Vaha-asiaa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6672
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Termos kirjoitti: Mitähän tuo kultainen oikeen sisältää, ihme litkuahan se koostumukseltaan on.
Aika hankalaa hahmottaa, että tuollainen plörö mitään ekstrasuojaa voi maalipinnalle tarjota. Ennenminkin tulee mieleen näyttelyautojen pikakiillotus hallissa Johnson Pled:illä :roll:
Ainakin kesto paranee huomattavasti. Jos vetää pelkän punaisen, niin vahat häviää kylijstä kuukaudessa. Punainen + kultainen yhdistelmällä ei tarvitse vahata kuin pari kertaa vuodessa. Ostin uutta AG:n ultra deep shineä, jota suositellaan tummille väreille ja uusille maalipinnoille. Sen kanssa ei ilmeisesti enää tarvita tuota "kultavahaa".

Eski
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

9-5T kirjoitti:
Eski kirjoitti: ....uutta AG:n ultra deep shineä, jota suositellaan tummille väreille....

Eski
Minua kiellettiin kayttamasta.
Kerrottiinko jotain syytä?

Itse vahasin tuolla Ultra Deep Shine:lla n. kuukausi sitten ja auto on useaan kertaan pesty tuon jälkeen liuottimella ja painepesurilla. Vieläkin vesi helmeilee pinnassa, kuin juuri vahauksen jäljiltä.
Erittäin positiivinen kokemus tuo "musta" vaha. 8)
Termos kirjoitti:Itse hinkasin kotteron viikko takaperin juurikin AG:n punaisella ja kullalla, mutta en vakuuttunut tuon kultalitkun tarpeellisuudesta käyttöauton pintaan.
Olen ymmärtänyt, että tämä kultainen vaha vasta tuo sen suojaavan pinnan. Kulta-etikettinen ei puhdista laisinkaan, vaan sitä varten levitetään ensin tämä punainen vaha.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2585
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Eski kirjoitti:
Ainakin kesto paranee huomattavasti. Jos vetää pelkän punaisen, niin vahat häviää kylijstä kuukaudessa. Punainen + kultainen yhdistelmällä ei tarvitse vahata kuin pari kertaa vuodessa.

Eski
Kiitti, tämä selvitti asiaa. Pitää seuraavaksi kokeilla pyyhkäistä vain tuo kultavaha ja katsoa miltä pinta näyttää.
En ennen ole näitä AG:n vahoja käyttänyt, niin asia jäi vähän vaivaamaan.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Mimmi kirjoitti: Älä hulluja yllytä :lol:
Ne vielä pistävät koko kaupan remppaan ja joudutaan molemmat olemaan paikanpäällä pitempäänkin. :cry:
:lol: Totta!
Menin heti aamusta paikalliseen Natsi Siwaan...poimin hyllyköstä järeimmän pesismailan ja tarjosin napakan iskun kolmen metrin takavauhdista kassalinjan kulmaan :arrow: maila meni poikki! :wink:

Laitetaanpa omasta kotterosta napattu kuva kaksi päivää pesun jälkeen...vahatuppoa en ole vielä kunnolla edes näyttänyt. Zainolla voisi tulla jo pää kipeäksi??

http://personal.inet.fi/koti/spa/Tidi.jpg

BTW: Millä aineella saatte muuten hinkattua kaikki oravaa pienemmät kuolleet ötökät etuspoilerista? :roll:
BTWII: Näyttää Saban konepellin etureuna sekä tuulilasi olevan todella altis tuhansille pienenpienille kiveniskemille...
Vastaa Viestiin