Uskaltaako ostaa!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Uskaltaako ostaa!

Viesti Kirjoittaja aero »

9-5T kirjoitti:
Brewmaster kirjoitti:Ei ne 1999-2001 v6-griffinin (huomaatteko, foorumi opettaa :)) kustannukset eroa smetanavehkeistä (hyvä termi muuten).
On kulutukseltaan täysin sama kuin 3.0t.
Ketään ei varmaan yllätä, että 3.0t:n kulutuslukema on yhteneväinen 3.0t:n kanssa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Uskaltaako ostaa!

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

aero kirjoitti:
9-5T kirjoitti:
Brewmaster kirjoitti:Ei ne 1999-2001 v6-griffinin (huomaatteko, foorumi opettaa :)) kustannukset eroa smetanavehkeistä (hyvä termi muuten).
On kulutukseltaan täysin sama kuin 3.0t.
Ketään ei varmaan yllätä, että 3.0t:n kulutuslukema on yhteneväinen 3.0t:n kanssa.
Nii, mutta kato pakko on päästä piikittämään, kun joku ei erikseen muistanut mainita V6 Griffinin olevan 3.0t vaikka ei muuta edes väittänyt. Se on kato tarkkaa faktojen kanssa tuolla Uki:n suunnalla... :mrgreen:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Uskaltaako ostaa!

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Miten se liittyy tähän, jos on kyse v6-griffinin kulutuksesta?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Uskaltaako ostaa!

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Ketjun aloittaja puhui mahdollisesta v6-griffinin koeajosta. Sen ylläpitokuluja verrattiin smetanavehkeisiin (jolla ilmeisesti tarkoitetaan huohotinvammaisia neloskoneita). Onko kukaan väittänyt, että 3.0t konetta on vain griffinissä?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Uskaltaako ostaa!

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Kappas, sulta se ei jää mikään huomaamatta. Tärkeintä on ettei tee elämässä yhtään virheitä vai miten se nyt oli. :wink:
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Uskaltaako ostaa!

Viesti Kirjoittaja core2 »

9-5T kirjoitti: Pysy asiassa äläkä satuile lisää kun et löydä faktaa väitteillesi. Mikä tuossa värillisessä jutussa liittyy virisarjan ohjaimen pakolliseen mukaan antamiseen?
Heh luulin, että osasit lukea aitoa ruotsalaista tekstiä, mutta olinkin väärässä. Toi osa jonka tänne liitin kuuluu yhtenä osana myynti ja osto lakiin, enkä voi vain sinun iloksesi liittää tänne montaa kymmentä sivua, jotta näkisit sen yhteyden.

Mutta se menee kuitenkin näin: ellen minä yksityisenä auton myyjänä, ilmoita ostajalle sitä, että auto on trimmattu ja ostaja huomaa asian sanotaan vaikka 3 viikkoa auton ostamisesta on hänellä jopa oikeus perua kauppa, ellei hän halua sellaista autoa.

Täällä on tapauksia joissa ostaja on vetänyt asian käräjille ja suurin osa on ratkennut ostajan hyväksi. Näissä osassa tapauksista on myyjä jopa pakoitettu ottamaan auto takaisin sekä palauttamaan koko ostohinta riippumatta siitä onko ostaja kerinnyt ajamaan autolla tai ei.

Mutta on myös myyjiä jotka ovat käräjillä saaneet asian päättyneeksi hyväkseen kun ostaja ei ole täyttänyt kahdenkeskeistä sopimusta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Uskaltaako ostaa!

Viesti Kirjoittaja core2 »

9-5T kirjoitti:

Miten tämä liittyy pakkoon antaa viriohjelman asennuslaite mukaan?
En ole maininut mistään pakosta vaan kirjoitin näin: (ota silmä päästäs ja lue sillä kuopalla jos se onnistus paremmin)"siis jos joku aikoo ostaa Saabin ruotsista varmistautukaa siitä onko auto chiptrimmattu, jos on niin teidän kuuluu saada ohjelman ohjain mukaan. Pakkoa, sitä olet vain sinä änkännyt ja vääntänyt koko ajan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Uskaltaako ostaa!

