mike kirjoitti:
Seuraavaksi eniten kyrsii suksiluukun puute farkussa.
wagonissa pienempi puoli takapenkistä alas ja sukset sisään,
takapenkillä edelleen kaksi istumapaikkaa.
J8 kirjoitti:
tuo on kyllä hyvä sedanissa tilavan kontin kanssa. muutaman kerran vuodessa tulee tehtyä laskureissu pohjoisen lumille. 4 henkeä + laskukamat menee heittämällä sisään. siteitä joutuu vähän ruuvailemaan irti kun luukku on pieni, mutta eipähän tarvi suksiboksia. wagonilla ei onnistuis tuo kuorma ilman boksia
wagonissa niin iso suksiluukku, ettei tarvitse siteitä ruuvata.
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
mike kirjoitti:
Seuraavaksi eniten kyrsii suksiluukun puute farkussa.
wagonissa pienempi puoli takapenkistä alas ja sukset sisään,
takapenkillä edelleen kaksi istumapaikkaa.
J8 kirjoitti:
tuo on kyllä hyvä sedanissa tilavan kontin kanssa. muutaman kerran vuodessa tulee tehtyä laskureissu pohjoisen lumille. 4 henkeä + laskukamat menee heittämällä sisään. siteitä joutuu vähän ruuvailemaan irti kun luukku on pieni, mutta eipähän tarvi suksiboksia. wagonilla ei onnistuis tuo kuorma ilman boksia
wagonissa niin iso suksiluukku, ettei tarvitse siteitä ruuvata.
Meillä tuli ongelmaa tuosta suksiluukun puutteesta seuraavassa tilanteessa.
Turvaistuin on takana vänkärin puolella ihan siitä syystä että kuskin puolelle se on huono laittaa kun kuskin penkkiä joutuu säätelemään vähän väliä jolloin pitäs säädellä myös turvaistuimen kiinnityshihnoja. Sitten taas kun kaadettiin kapea puoli niin turvaistuin ja aikuinen ei mahtunutkaan takapenkille rinnakkain.
Helpoimmalla ois päässy jos siihen ois se pieni luukku tehty jo tehtaalla. Kohta pitää ruveta ite askartelemaan tai ostaa se rumistus sinne katolle.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Kyllä se turvaistuin kannattaa laittaa sinne ojan puolelle taakse muutenkin. Sehän on tilastojenkin mukaan auton turvallisin paikka. Pahassakin nokkakolarissa säilyy yleensä paremmin kuin kuskin puoli. Siksi yleensä ministerit, upseerit sun muut tärkeilijät istuu juuri siellä. Taka keskipaikka voi olla vielä parempi siinä mielessä että se on sivumälleiltä paremmin suojassa.
Suksien kuljettamista auton sisällä ei varmaan kannata harrastaa muutenkaan jos turvallisuutta ajattelee. Satasella saa kattotelineet.
Harppaus aiheesta, vaikka kylläkai wagonin ison tavaratilan pitäisi vaikuttaa meluunkin!
Tässä TM:n melumittauksia vertailutesteissä - vagonissa varmaan näkösuojapahvi tavaratilassa paikoillaan.
Äänenpainetaso auton sisällä, tasainen nopeus, suurin vaihde (dB/A)
Saappi Kuski kirjoitti:Kyllä se turvaistuin kannattaa laittaa sinne ojan puolelle taakse muutenkin. Sehän on tilastojenkin mukaan auton turvallisin paikka. Pahassakin nokkakolarissa säilyy yleensä paremmin kuin kuskin puoli. Siksi yleensä ministerit, upseerit sun muut tärkeilijät istuu juuri siellä. Taka keskipaikka voi olla vielä parempi siinä mielessä että se on sivumälleiltä paremmin suojassa.
Suksien kuljettamista auton sisällä ei varmaan kannata harrastaa muutenkaan jos turvallisuutta ajattelee. Satasella saa kattotelineet.
Keskipaikkahan se ois muuten käypänen sille turvaistuimelle, mutta kun ne saakelin kiinnityremmit pitäs saaha sinne etupenkin alle kiinni ja siitä ei taaskaan tule mitään kun pitää jatkuvasti säädellä kuskin penkin asentoa.
Parit susket saa kyllä ihan kunnolla kiinni auton sisällekin kunhan vaan muistaa sitoa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Kyllä se liikenteeseen keskittyminen alkaa oleen jo aika kortilla kun pitää vielä näpeltää kaiken maailman kytkimiä kojetaulusta ja säädellä peilejä sun muuta. Jotkut väittää että pitää vielä vaihtaa valojakin lyhyille ja pitkille!
