kaukosäädin ei siltikään toimi edelleenkään. Kokeiltu molempia avaimia ja kumpikin mykkänä. Nappeja paineltu kymmeniä kertoja. Voiko olla että kaukosäädin pitää naittaa autoon uudestaan, koska sitä paineltu liian monta kertaa virtalukon ollessa pohjassa?
9-3 ttid +200hp -08
9-5 -08"Rödatroll"viewtopic.php?f=29&t=143477&hilit=r%C3%B6datroll
9-5 2.3t aut. Td04 + 600cc dekat...
9-5 -08"Rödatroll"viewtopic.php?f=29&t=143477&hilit=r%C3%B6datroll
9-5 2.3t aut. Td04 + 600cc dekat...
Re: Pariston vaihto avaimeen
Löytyikö tähän selvyyttä? Itse pähkäilen täsmälleen samaa nyt. Edellinen omistaja ei ollut käyttänyt kaukosäätöä ollenkaan, eli lukko ollut pitkään pohjassa.Mikkooo kirjoitti: ↑Ma Maalis 11, 2019 12:26Vaihdoin onnistuneesti pariston avaimen takakantta tuhoamatta tuohon avaimeen, kun sid ilmoitti sen olevan tarpeen. Ei toiminut kaukosäätö, vaihdosta huolimatta.
Selasin foorumia ja löytyi yksi mahdollinen syy kaukosäädön toimimattomuudelle. Virtalukon jousi ei palauttanut enää lukkoa yläasentoon avaimen poistaessa. Radio jäi päälle vaikka avaimen otti pois, täytyi erikseen sammuttaa, eikä hälytin kytkeytynyt päälle. Putsasin mekanismia ja sain palauttamaan lukon yläasentoon. Nyt radio sulkeutuu ja hälytin lähtee päälle avaimen poistaessa. Kaukosäädin ei siltikään toimi edelleenkään. Kokeiltu molempia avaimia ja kumpikin mykkänä. Nappeja paineltu kymmeniä kertoja. Voiko olla että kaukosäädin pitää naittaa autoon uudestaan, koska sitä paineltu liian monta kertaa virtalukon ollessa pohjassa?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Pariston vaihto avaimeen
Vähän jo vanha topicki ja hieman myöhässä vastaan. Ongelma ratkesi sillä kun vaihdoin uuden pariston ja virtalukolle ronkisti breakcleneriä niskaan lähti palautus toimimaan virtalukossa. Tämän jälkeen voiteluksi aseöljyä muutama tippa virtalukkoon.Saabatti kirjoitti: ↑To Helmi 10, 2022 11:59Löytyikö tähän selvyyttä? Itse pähkäilen täsmälleen samaa nyt. Edellinen omistaja ei ollut käyttänyt kaukosäätöä ollenkaan, eli lukko ollut pitkään pohjassa.Mikkooo kirjoitti: ↑Ma Maalis 11, 2019 12:26Vaihdoin onnistuneesti pariston avaimen takakantta tuhoamatta tuohon avaimeen, kun sid ilmoitti sen olevan tarpeen. Ei toiminut kaukosäätö, vaihdosta huolimatta.
Selasin foorumia ja löytyi yksi mahdollinen syy kaukosäädön toimimattomuudelle. Virtalukon jousi ei palauttanut enää lukkoa yläasentoon avaimen poistaessa. Radio jäi päälle vaikka avaimen otti pois, täytyi erikseen sammuttaa, eikä hälytin kytkeytynyt päälle. Putsasin mekanismia ja sain palauttamaan lukon yläasentoon. Nyt radio sulkeutuu ja hälytin lähtee päälle avaimen poistaessa. Kaukosäädin ei siltikään toimi edelleenkään. Kokeiltu molempia avaimia ja kumpikin mykkänä. Nappeja paineltu kymmeniä kertoja. Voiko olla että kaukosäädin pitää naittaa autoon uudestaan, koska sitä paineltu liian monta kertaa virtalukon ollessa pohjassa?
9-3 ttid +200hp -08
9-5 -08"Rödatroll"viewtopic.php?f=29&t=143477&hilit=r%C3%B6datroll
9-5 2.3t aut. Td04 + 600cc dekat...
9-5 -08"Rödatroll"viewtopic.php?f=29&t=143477&hilit=r%C3%B6datroll
9-5 2.3t aut. Td04 + 600cc dekat...