Sport-alusta
Re: Sport-alusta
Sportalustalle luvatut -10mm on vähän alakanttiin.
Linearin mitat keskiöstä kaaren reunaan etu 365mm / taka 375mm
Sportalustalla etu 350mm/ taka 350mm
Linearin mitat keskiöstä kaaren reunaan etu 365mm / taka 375mm
Sportalustalla etu 350mm/ taka 350mm
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Sport-alusta
Saako noita sport jousia ostettua jostain järkevään hintaan? Vai onko jostain tarvikejousista hyviä kokemuksia sport iskareiden kanssa?
PFS olis sport iskarit koko kierros ~320e+pk. Jos tohon sais parilla huntilla jouset
niin ois huomattavasti halvempi kun se koko setti Elkpartsilla jolla hinta ~700e+pk.
Vakaajia silloin ei tulis mutta lieneekö ne nyt niin tarpeelliset.
PFS olis sport iskarit koko kierros ~320e+pk. Jos tohon sais parilla huntilla jouset
niin ois huomattavasti halvempi kun se koko setti Elkpartsilla jolla hinta ~700e+pk.
Vakaajia silloin ei tulis mutta lieneekö ne nyt niin tarpeelliset.
Re: Sport-alusta
SDCC:llä Eibachit 2150kr/sarja ja Eibachien kanssa ei tarvitse pettyä.
Elkpartsilla Koni SportKit ~540£ ja partsforsaabs:lla 525£
Konin sportkit tuohon rahaan ja jos kukkaro antaa myöten niin Konin FSD:t ja Eibachit.
Elkpartsilla Koni SportKit ~540£ ja partsforsaabs:lla 525£
Konin sportkit tuohon rahaan ja jos kukkaro antaa myöten niin Konin FSD:t ja Eibachit.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Sport-alusta
Tarkotus olis pitää auto edelleen mukavana ajettavana. Tossa on pihas jo toi tonnari bilsteineilla madellettuna joka on ainaki hieman turhan kova arkiajoon.Maikki kirjoitti:SDCC:llä Eibachit 2150kr/sarja ja Eibachien kanssa ei tarvitse pettyä.
Elkpartsilla Koni SportKit ~540£ ja partsforsaabs:lla 525£
Konin sportkit tuohon rahaan ja jos kukkaro antaa myöten niin Konin FSD:t ja Eibachit.
Onko kokemuksia noista einbacheista sportti-iskarien kanssa?
Re: Sport-alusta
Tuo konin sport kit ei ole yhtään liian jäykkä, sitä voisi verrata ehkä esim. uudemman A4 1,8t audin vakio alustaan. Mutta itselle tuli pettymys noiden konin sport kit jousien kanssa, etupää ei madaltunut yhtään ja takapää roikkui n.2cm alempana kuin keula vaikka laitoin iskarissa olevan säätörikan sinne ylempään loveen. Sorvasin sinne takapään iskareihin 1,5cm paksun rikan mikä nostaa jousta vielä ylemmäs ja nyt keula ja perä on just samalla korkeudella, muistaakseni n.36cm pyöränkeskiöstä pyöränkaareen.JouniCSE kirjoitti:Tarkotus olis pitää auto edelleen mukavana ajettavana. Tossa on pihas jo toi tonnari bilsteineilla madellettuna joka on ainaki hieman turhan kova arkiajoon.Maikki kirjoitti:SDCC:llä Eibachit 2150kr/sarja ja Eibachien kanssa ei tarvitse pettyä.
Elkpartsilla Koni SportKit ~540£ ja partsforsaabs:lla 525£
Konin sportkit tuohon rahaan ja jos kukkaro antaa myöten niin Konin FSD:t ja Eibachit.
Onko kokemuksia noista einbacheista sportti-iskarien kanssa?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Sport-alusta
Mistä muuten tietää helpoiten onko autosssa sport-alusta. Onko selvää koodia/merkintää. Kuuluuko esim vector varustukseen jossa 17" renkaat sport-alusta. Tuntuu vaan koeajetut 9-5 tosi pehmeiltä vrt OG900/9000 sachs:n kaasuilla vaiko liekö iskarit loppu kaikissa. Kaipaisin napakampaa alustaa 9-5 ilman suurta madallusta.
