9-5 Öljyä kuluu PALJON !!!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 9-5 Öljyä kuluu PALJON !!!

Viesti Kirjoittaja Passi »

Opel / Saabeissa on ollut erilainen kiristin mainitsemassasi moottorimallissa. Laittavat ennakoivasti/rempassa vanhoihin koneisiin sitten Saabin kiristimen. Ehkä myöhemmissä Opelin koneissa on myös Saabin kiristin, siitä en tiedä.

Näin luin Opeliski foorumilta. 8)

Sonett73 kirjoitti:Uskallan väittää, että vanhalla OG Satkun koneella olisi pärjännyt vaikka olisi vaihtanut öljyt sadantonnin (100 tkm) välein. Olisiko siitä voinut vetää johtopäätöksen, että se olisi oikea vaihtoväli öljyille?

Opel Vectra B-mallin keulalta löytyy 2.2L bensakonetta, minkä jakoketju saattaa katketa arvaamatta pitämättä minkäänlaista ääntä noin 80tkm ajon jälkeen. Sillä saatta päästä hyvällä tuurilla jopa 180tkm, mutta sitten remppa maksaakin 3500 € ! Ei paljonm naurattas jos omalle kohdalle sattuisi. Mutta yksi havainto on tästä ongelmasta tehty - yleensä moottorit ovat olleet likaisia sisäpuolelta eli ajettu pitkiä öljynvaihtovälejä. Onko ongelman aiheuttajaksi muodostunut takerteleva ketjunkiristin?

Mutta edelleenkin vaihdan Tonnariini öljyt (Teboilit) 10tkm:n välein ja teen Forten puhdistuskäsittelyn 20-30 tkm välein. Koneella ajettu vasta 463tkm ja se ei kuluta vaihtovälillä milliäkään öljyä ja öljy pysyy kirkkaana pitkään. Koneeseen ei ole vaihdettu kuin venttiilikopan tiiviste!

Mielummin huollan kuin korjaan! Ja kaiken lisäksi se on halvempaa!

Ari
99T-museopeli
Vastaa Viestiin