Viesti Kirjoittaja core2 »

viggen kirjoitti:EI ole LAILLISTA Ruotsissa, jos tehot muuttuu autossa täytyy käyttää rekisterikatsastusessa se maksaa 650kr. On ollut juttua että tulevaisuudessa tarkistetaan katsastuksessa onko autossa hyväksytyt moottorin alkuperäiset arvot. Vakuutus yhtiöt EI korvaa tavallista summaa jos kolaroi. Esim. kaveri joutui maksaa jälkikäteen monen vuoden vakuutus maksuja korkeammasta teholuokasta viritetystä moottoripyörästa, kun ajoi sen nurin, vakuutusyhtiö tarkisti oliko moottoripyörä viritetty.
Sori tän viestin olen missannut ihan.

En ole missään vaiheessa sanonutkaan muuta kuin, että se on laillista Ruotsissa, mutta pyydän anteeksi sitä, että en paneutunut siihen mitä on tehtävä jos trimmaa autonsa, että siitä saa laillisen!

Mutta tässä hieman faktaa: jos aikoo tehdä laillisen trimmin on auto rekisteröintikatsastettava, ja tehtävä ilmoitus vakuutuksen tehneelle vakuutusyhtiölle, näistä yhtiöistä esimerkiksi länsförsäkringar hyväksyy 5 prosentin tehon ylityksen ilman, että mitään muuta esim. jarruja tarvitsee muuttaa, mutta vakuutusmaksu tietenkin nousee.

Myöskin trimmauksen myyneeltä/suorittaneelta Huom! firmalta on saatava todistus (certifiering) onko trimmaus sopiva ja tarkoitettu juuri siihen autoon johon se on tehty. Ja siinä todistuksessa on esiinnyttävä muuttuuko auton päästöt ja miten?

Siis tämä koskee autoja jotka ovat uudempia malli merkinnältään kuin 1975 vuoden mallit. tuossa alla linkki jossa lehti kirjoittaa hiukan miten siitä saa laillisen trimmauksen.
Linkki lehteen.

Ps. BSR:än PPC chiptrim on hyväksytty saabilla, mutta ei niin, että takuu säilyy jos autossa sitä vielä on jäljellä!
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Uskaltaako ostaa!

Viesti Kirjoittaja core2 »

9-5T kirjoitti:
core2 kirjoitti:
9-5T kirjoitti:

Miten tämä liittyy pakkoon antaa viriohjelman asennuslaite mukaan?
En ole maininut mistään pakosta vaan kirjoitin näin: (ota silmä päästäs ja lue sillä kuopalla jos se onnistus paremmin)"siis jos joku aikoo ostaa Saabin ruotsista varmistautukaa siitä onko auto chiptrimmattu, jos on niin teidän kuuluu saada ohjelman ohjain mukaan. Pakkoa, sitä olet vain sinä änkännyt ja vääntänyt koko ajan.
Teidän kuuluu saada
Tuo on kyllä suomeksi sama kuin on pakko saada.

:lol: :lol: On jätkällä ihoa, alkaa vääntään suomen kieltäkin vituralleen sähän luet sitä kuten piru lukee raamattua.
Sanat pakko ja kuuluu eivät paini edes samassa painoluokassa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Uskaltaako ostaa!

Viesti Kirjoittaja core2 »

@ "9-5T" tohon pakotukseen.
Esimerkkinä voidaan pitää vaikka näitä.
Olet sairaalassa ja hoitaja sanoo
>" sinun kuuluu syödä tämä."
>" sinun on pakko syödä tämä".

Kuuluu on ehdollinen. Termi
Pakko on lopullinen. Termi
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Uskaltaako ostaa!

Viesti Kirjoittaja Termos »

Ai että, on taas viimosen päälle mielenkiintoista pissaa pisimmälle -kisaa asiasta, joka on suomalaisen katsastusviranomaisen näkökannalta yks lysti.

