kulutus...
Re: kulutus...
Meikäläisen termari juttu:
La Marras 17, 2007 6:09 pm
Tänään "jumppasin" termarin kanssa. V..tu että oli taas "hankalaa" motonetista haettu termari , sattu vaan kotelossa olemaan 2 koodia, toinen oli hintalappu tyyppinen ja aika pieni ja toinen taas isommilla numeroilla. Hintalapussa jonka etsin vaihtoa varten ks. termari oli tarkoitettu ng 900:n.
No motonetti vaihtoi tietty ja pahoitteli virhettä ja antoi oikean tilalle. Sitten taas asennuspuuhiin, ja mitä (taas se v sana ) uusi ei mene "pohjaan", työntömitta esille ja vertaam vanhaa ja tarvike-osaa,(koska vanha meni heittämällä paikoilleen) eroa oli 0.40mm tarvikeosan eduksi, siinä pienemmässä "lautasessa" joka vastaa sylinterinkanteen, siellä on koneistettu paikka ja siihen ei mahdu tuo suurempi halkaisija (halkaisija tarvike-osassa 39mm ja vanhassa 38.6mm). Duunissa nauhakoneessa hion ja kas kas tarvike-osa istu hyvin paikoilleen.
Ei mikään paha rasti avaimia tarttee 10 12 ja 13 mm ja siirtoleuka pihdit ylävesiletkun klemmariin.
ps. bilteman termarissa on myös tuo "lautanen" 39mm siis ei olisi mahtunut.
Eli ylläolevaan viitaten: Hae orkkis
La Marras 17, 2007 6:09 pm
Tänään "jumppasin" termarin kanssa. V..tu että oli taas "hankalaa" motonetista haettu termari , sattu vaan kotelossa olemaan 2 koodia, toinen oli hintalappu tyyppinen ja aika pieni ja toinen taas isommilla numeroilla. Hintalapussa jonka etsin vaihtoa varten ks. termari oli tarkoitettu ng 900:n.
No motonetti vaihtoi tietty ja pahoitteli virhettä ja antoi oikean tilalle. Sitten taas asennuspuuhiin, ja mitä (taas se v sana ) uusi ei mene "pohjaan", työntömitta esille ja vertaam vanhaa ja tarvike-osaa,(koska vanha meni heittämällä paikoilleen) eroa oli 0.40mm tarvikeosan eduksi, siinä pienemmässä "lautasessa" joka vastaa sylinterinkanteen, siellä on koneistettu paikka ja siihen ei mahdu tuo suurempi halkaisija (halkaisija tarvike-osassa 39mm ja vanhassa 38.6mm). Duunissa nauhakoneessa hion ja kas kas tarvike-osa istu hyvin paikoilleen.
Ei mikään paha rasti avaimia tarttee 10 12 ja 13 mm ja siirtoleuka pihdit ylävesiletkun klemmariin.
ps. bilteman termarissa on myös tuo "lautanen" 39mm siis ei olisi mahtunut.
Eli ylläolevaan viitaten: Hae orkkis
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: kulutus...
Runsaan 2000km hiihtolomareissulla Ruotsissa 4h+tavarat ja leveä boksi katolla täynnä 90-130km/h vauhdilla n. 8,1 l satasella. Ennen viritystä meni tässä 2.0tw:ssä selvästi enemmän samalla reissulla.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: kulutus...
Eka mökkireissu sigun mukaisella kärryllä auto aivan täys kamaa, ei lastua (vielä). Kulutus SIDin mukaan 8,4 , keskinopeus 104. Hieman eri lukemiin tottunut kyllä kolkin kera (jossa toki lastu), ja tietty hieman erilaiseen tehoonkin tottunut . Todellinen kulutus selvinnee kunhan pääsen kotia asti ja tankki on tyhjä.
Edellisistä huolimatta oikein mukava lulla ajella, kerrassaan
Edellisistä huolimatta oikein mukava lulla ajella, kerrassaan
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Re: kulutus...
Tre - HKI - Tre (ihan HKI keskustaan ruuha-aikaan). Talvinopeusrajoitusten mukaisesti. SID:n mukaan kulutus 7.3l.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: kulutus...
eikös niitä oo firmoja, jotka virittää autot niin, että pitäs kulutus tippua ja tehot nousta. Luin jostain Kaasujalka-lehden artikkelista.
Onko kokemusta tollasista firmoista ja jos niin mitä ootte teettäny ?
Itse en virityksestä tajua mitään, joten jos jotain on tehtävissä niin joku muu sen sais tehdä
Onko kokemusta tollasista firmoista ja jos niin mitä ootte teettäny ?
Itse en virityksestä tajua mitään, joten jos jotain on tehtävissä niin joku muu sen sais tehdä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: kulutus...
Hakusanaksi vaikka BSR, Speedparts, Maptun, Nordic niin löytyy juttua lisää .foppa kirjoitti:eikös niitä oo firmoja, jotka virittää autot niin, että pitäs kulutus tippua ja tehot nousta. Luin jostain Kaasujalka-lehden artikkelista.
Onko kokemusta tollasista firmoista ja jos niin mitä ootte teettäny ?
