Soititko niille eilen? Onko tullut mitään selvyyttä mihinkään??suappii kirjoitti:yksi huolto on tehty ei merkkiliikkeessä, mutta huomenna soitetaan GM:lle ja selvitetään asia.
onko kohtalotovereita
Re: onko kohtalotovereita
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 84
- Liittynyt: To Tammi 13, 2005 23:24
- Paikkakunta: kirkkonummi
Re: onko kohtalotovereita
itsellä kävi konerikko 9-5 vm 99 ajettu 224tkm tossa vuos takaperin johtuen hajonneesta öljypumpusta ja auto oli ittellä kerenny oleen 3kk hetken tapeltuani sain autoliikkeen korvaamaan hinauksen helsinkiin ja maksamaan 20 prossaa korjauksesta liike suositteli malminkartanon autohuoltoa johon auto hinattiin ja josta hommasivat käytetyn 100tkm ajetun koneen liike vaihtoi koneen ja siitähän sitten alkoi mielenkiintoinen osio kun eivät saaneet ce valoa pois vein auton takaisin liikkeeseen n. 7 kertaa konerempan jälkeen ja vaihtoivat siihen uuden ilmamassamittarin ja kaasuläppäkotelon mutta eivät saaneet sammumaan valoa lopuksi meni sukset ristiin liikkeen kanssa kun alkoivat veloittamaan ylimääräistä omien mokiensa korjauksesta joita en suostunut maksamaan joten tultiin siihen tulokseen että otan auton enkä vie sitä enää takaisin kyseiseen pajaan totesin että tehdään niin ja käytin auton länsi-autossa jossa parin tunnin jälkeen soittivat auton valmiiksi kertoivat että aikaisempi paja oli murjonut alipaineletkut rikki ja asentaneet kaikenlisäksi vääriin paikkoihin lisäksi koneen vaihdon yheydessä olivat asentaneet puskurin ja ajovalot huonosti jotka korjasin jälkikäteen itse. eli kannattaa katsoa mihin vie autonsa korjattavaksi autoliikkeen suosittelema paja ei ehkä ole se parhain. mutta nyt on pelannu hienosti ja kilsojakin tullu jo 30tkm lisää toivottavasti jatkossakin toimii hyvin
tämän hetkinen saapas gabben keltanen 900i 16v tomaatti vm.88
Re: onko kohtalotovereita
Joku puhui jossakin vaihessa shell helix ultra öljystä ja ajatteli sen edesauttavan tukkeutumis ilmiötä. Meidän rouvan -02, 95 aero wagonissa on tähän asti käytetty nesteen ja mobilin öljyjä n.140tkm. Kesällä laitoin ultrat ja myöhemmin huomasin, että öljyn kulutus nousi. Aikaisemmin ei tarvinnut lisätä huoltojen välillä. Myöhemmin autoa leimalla käyttäessäni huomasin öljyvuotoa moottorin etupäässä. Voisiko helix toimia linkin kertomalla tavalla ja laittaa vuosien paskat pyörimään koneeseen?
http://www.shell.com/home/Framework?sit ... _0312.html
Auto saa nyt seistä, kunnes asiat on varmistettu. Vaimo ajelkoon minun autolla, mä voin ajaa toistaiseksi firman pakulla.
Tilattu tänään PCS ltä huohotinsarja (sarja+venakopalta menevä putki+joku vettiili?) yht 90,- + rahti. Pitäisikö avata venakoppa ja öljypohja sakan poistamiseksi?
http://www.shell.com/home/Framework?sit ... _0312.html
Auto saa nyt seistä, kunnes asiat on varmistettu. Vaimo ajelkoon minun autolla, mä voin ajaa toistaiseksi firman pakulla.
Tilattu tänään PCS ltä huohotinsarja (sarja+venakopalta menevä putki+joku vettiili?) yht 90,- + rahti. Pitäisikö avata venakoppa ja öljypohja sakan poistamiseksi?
Saabit:
70 luvulla: -73 ja -78 96v4
2003-> : -02 95 aero wagon
70 luvulla: -73 ja -78 96v4
2003-> : -02 95 aero wagon
Re: onko kohtalotovereita
Helixillä suurempi kulutus ja äänekkäämmät nostajat huomattu täälläkin, ei saabin koneessa tosin. En ole ko. öljystä kuullut koskaan mitään positiivista.
Menee vähän ot:ksi...

M97CSB234EFM57001 RE85
Re: onko kohtalotovereita
Jatketaan ot:ta. Mulla taasen on Helix ultrasta (5w-40) pelkästään positiivisia kokemuksia. ei ole suurempi kulutus ja öljyä ei kulu 10tkm vaihtovälin aikana. ei vuotoja mistään jne. enpä aio muuta käyttääkkään kun olen toimivaksi todennut. toisinkuin castrol..ysikoo kirjoitti:Helixillä suurempi kulutus ja äänekkäämmät nostajat huomattu täälläkin, ei saabin koneessa tosin. En ole ko. öljystä kuullut koskaan mitään positiivista.Menee vähän ot:ksi...
Re: onko kohtalotovereita
Saatu huohotinosat, odotellaan sateen loppumista tai rohkeutta alkaa homma. Ajattelin, että öljypohja pitää aukaista ja tarkastaa sihti ym. Takapuslatkin pitää vaihtaa. Taidan viedä kärryn korjaamoon, missä voivat sisätiloissa, nosturilla ym ym tehdä tarkastukset ja päivitykset. Aion kuitenkin mennä katsomaan, mitä sieltä löytyy. Jatkuu.
Saabit:
70 luvulla: -73 ja -78 96v4
2003-> : -02 95 aero wagon
70 luvulla: -73 ja -78 96v4
2003-> : -02 95 aero wagon
Re: onko kohtalotovereita
Mitäs "suappiille" ketjun aloittajalle kuuluu ?
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: onko kohtalotovereita
Olisi kyllä mielenkiintoista tietää ?
Jutut lukeneena olisin myös sitä mieltä, että vastuu on tässä tapauksessa autoliikkeellä.
Viime vuonna tapeltiin äitini autoni kanssa Deltassa vähän vastaavassa ja lopulta voitto meidän kotiin konerempassa. Ei penniäkään maksua ja vähän "kaupanpäällistäkin" irtosi.
Mutta mielenkiinnolla odotetaan miten Saabin kanssa käy
Jutut lukeneena olisin myös sitä mieltä, että vastuu on tässä tapauksessa autoliikkeellä.
Viime vuonna tapeltiin äitini autoni kanssa Deltassa vähän vastaavassa ja lopulta voitto meidän kotiin konerempassa. Ei penniäkään maksua ja vähän "kaupanpäällistäkin" irtosi.
Mutta mielenkiinnolla odotetaan miten Saabin kanssa käy

