milinna kirjoitti:
Alakaa keinot loppumaan, ketjua luetaan paljon mutta kun ei löydy nyt niitä teknisiä ohjeita joilla tuo tulisi kuntoon - pakko kohta nostaa palkkiota; tai parempi jos jostain löytyy tämän koneen unissaan tunteva kaveri joka käy paikalla ja pistää sen kuntoon; sentään 3 kk kohta tätä jo koitettu saada toimimaan mutta ei vaan onnaa - välitin äsken nämäkin vinkint taas että katsovat vielä kerran miten käyttäytyy
Pitänee kohta lyödä hanskat tiskiin ja ostaa joku toinen, pitäisi tehdä pidempiä reissuja ja tuolla ei tohdi lähteä mihinkään ennen kuin se vika on selvillä - jossain saksanmaalla kun alkaa öljyä pukkaamaan väärästä raosta tulee kotia ikävä; kellään halapaa Aeroa tarjolla johon tuo kelepais vaihdossa? Juu, niin arvelinkin...

No kerpele kun olin itse pääsiäisenä Seinäjoella niin olisi voinut autoasi vilkaista

Ei se varmasti ole rahasta kiinni, luulen että kaikki ovat neuvoneet niin paljon kuin ovat osanneet neuvoa.
Ei ne taida mitään ruudinkeksijöitä siellä huollossa olla jos 3kk ovat turanneet tuon kanssa?
Jos kyseessä on merkkihuolto niin kait ovat kokeilleet käyttää autoa toisen venakopan kanssa (koppa joko omasta varastostaan tai vaikka jonkin toisen asiakkaan auton koppa)?
Siis:
Tuo Saabin nelipyttyinen kone on niin yksinkertainen kuin olla ja voi, vaikka sieltä hajoaisi mäntä niin siltikin huohotusilma menisi ulos venakopalta.
Olen noin 90% varma että venakopan huohotinkanavat on tukossa, paineilmalla ilmaa saa menemään läpi, mutta koneen käydessä paine ei pääse purkautumaan tarpeeksi nopeasti, ja alkaa työntämään ilmaa muualta ulos, ja tässä tapauksessa sieltä ö-pohjan öljynpaluukanavasta, ja se kun on niin alhaalla niin öljyä tulee ilman mukana ulos.
En itse keksi mitään tämän järkevämpää selitystä tähän ongelmaan, eli toimenpiteinä:
Vaikka jonkin lyhytlohkotontun venakoppa tilalle (kun eivät vissiin millään jaksa tai osaa rassata vanhan kopan kanavia auki), ja siitä suoraan letku turbon ilmanotolle, ja se ö-pohjan paluukanava tukkoon. Jos toimii näin niin sitten ohjeiden mukaan asentaen paikalle se kurjaakin kurjempi T7-koneen huohotinpäivityssetti.