onko kohtalotovereita

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: onko kohtalotovereita

Viesti Kirjoittaja 900S »

suappii kirjoitti:yksi huolto on tehty ei merkkiliikkeessä, mutta huomenna soitetaan GM:lle ja selvitetään asia.
Soititko niille eilen? Onko tullut mitään selvyyttä mihinkään??
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
90 saab suomesta
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 23:24
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: onko kohtalotovereita

Viesti Kirjoittaja 90 saab suomesta »

itsellä kävi konerikko 9-5 vm 99 ajettu 224tkm tossa vuos takaperin johtuen hajonneesta öljypumpusta ja auto oli ittellä kerenny oleen 3kk hetken tapeltuani sain autoliikkeen korvaamaan hinauksen helsinkiin ja maksamaan 20 prossaa korjauksesta liike suositteli malminkartanon autohuoltoa johon auto hinattiin ja josta hommasivat käytetyn 100tkm ajetun koneen liike vaihtoi koneen ja siitähän sitten alkoi mielenkiintoinen osio kun eivät saaneet ce valoa pois vein auton takaisin liikkeeseen n. 7 kertaa konerempan jälkeen ja vaihtoivat siihen uuden ilmamassamittarin ja kaasuläppäkotelon mutta eivät saaneet sammumaan valoa lopuksi meni sukset ristiin liikkeen kanssa kun alkoivat veloittamaan ylimääräistä omien mokiensa korjauksesta joita en suostunut maksamaan joten tultiin siihen tulokseen että otan auton enkä vie sitä enää takaisin kyseiseen pajaan totesin että tehdään niin ja käytin auton länsi-autossa jossa parin tunnin jälkeen soittivat auton valmiiksi kertoivat että aikaisempi paja oli murjonut alipaineletkut rikki ja asentaneet kaikenlisäksi vääriin paikkoihin lisäksi koneen vaihdon yheydessä olivat asentaneet puskurin ja ajovalot huonosti jotka korjasin jälkikäteen itse. eli kannattaa katsoa mihin vie autonsa korjattavaksi autoliikkeen suosittelema paja ei ehkä ole se parhain. mutta nyt on pelannu hienosti ja kilsojakin tullu jo 30tkm lisää toivottavasti jatkossakin toimii hyvin
tämän hetkinen saapas gabben keltanen 900i 16v tomaatti vm.88
sakar1
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 17:27

Re: onko kohtalotovereita

Viesti Kirjoittaja sakar1 »

Joku puhui jossakin vaihessa shell helix ultra öljystä ja ajatteli sen edesauttavan tukkeutumis ilmiötä. Meidän rouvan -02, 95 aero wagonissa on tähän asti käytetty nesteen ja mobilin öljyjä n.140tkm. Kesällä laitoin ultrat ja myöhemmin huomasin, että öljyn kulutus nousi. Aikaisemmin ei tarvinnut lisätä huoltojen välillä. Myöhemmin autoa leimalla käyttäessäni huomasin öljyvuotoa moottorin etupäässä. Voisiko helix toimia linkin kertomalla tavalla ja laittaa vuosien paskat pyörimään koneeseen?
http://www.shell.com/home/Framework?sit ... _0312.html

Auto saa nyt seistä, kunnes asiat on varmistettu. Vaimo ajelkoon minun autolla, mä voin ajaa toistaiseksi firman pakulla.
Tilattu tänään PCS ltä huohotinsarja (sarja+venakopalta menevä putki+joku vettiili?) yht 90,- + rahti. Pitäisikö avata venakoppa ja öljypohja sakan poistamiseksi?
Saabit:
70 luvulla: -73 ja -78 96v4
2003-> : -02 95 aero wagon
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: onko kohtalotovereita

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Helixillä suurempi kulutus ja äänekkäämmät nostajat huomattu täälläkin, ei saabin koneessa tosin. En ole ko. öljystä kuullut koskaan mitään positiivista. :? Menee vähän ot:ksi...
M97CSB234EFM57001 RE85
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: onko kohtalotovereita

Viesti Kirjoittaja J8 »

ysikoo kirjoitti:Helixillä suurempi kulutus ja äänekkäämmät nostajat huomattu täälläkin, ei saabin koneessa tosin. En ole ko. öljystä kuullut koskaan mitään positiivista. :? Menee vähän ot:ksi...
Jatketaan ot:ta. Mulla taasen on Helix ultrasta (5w-40) pelkästään positiivisia kokemuksia. ei ole suurempi kulutus ja öljyä ei kulu 10tkm vaihtovälin aikana. ei vuotoja mistään jne. enpä aio muuta käyttääkkään kun olen toimivaksi todennut. toisinkuin castrol..
sakar1
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 17:27

Re: onko kohtalotovereita

Viesti Kirjoittaja sakar1 »

Saatu huohotinosat, odotellaan sateen loppumista tai rohkeutta alkaa homma. Ajattelin, että öljypohja pitää aukaista ja tarkastaa sihti ym. Takapuslatkin pitää vaihtaa. Taidan viedä kärryn korjaamoon, missä voivat sisätiloissa, nosturilla ym ym tehdä tarkastukset ja päivitykset. Aion kuitenkin mennä katsomaan, mitä sieltä löytyy. Jatkuu.
Saabit:
70 luvulla: -73 ja -78 96v4
2003-> : -02 95 aero wagon
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: onko kohtalotovereita

Viesti Kirjoittaja masas »

Mitäs "suappiille" ketjun aloittajalle kuuluu ?
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: onko kohtalotovereita

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää ?
Jutut lukeneena olisin myös sitä mieltä, että vastuu on tässä tapauksessa autoliikkeellä.