Re: Sport-alusta
Ainakaan alkuvuosina Vector varusteluun ei kuulunut urheilualuasta!
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: Sport-alusta
Jos laittaisit alustan koodit tänne näkyville, niin joku varmaankin kertoisi, onko autossa ollut sporttialusta tehtaalta lähtiessä. Sitä näemmä 9-5T ehdottikin.
Siis se musta tarrakilpi vasemman lokasuojan päällä konepellin alla sisältää tiedot.b20 kirjoitti:Mistä muuten tietää helpoiten onko autosssa sport-alusta. Onko selvää koodia/merkintää.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Sport-alusta
Jousi 5 233788, iskari Sahcs 82 4904 553 694 ja Saab 52 34 182 V 122.
Eli Noi on ne vakion. Toi oma kiesi on ihan ekoja MY02, otettu käyttöön jo 08/01 esittelyautona. 190tkm ajettu vakioalusta on vähän turhan pehmee sporttialusta varmasti tois siihen napakkuutta. Ehkä se on viisainta koko setti vaihtaa.
Asiaa sivuten, saako takapään puslia muualta kun marmorilta. Scantech ei ole vaihtoehto.
Eli Noi on ne vakion. Toi oma kiesi on ihan ekoja MY02, otettu käyttöön jo 08/01 esittelyautona. 190tkm ajettu vakioalusta on vähän turhan pehmee sporttialusta varmasti tois siihen napakkuutta. Ehkä se on viisainta koko setti vaihtaa.
Asiaa sivuten, saako takapään puslia muualta kun marmorilta. Scantech ei ole vaihtoehto.
Re: Sport-alusta
PCS:ltä löytyy hyviä puslia (saksalaisia).
Ainakin olivat vahvemman oloiset ja paremmin suojatut kuin orkkikset.
Kaikki 4kpl kannattaa vaihtaa kerralla.
Itseä himottais vaihtaa myös tuo sportalusta.
Ainakin olivat vahvemman oloiset ja paremmin suojatut kuin orkkikset.
Kaikki 4kpl kannattaa vaihtaa kerralla.
Itseä himottais vaihtaa myös tuo sportalusta.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Re: Sport-alusta
Onko tuo tyyppikilven "purku" salatiedettä vai onko ainoa mahdollisuus siis kopsata numero autosta liikkessä ja kysyä täältä. Olisi kiva tietää suoraan liikkessä onko autosssa sport alusta. Esim 9-5 2003 2.3t/Aut farmari Vector -17" > mikä koodin pitäisi olla norm alustalla vs sport.
Re: Sport-alusta
Vaihtoehtoja näköjään löytyy eri vuosimalleista, mutta sain EPC avulla listan jolla on helppo tarkistaa kyltistä tiedot ja kun sen rajaa vaikka 2003-2004 homma on selvä noittein aikasempian tyyppikilpi esimerkkien avulla. Toimii offlinena paperilta ilman foorumiakin
Re: Sport-alusta
Oman tyyppikilven perusteella näytti olevan
vakiot etuiskarit, sport takaiskarit, vakiot etu- ja takajouset, sport etu- ja takakallistuksenvaimentimet.
vakiot etuiskarit, sport takaiskarit, vakiot etu- ja takajouset, sport etu- ja takakallistuksenvaimentimet.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Sport-alusta
Tuo sport-takaiskari selittynee sillä että tavallisia takaiskareita taitaa olla nykyään vain yhtä mallia. Tasonsäätöiskarit sitten erikseen.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Sport-alusta
06 faceliftiin tehtiin alustaan joitakin muutoksia eli otettiin tukevammat kallistuksenvaimentajat sporttialustasta vakioonkin, tämä voi sekoittaa joitakin. Eroksi jäi jämäkämmät sekä matalammat jouset ja iskarit (vain etupäässä?) sporttialustassa. Myös raideleveys kasvoi molemmissa päissä verrattuna 05 ja vanhempiin.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447