Mitenköhän mahtaa olla voiko rikkinäinen bypass vaikuttaa öljyn syöntiin?RaimoG kirjoitti:Ja vikahan oli sitten ByPass-venttiili...RaimoG kirjoitti:Iltaa... Viime keskiviikkona katsastin Saabini eikä vikailmoituksia löytynyt... juhannusaattona syttyi moottorin varoitusvalo kesken ajon ja paloi jatkuvasti... ei vaikuttanut auton käyntiin. Kotiin tultuani kävin sulakkeet läpi ja jotenkin auttoi(tai se että kone jäähtyi)? kun merkkivalo sammui... Tänään tuo pentele taas syttyi n. parin minuutin ajon jälkeen kesken ajon eikä taaskaan auto muuttunut miksikään... paikalliseen korjaamoon aika vasta ensi viikolla ja viikonloppuna pitäisi käydä Lohja-Turku-Lohja kierros... uskaltaako lenkin heittää ettei jäädä tielle...![]()
Ai niin ja auto on Saab 9-5 2,3t vm. 2001
Koneelle nimittäin tein tuon forte pesun jonka jälkeen öljy pysyi ylämerkissä niin kauan kuin bypass hajosi. Tai siis ensimmäisen vikavalon jälkeen katsoin öljyt ja olivat ylämerkissä. Sitten pari viikkoa ajoa n.1000km ja uusi vikavalo. Uusi venttiili paikalleen ja kotona katsoin tikkuun joka oli ehkä aavistuken merkkien puolen välin alapuolella. Lisäsin öljyä ylämerkkiin ja nyt on pysynyt n.700km ajon aikana samassa kohdassa.
Öljyn kulutukseen saattaa tietenkin vaikuttaa +30 helteet ja liian laiha öljy. Myivät samaa nolla-sarjan litkua mikä sopii ysikolmoseen.