Onhan nuo BSR, Maptun yms. viritykset "teoriassa" mahdollista muutoskatsastaa siten, että softaviritetty auto on tieliikennekelpoinen suomen viranomaisten pykälien mukaan.

Käytännössä mahdoton rasti, mitä sillä softanpäivityspalikalla uusi omistaja sitten tekee? Huolto kyllä laittaa originaalisoftan, jos omistaja peukalointia pelkää :roll:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Uskaltaako ostaa!

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Äh.
Eli femman uskaltaa ostaa, mutta perustarkkailukohteiden lisäksi on katsottava nämä tyyppikohtaiset viat,joita hieman tässä tosiaan metsästin. Vaikka suoranaista vastausta en asiaan saanut, päättelisin että Aeron öljyhöyryt viittaisivat alkavaan oireiluun näiltä tiimoilta. Tämä on hyvä tietää. Kaunis ja hyvä auto oli muuten, mutta tuo oire hieman jännitti. Ja hinta,joka tuntui hieman yläkanttiselta.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 878
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Uskaltaako ostaa!

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

timpetti kirjoitti:Äh.
Eli femman uskaltaa ostaa, mutta perustarkkailukohteiden lisäksi on katsottava nämä tyyppikohtaiset viat,joita hieman tässä tosiaan metsästin. Vaikka suoranaista vastausta en asiaan saanut, päättelisin että Aeron öljyhöyryt viittaisivat alkavaan oireiluun näiltä tiimoilta. Tämä on hyvä tietää. Kaunis ja hyvä auto oli muuten, mutta tuo oire hieman jännitti. Ja hinta,joka tuntui hieman yläkanttiselta.
timpetti kirjoitti:
Jos moottori huohottaa öljyntäyttökorkin kautta, jotain on pielessä. Männänrenkaat mahdollisesti jumissa tai huohotin tukossa (tai sitten molemmat vaivat). Oikein toimivassa moottorissa öljyntäyttökorkinkaulus pysyy kuivana. Huonosti toimiva huohotus sotkee moottorin sisältä ja pitempään jatkuneena tuosta seuraa melkoisia ongelmia. Itse jättäisin tuollaisen ostamatta, oikein toimiviakin varmasti löytyy.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Uskaltaako ostaa!

Viesti Kirjoittaja core2 »

Termos kirjoitti:Ai että, on taas viimosen päälle mielenkiintoista pissaa pisimmälle -kisaa asiasta, joka on suomalaisen katsastusviranomaisen näkökannalta yks lysti.

Onhan nuo BSR, Maptun yms. viritykset "teoriassa" mahdollista muutoskatsastaa siten, että softaviritetty auto on tieliikennekelpoinen suomen viranomaisten pykälien mukaan.

Käytännössä mahdoton rasti, mitä sillä softanpäivityspalikalla uusi omistaja sitten tekee? Huolto kyllä laittaa originaalisoftan, jos omistaja peukalointia pelkää :roll:
:lol: No mä ajattelin sitä siltä kannalta et jos vetää vaikka lipalleen jossain, niin kytkee sen kii ja vetää originaalin takas, niin ja tää tietysti jos henki vielä pihisee. Sit jos vakuutusyhtiö alkaa tutkii ni auto ei ollut trimmattu eivätkä ainakaan sen takia voi kieltäytyä korvaamasta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Uskaltaako ostaa!

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

core2 kirjoitti:No mä ajattelin sitä siltä kannalta et jos vetää vaikka lipalleen jossain, niin kytkee sen kii ja vetää originaalin takas, niin ja tää tietysti jos henki vielä pihisee. Sit jos vakuutusyhtiö alkaa tutkii ni auto ei ollut trimmattu eivätkä ainakaan sen takia voi kieltäytyä korvaamasta.
Ei päde suomessa, vakuutusyhtiö korvaa kyllä oli viritetty tai ei.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin