turbo
Re: turbo
Kävin Metro-autossa ja homma menee tosiaan takuusta. Sensijaan en saanut Mitsua vaan Garrettin (paitsi jos maksan Mitsun ite). Kaveri siellä sanoi, ettei näissä Garreteissa mitään vikaa ole jos vaihtaa öljyt riittävän usein ja että hänelläkin on sama auto ja yli 200t mittarissa. Meinasin sanoa, että kannattaa pistää sit lotot vetämään.
Mut kattellaan taas pari vuotta sitten Garrettia.
Mut kattellaan taas pari vuotta sitten Garrettia.
Saab 9-5 SE 2.3t Hirsch -00 (Perheauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)
Re: turbo
Tietääkö kukaan mitä eroa on Garrettin GT17 ja GT1752 turboilla? Jälkimmäistä olisi eBayssa tarjolla, jota mainostetaan sopivaksi 9-5:een. Käykö se omaan 2002, 2,0:an?
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: turbo
Miten tuon turbon mallin näkee siitä itse turbosta?white9-5 kirjoitti:Eikös tuo GT1752 ole just se orkkis matalapaineisiin.
Saab 9-5 SE 2.3t Hirsch -00 (Perheauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)
Re: turbo
Joopa joo. Tuossa olisi jo hinta kohdallaan:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 611wt_1167
(eli alle 230 eur)
Mutta ei vaan uskalla tilata tämän hetkisen lentoliikenteen tilanteen vuoksi. Tiedä milloin olisi perillä... . Perhanan tulivuori
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 611wt_1167
(eli alle 230 eur)
Mutta ei vaan uskalla tilata tämän hetkisen lentoliikenteen tilanteen vuoksi. Tiedä milloin olisi perillä... . Perhanan tulivuori
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: turbo
Jaahas, makasin tuolla sateessa auton alla yrittäen varmistua turboviasta. En saanut pakopuolen liitäntää irti turbosta, kun siinä on kiinni 3 tuuman putki eikä vain mikään työkalu mahdu sinne väliin. Pitäisi purkaa koko keula, että onnistuisi. Aukasin sentään ilmanpuhdistimen kotelon ja kopeloin kädellä sitä imuputkea. Se oli paskanen, mutta ei siellä selvää märkää öljyä tuntunut. Pistin pahvin myös pakoputkien eteen ja polkasin pari kertaa oikein kunnolla, eikä sieltäkään lentänyt öljyä. Sellasen huomasin, että auto sirittää kuin heinäsirkka tyhjäkäynnillä.
Öljyä katoaa nyt niin paljon, että pakko laittaa sitä parin kymmenen kilsan välein tai syttyy öljyvaroitusvalo. Mittasin aikasemmin viime viikolla puristukset ja ne olivat jossain 10-11 barin välillä. Sekään ei siis vaikuta syylliseltä.
Miten voisin varmistua siitä, että vika on turbossa? Ettei tule reilun tonnin laskua turhasta turbon vaihdosta... Näkeekö sen jotenkin esim. ahtojen käytöksestä? Mulla on ahtomittari kyllä tossa.
Öljyä katoaa nyt niin paljon, että pakko laittaa sitä parin kymmenen kilsan välein tai syttyy öljyvaroitusvalo. Mittasin aikasemmin viime viikolla puristukset ja ne olivat jossain 10-11 barin välillä. Sekään ei siis vaikuta syylliseltä.
Miten voisin varmistua siitä, että vika on turbossa? Ettei tule reilun tonnin laskua turhasta turbon vaihdosta... Näkeekö sen jotenkin esim. ahtojen käytöksestä? Mulla on ahtomittari kyllä tossa.
Saab 9-5 SE 2.3t Hirsch -00 (Perheauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)
Re: turbo
Ota se imuputki (norsunkärsä) irti ja kokeile akselin välystä? Jos irrotat IC:ltä lähtevän lekuliitoksen ja tunkkaat auton toista reunaa ylös niin sieltä saattaisi tulla öljyä, jolloin diagnoosi varmistuisi?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: turbo
Lähelle tuota pääsin itsekin. Eli ihan sopivan hintainen kuitenkin9-5T kirjoitti:Mun laskun mukaan 403e olisi lähellä kun lasketaan mukaan rahti/tulli/alvTannisto kirjoitti:Joopa joo. Tuossa olisi jo hinta kohdallaan:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 611wt_1167
(eli alle 230 eur)
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: turbo
Onkohan kiina kamaa, ainakaan missään ei lue että olisi genuine Garrett vaan Garrett type? Tuskin on järkeä maksaa tuollaista summaa näkemättä.Tannisto kirjoitti:Lähelle tuota pääsin itsekin. Eli ihan sopivan hintainen kuitenkin9-5T kirjoitti:Mun laskun mukaan 403e olisi lähellä kun lasketaan mukaan rahti/tulli/alvTannisto kirjoitti:Joopa joo. Tuossa olisi jo hinta kohdallaan:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 611wt_1167
(eli alle 230 eur)
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: turbo
Hemmetti soikoon! Totta! Se selittää hinnan.jyyrä kirjoitti:
Onkohan kiina kamaa, ainakaan missään ei lue että olisi genuine Garrett vaan Garrett type? Tuskin on järkeä maksaa tuollaista summaa näkemättä.
Aika hämäävä ilmoitus. Suomesta saisi kloonin samaan hintaan tai jopa halvemmalla.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: turbo
Myyntipalstalla näyttää olevan käytetty garretti myynnissä 100€:lla.Tannisto kirjoitti:Hemmetti soikoon! Totta! Se selittää hinnan.jyyrä kirjoitti:
Onkohan kiina kamaa, ainakaan missään ei lue että olisi genuine Garrett vaan Garrett type? Tuskin on järkeä maksaa tuollaista summaa näkemättä.
Aika hämäävä ilmoitus. Suomesta saisi kloonin samaan hintaan tai jopa halvemmalla.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: turbo
Irrotin turbosta tuon välijäähyyn menevän putken enkä yltänyt sormella siipiin. Se letku oli pikkasen öljyssä mutta ei mitenkään paljon. Turbon päässä ei näkynyt öljyä mutta oli sekin sormella koettaessa pikkasen kostea. Eli tämäkään ei nyt kyllä ratkaisevasti varmistanut mitään. Pitää siis yrittää päästä siihen välijäähyyn kiinni. On vaan niin pirun ahtaat paikat.ng900aero kirjoitti:Ota se imuputki (norsunkärsä) irti ja kokeile akselin välystä? Jos irrotat IC:ltä lähtevän lekuliitoksen ja tunkkaat auton toista reunaa ylös niin sieltä saattaisi tulla öljyä, jolloin diagnoosi varmistuisi?
Saab 9-5 SE 2.3t Hirsch -00 (Perheauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)
Mitsubishi Eclipse 2.0 -97 (Harrasteauto)
Re: turbo
Siis jos haluat tutkia ahtimen välyksen, niin sen pakoputken käyrän voi kääntää sivuun, kun avaa kolme mutteria, joilla se on kiinni turbossa. Näin ainakin tutkin omasta ahtimen välykset.tuiisa kirjoitti:Irrotin turbosta tuon välijäähyyn menevän putken enkä yltänyt sormella siipiin. Se letku oli pikkasen öljyssä mutta ei mitenkään paljon. Turbon päässä ei näkynyt öljyä mutta oli sekin sormella koettaessa pikkasen kostea. Eli tämäkään ei nyt kyllä ratkaisevasti varmistanut mitään. Pitää siis yrittää päästä siihen välijäähyyn kiinni. On vaan niin pirun ahtaat paikat.ng900aero kirjoitti:Ota se imuputki (norsunkärsä) irti ja kokeile akselin välystä? Jos irrotat IC:ltä lähtevän lekuliitoksen ja tunkkaat auton toista reunaa ylös niin sieltä saattaisi tulla öljyä, jolloin diagnoosi varmistuisi?
Välijäähdyttimeen menneen öljyn voi laskea pois kennon helposti kuskin puoleisesta päästä. Ahtoputken klemmariin pääsee kohtuullisesti käsiksi ilman isompaa purkamista alakautta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01