Onneksi tuulilasinpyyhin voi olla automaattiasennossa - tosin senkin herkkyyttää jotuu sääteleen
Mut vakavasti ihmettelen edelleen miksei sähkötuolin jalassa vois olla niitä kunnollisia kiinnityslenkkejä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Mimmi kirjoitti:Nämä mittaukset eivät varmaan ole tehty vertaillen kahta autoa samanaikaisesti.
Vertailutesti, jossa oli sedan, on julkaistu no:ssa 1-98 ja vetailutesti, jossa oli wagon, on julkaistu no:ssa 1-01. Testaus aikaa ei mainittu kummassakaan, mutta kuvista päätellen molemmissa oli kuiva kesäkeli.
Renkaat sedanissa Michelin Pilot HX, wagonissa Michelin Pilot HX MXV 3A.
Kummankin vertailutestin voitti tietysti Saab 9-5!!
Sehän siinä onkin kun tuo poikittaisputki liikkuu penkin mukana. Olis paljon fiksumpaa ja kätevämpää jos ois lattian ja penkin välissä ne kiinteät lenkit. Jostain syystä nyt kuitenkin on näin. Olis kiva kuulla mikä tälle on sitten virallinen perustelu?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Ajattelin kanssa samaa asiaa eli ihan ensimmäistä vuosimallia ei kannata verrata myöhempiin vuosimalleihin, kehittelyä melussakin tapahtuu koko malli-iän ajan. Muutenkin on aika harvinaista että sedan on meluisampi kuin farkku, luonnostaan isompi tila antaa enemmän ääntä ja kaikuja, toki ei farkun tarvi olla meluisampi, meluntorjuntaan pitää tehtaan vain panostaa enemmän kuin sedanin kohdalla. Tuohon tavaratilan kokoon en ota kantaa, molemmissa korimalleissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Itsellä tuo sedanin 500 litraa on riittänyt hyvin ja kun on isompaa kamaa, penkit nurin.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
9-5T kirjoitti:Kuvassa näkyy 1 erään kampanjan osista joilla äänitaso tiputettiin myöhemmin.
Jos meinaat tuota kummiklipppiä tuossa ongelmapuslan kohdalla, niin olen aikaisemmin kysynyt, että mikä mikä ihmeen klöntti tuo on, vastasit jotta se liittyy äänenvaimennukseen. Ajattelin silloin, että höpö, höpö, mutta kun se tulee jo toistamiseen, niin täytyy uskoa...
mike kirjoitti:Sehän siinä onkin kun tuo poikittaisputki liikkuu penkin mukana. Olis paljon fiksumpaa ja kätevämpää jos ois lattian ja penkin välissä ne kiinteät lenkit. Jostain syystä nyt kuitenkin on näin. Olis kiva kuulla mikä tälle on sitten virallinen perustelu?
Niitä lenkkejä saa ostettua kaupasta. Esimerkiksi Biltema ja Motonet nimiset kaupat myyvät niitä. Varmaankin myös Saab-kauppa myy niitä mikäli Biltema ja Motonet ovat liian halpoja ostospaikkoja
Lenkit asennetaan istuinten kiskojen takapään kiinnityspultteihin. Mielellään tietysti kiskon ja lattian väliin. Jos peukalo ei ole aivan keskellä kämmenselkää niin lenkit saa asennettua itse, mutta merkkihuolto osannee ne myös asentaa
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
CS:äänhän saa tilaa sitten poistamalla hattuhyllyn tai kaatamalla penkit.
Oma 9-5 valinta olis kyllä melko varmasti farkku, tuohon cs:n monikäyttöisyyteen on kuitenki jo tottunu. Sedan kyllä on omasta mielestä paremman näkönen. Jospa next gen 9-5 ois taas viistoperä
Eski kirjoitti:Koukuista ei ole kokemusta, mutta sivutavaraverkko on myös erinomainen ratkaisu estämään kauppakassin tai vaikkapa bensakanisterin sinkoilemisen pitkin konttia: http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1300.jpg
Onko noille verkon kiinnikkeille paikat (=kierteet) verhoilun alla vai miten olet saanut ne kiinni? Jos verhoilua joutuu purkamaan, niin siihenkin tarvitsisin vinkkejä.
Sivuverkon asentamiseen tarvitaan porakone ja 2,5 mm terä, sekä torx-meisseli ja cargotracks-lenkit alareunaan. Verkon mukana tosiaan on ohjeet mukana.