Viime vuonna tapeltiin äitini autoni kanssa Deltassa vähän vastaavassa ja lopulta voitto meidän kotiin konerempassa. Ei penniäkään maksua ja vähän "kaupanpäällistäkin" irtosi.

Mutta mielenkiinnolla odotetaan miten Saabin kanssa käy :!:
Saab 900 2.0t Cab -97
suappii
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: To Elo 28, 2008 23:31

Re: onko kohtalotovereita

Viesti Kirjoittaja suappii »

Muutama viikko meni selvitellessä, että suostuuko GM maksamaan, eivät suostu :x koska liian pitkät huoltovälit.

Auto pitäs saada korjaamolta ensi viikolla ja vielä edelleen taistellaan autoliikkeen kanssa siitä, että auton arvo ei nouse 2750 euroa ja me ei suostuta sitä maksamaan, eli 2750 on puolet konerempasta, ja nyt sitten kuluttajasuojalautakunta (vai mikä se nyt oli) päättää kuka maksaa ja mitä.
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: onko kohtalotovereita

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

suappii kirjoitti:Muutama viikko meni selvitellessä, että suostuuko GM maksamaan, eivät suostu :x koska liian pitkät huoltovälit.

Auto pitäs saada korjaamolta ensi viikolla ja vielä edelleen taistellaan autoliikkeen kanssa siitä, että auton arvo ei nouse 2750 euroa ja me ei suostuta sitä maksamaan, eli 2750 on puolet konerempasta, ja nyt sitten kuluttajasuojalautakunta (vai mikä se nyt oli) päättää kuka maksaa ja mitä.

Kuluttaja-asiamieheen olisi kannattanyt ottaa jo heti alkuunsa yhteyttä tuosta aiheesta.
Mutta ainakin asia on edennyt siellä, se on hyvä asia vaikka tulos ei sinua miellyttänytkään. Tsemppiä tuleviin taistoihin vielä tuossa asiassa.
Mitäs meinaat tehdä jos sulle jää maksettavaksi se 50% kun niin kovasti väität ettet maksa :wink:
Saab 900 2.0t Cab -97
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: onko kohtalotovereita

Viesti Kirjoittaja Termos »

suappii kirjoitti:Muutama viikko meni selvitellessä, että suostuuko GM maksamaan, eivät suostu :x koska liian pitkät huoltovälit.

Auto pitäs saada korjaamolta ensi viikolla ja vielä edelleen taistellaan autoliikkeen kanssa siitä, että auton arvo ei nouse 2750 euroa ja me ei suostuta sitä maksamaan, eli 2750 on puolet konerempasta, ja nyt sitten kuluttajasuojalautakunta (vai mikä se nyt oli) päättää kuka maksaa ja mitä.
Tarkoititko Kuluttajariitalautakuntaa?
Eikös lautakunta anna vaan suosituksen, miten asia olisi syytä hoitaa?

Juu, löytyi:

"Lautakunnan päätökset ovat suosituksia eikä niitä voi panna täytäntöön pakkotoimin. Päätöksiä kuitenkin noudatetaan hyvin, noin 80 prosentissa tapauksista."

Lähde: http://www.kuluttajariita.fi/tietoa-kul ... ubLinkID=0
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
sakar1
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 17:27

Re: onko kohtalotovereita

Viesti Kirjoittaja sakar1 »

No nyt on laitettu. Työt makso pikkukorjaamolla 270,-, eli huohotinsarjan asennus, öljypohjan irrotus, venttiilikopan irroitus, takapuslien vaihto ja polttoainesuodattimen vaihto. Osat olin hankkinut itse.
Öljypohja ja siivilä olivat siistit, venttiilikopassa oli vähän mönjää.
Toivotaan, että taas pääsee seuraavat 150tkm.
Saabit:
70 luvulla: -73 ja -78 96v4
2003-> : -02 95 aero wagon
sakar1
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 17:27

Re: onko kohtalotovereita

Viesti Kirjoittaja sakar1 »

Nyt on ajeltu n. 1kk. Öljyn kulutus loppunut. Kone tuntuu pelaavan nyt ok. Pitäis vielä viedä nelipyöräsuuntaukseen takapitkittäistukivarsien etupuslien vaihdon vuoksi...
Saabit:
70 luvulla: -73 ja -78 96v4
2003-> : -02 95 aero wagon
Vastaa Viestiin