Saab 900 2.0t Cab -97
Re: onko kohtalotovereita
Muutama viikko meni selvitellessä, että suostuuko GM maksamaan, eivät suostu
koska liian pitkät huoltovälit.
Auto pitäs saada korjaamolta ensi viikolla ja vielä edelleen taistellaan autoliikkeen kanssa siitä, että auton arvo ei nouse 2750 euroa ja me ei suostuta sitä maksamaan, eli 2750 on puolet konerempasta, ja nyt sitten kuluttajasuojalautakunta (vai mikä se nyt oli) päättää kuka maksaa ja mitä.

Auto pitäs saada korjaamolta ensi viikolla ja vielä edelleen taistellaan autoliikkeen kanssa siitä, että auton arvo ei nouse 2750 euroa ja me ei suostuta sitä maksamaan, eli 2750 on puolet konerempasta, ja nyt sitten kuluttajasuojalautakunta (vai mikä se nyt oli) päättää kuka maksaa ja mitä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: onko kohtalotovereita
suappii kirjoitti:Muutama viikko meni selvitellessä, että suostuuko GM maksamaan, eivät suostukoska liian pitkät huoltovälit.
Auto pitäs saada korjaamolta ensi viikolla ja vielä edelleen taistellaan autoliikkeen kanssa siitä, että auton arvo ei nouse 2750 euroa ja me ei suostuta sitä maksamaan, eli 2750 on puolet konerempasta, ja nyt sitten kuluttajasuojalautakunta (vai mikä se nyt oli) päättää kuka maksaa ja mitä.
Kuluttaja-asiamieheen olisi kannattanyt ottaa jo heti alkuunsa yhteyttä tuosta aiheesta.
Mutta ainakin asia on edennyt siellä, se on hyvä asia vaikka tulos ei sinua miellyttänytkään. Tsemppiä tuleviin taistoihin vielä tuossa asiassa.
Mitäs meinaat tehdä jos sulle jää maksettavaksi se 50% kun niin kovasti väität ettet maksa

Saab 900 2.0t Cab -97
Re: onko kohtalotovereita
Tarkoititko Kuluttajariitalautakuntaa?suappii kirjoitti:Muutama viikko meni selvitellessä, että suostuuko GM maksamaan, eivät suostukoska liian pitkät huoltovälit.
Auto pitäs saada korjaamolta ensi viikolla ja vielä edelleen taistellaan autoliikkeen kanssa siitä, että auton arvo ei nouse 2750 euroa ja me ei suostuta sitä maksamaan, eli 2750 on puolet konerempasta, ja nyt sitten kuluttajasuojalautakunta (vai mikä se nyt oli) päättää kuka maksaa ja mitä.
Eikös lautakunta anna vaan suosituksen, miten asia olisi syytä hoitaa?
Juu, löytyi:
"Lautakunnan päätökset ovat suosituksia eikä niitä voi panna täytäntöön pakkotoimin. Päätöksiä kuitenkin noudatetaan hyvin, noin 80 prosentissa tapauksista."
Lähde: http://www.kuluttajariita.fi/tietoa-kul ... ubLinkID=0
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: onko kohtalotovereita
No nyt on laitettu. Työt makso pikkukorjaamolla 270,-, eli huohotinsarjan asennus, öljypohjan irrotus, venttiilikopan irroitus, takapuslien vaihto ja polttoainesuodattimen vaihto. Osat olin hankkinut itse.
Öljypohja ja siivilä olivat siistit, venttiilikopassa oli vähän mönjää.
Toivotaan, että taas pääsee seuraavat 150tkm.
Öljypohja ja siivilä olivat siistit, venttiilikopassa oli vähän mönjää.
Toivotaan, että taas pääsee seuraavat 150tkm.
Saabit:
70 luvulla: -73 ja -78 96v4
2003-> : -02 95 aero wagon
70 luvulla: -73 ja -78 96v4
2003-> : -02 95 aero wagon
Re: onko kohtalotovereita
Nyt on ajeltu n. 1kk. Öljyn kulutus loppunut. Kone tuntuu pelaavan nyt ok. Pitäis vielä viedä nelipyöräsuuntaukseen takapitkittäistukivarsien etupuslien vaihdon vuoksi...
Saabit:
70 luvulla: -73 ja -78 96v4
2003-> : -02 95 aero wagon
70 luvulla: -73 ja -78 96v4
2003-> : -02 95 aero wagon