Itse en virityksestä tajua mitään, joten jos jotain on tehtävissä niin joku muu sen sais tehdä
Ja tottahan se on että kulutus sillä virillä putoaa kunhan pysyy tietyissä rajoissa...
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Re: kulutus...
Muistan joskus muinoin ajaneeni sen aikaisella femmalla(-99 2.3t manuaali) jonka omistin, Hämeenlinnasta Tampereelle vakkarilla 100km/h koko matkan(se on totta) rampilta rampille(Viinikan liikennesekottaja)saakka. Keskikulutukseksi SID näytti 6,7l/100km.
Re: kulutus...
Kyllä tuo voi paikkansa pitää, Itse pääsin Örebro-Tukholma välin 6,8 lukemalla.ysikolme kirjoitti:Muistan joskus muinoin ajaneeni sen aikaisella femmalla(-99 2.3t manuaali) jonka omistin, Hämeenlinnasta Tampereelle vakkarilla 100km/h koko matkan(se on totta) rampilta rampille(Viinikan liikennesekottaja)saakka. Keskikulutukseksi SID näytti 6,7l/100km.
En tosin mitannut tankatessa paljonko oli todellinen kulutus. ja nykyään kulutus on 10,1 kun ajaa kehä ykköstä päästä päähän, ja kesällä muistaakseni on jossain 9,2
Re: kulutus...
Eilen tuli ajettua Saariselältä Vihtavuoreen, reilu 800 kilsan matka keskinopeudella 87 km/h ja SIDin mukaan keskikulutus 8,0 litraa. M2007 9-5 Wagon 2.0t (185hv) automaatti jossa oli katolla Thulen Spirit 820 boksi (sisältäen 10 paria suksia), autossa 2 aikuista + 3 lasta ja kontti täynnä tavaraa... Koko 1750 km reissulla paloi 150 litraa bensaa, eli keskikulutus noin 8,5 litraa sadalla.
Eski
Eski
Re: kulutus...
Nuo lukemat on kuitenkin yksittäisten PITKIEN matkojen kulutuslukemia, ei mitään keskikulutuslukemia. (eipä sellaista tietty ole väitettykään...)
Re: kulutus...
Juuri näin. Oma 6,9 on pelkästään matka-ajoa rajoitusten mukaan, tosin muutama ohitus kuuluu asiaan...KN/Lieto kirjoitti:Nuo lukemat on kuitenkin yksittäisten PITKIEN matkojen kulutuslukemia, ei mitään keskikulutuslukemia. (eipä sellaista tietty ole väitettykään...)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: kulutus...
Keskiviikkona 1400km matka puolet suomen, puolet ruotsin puolella. Vauhtia 90/110 ja paluumatkalla kuormaa jonkinverran. Kulutus 7,3. (man. Aero -00 original)
-
- "Turbo"
- Viestit: 243
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
- Paikkakunta: Kokkola
Re: kulutus...
Tänään tulin Jyväskylästä 245km ja keskinopeus 89km/h ja sid näytti 7,1l. Rengaspaineiden nostolla 2,5/2,6 > 2,8/2,9 kulutus laski litran verran . Nokian Z1 225/17"
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
Re: kulutus...
tänään taas tuli leikittyä tuon kulutuksen kanssa. 30 kilometrin sivun tulin töistä. Sidin nollaus tapahtui 60km/h vauhdissa eli ei paikallaan ja kotipihassa mittari näytti 5,9l/100km Autona siis 9-3ss. Yleensä pyörii tuossa 6,8-7,5 litran huitteilla. 9-5 olen samalla matkalla päässyt 6,5 samalla tyylillä mitattuna. Nyt äsken näytti olevan sidissä 8,8 litran kulutus, tietoa ei ole koska isä on sen nollannut.
Työmatkalla vain huomaa tuon miten paljon moottorin lämpö vaikuttaa kulutukseen. Aamulla kun lähtee alle 10 plus asteen liikkeelle niin lukemat saattaa nousta kauan aikaa ja sitten hiljalleen tippua. Mutta kun auto on työpaikalla auringon alla ja lämmöt nousee npeampaa oikealle tasolle niin kulutus nousee max 0.3litraa ja tippuu siitä sitten takaisin aika nopsaan. Ja sama molemmilla autoilla.
Työmatkalla vain huomaa tuon miten paljon moottorin lämpö vaikuttaa kulutukseen. Aamulla kun lähtee alle 10 plus asteen liikkeelle niin lukemat saattaa nousta kauan aikaa ja sitten hiljalleen tippua. Mutta kun auto on työpaikalla auringon alla ja lämmöt nousee npeampaa oikealle tasolle niin kulutus nousee max 0.3litraa ja tippuu siitä sitten takaisin aika nopsaan. Ja sama molemmilla autoilla.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: kulutus...
Kyllä -98 femmasta 2.3t>-06 femmaan 2.0t autom.kulutus kasvoi matka-ajosta n1.5l ja nurkka-ajosta n.2.5l.Onhan ne CO-päästötkin 2.0t todella korkeat isompikoneisiin verrattuna!Aika erikoista mun mielestä!!
Saab 95 2.3t autom.-06