Ketään ei varmaan yllätä, että 3.0t:n kulutuslukema on yhteneväinen 3.0t:n kanssa.9-5T kirjoitti:On kulutukseltaan täysin sama kuin 3.0t.Brewmaster kirjoitti:Ei ne 1999-2001 v6-griffinin (huomaatteko, foorumi opettaa) kustannukset eroa smetanavehkeistä (hyvä termi muuten).
Uskaltaako ostaa!
Re: Uskaltaako ostaa!
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Uskaltaako ostaa!
Nii, mutta kato pakko on päästä piikittämään, kun joku ei erikseen muistanut mainita V6 Griffinin olevan 3.0t vaikka ei muuta edes väittänyt. Se on kato tarkkaa faktojen kanssa tuolla Uki:n suunnalla...aero kirjoitti:Ketään ei varmaan yllätä, että 3.0t:n kulutuslukema on yhteneväinen 3.0t:n kanssa.9-5T kirjoitti:On kulutukseltaan täysin sama kuin 3.0t.Brewmaster kirjoitti:Ei ne 1999-2001 v6-griffinin (huomaatteko, foorumi opettaa) kustannukset eroa smetanavehkeistä (hyvä termi muuten).

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Uskaltaako ostaa!
Miten se liittyy tähän, jos on kyse v6-griffinin kulutuksesta?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Uskaltaako ostaa!
Ketjun aloittaja puhui mahdollisesta v6-griffinin koeajosta. Sen ylläpitokuluja verrattiin smetanavehkeisiin (jolla ilmeisesti tarkoitetaan huohotinvammaisia neloskoneita). Onko kukaan väittänyt, että 3.0t konetta on vain griffinissä?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Uskaltaako ostaa!
Kappas, sulta se ei jää mikään huomaamatta. Tärkeintä on ettei tee elämässä yhtään virheitä vai miten se nyt oli. 

Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Uskaltaako ostaa!
Heh luulin, että osasit lukea aitoa ruotsalaista tekstiä, mutta olinkin väärässä. Toi osa jonka tänne liitin kuuluu yhtenä osana myynti ja osto lakiin, enkä voi vain sinun iloksesi liittää tänne montaa kymmentä sivua, jotta näkisit sen yhteyden.9-5T kirjoitti: Pysy asiassa äläkä satuile lisää kun et löydä faktaa väitteillesi. Mikä tuossa värillisessä jutussa liittyy virisarjan ohjaimen pakolliseen mukaan antamiseen?
Mutta se menee kuitenkin näin: ellen minä yksityisenä auton myyjänä, ilmoita ostajalle sitä, että auto on trimmattu ja ostaja huomaa asian sanotaan vaikka 3 viikkoa auton ostamisesta on hänellä jopa oikeus perua kauppa, ellei hän halua sellaista autoa.
Täällä on tapauksia joissa ostaja on vetänyt asian käräjille ja suurin osa on ratkennut ostajan hyväksi. Näissä osassa tapauksista on myyjä jopa pakoitettu ottamaan auto takaisin sekä palauttamaan koko ostohinta riippumatta siitä onko ostaja kerinnyt ajamaan autolla tai ei.
Mutta on myös myyjiä jotka ovat käräjillä saaneet asian päättyneeksi hyväkseen kun ostaja ei ole täyttänyt kahdenkeskeistä sopimusta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uskaltaako ostaa!
En ole maininut mistään pakosta vaan kirjoitin näin: (ota silmä päästäs ja lue sillä kuopalla jos se onnistus paremmin)"siis jos joku aikoo ostaa Saabin ruotsista varmistautukaa siitä onko auto chiptrimmattu, jos on niin teidän kuuluu saada ohjelman ohjain mukaan. Pakkoa, sitä olet vain sinä änkännyt ja vääntänyt koko ajan.9-5T kirjoitti:
Miten tämä liittyy pakkoon antaa viriohjelman asennuslaite mukaan?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uskaltaako ostaa!
Sori tän viestin olen missannut ihan.viggen kirjoitti:EI ole LAILLISTA Ruotsissa, jos tehot muuttuu autossa täytyy käyttää rekisterikatsastusessa se maksaa 650kr. On ollut juttua että tulevaisuudessa tarkistetaan katsastuksessa onko autossa hyväksytyt moottorin alkuperäiset arvot. Vakuutus yhtiöt EI korvaa tavallista summaa jos kolaroi. Esim. kaveri joutui maksaa jälkikäteen monen vuoden vakuutus maksuja korkeammasta teholuokasta viritetystä moottoripyörästa, kun ajoi sen nurin, vakuutusyhtiö tarkisti oliko moottoripyörä viritetty.
En ole missään vaiheessa sanonutkaan muuta kuin, että se on laillista Ruotsissa, mutta pyydän anteeksi sitä, että en paneutunut siihen mitä on tehtävä jos trimmaa autonsa, että siitä saa laillisen!
Mutta tässä hieman faktaa: jos aikoo tehdä laillisen trimmin on auto rekisteröintikatsastettava, ja tehtävä ilmoitus vakuutuksen tehneelle vakuutusyhtiölle, näistä yhtiöistä esimerkiksi länsförsäkringar hyväksyy 5 prosentin tehon ylityksen ilman, että mitään muuta esim. jarruja tarvitsee muuttaa, mutta vakuutusmaksu tietenkin nousee.
Myöskin trimmauksen myyneeltä/suorittaneelta Huom! firmalta on saatava todistus (certifiering) onko trimmaus sopiva ja tarkoitettu juuri siihen autoon johon se on tehty. Ja siinä todistuksessa on esiinnyttävä muuttuuko auton päästöt ja miten?
Siis tämä koskee autoja jotka ovat uudempia malli merkinnältään kuin 1975 vuoden mallit. tuossa alla linkki jossa lehti kirjoittaa hiukan miten siitä saa laillisen trimmauksen.
Linkki lehteen.
Ps. BSR:än PPC chiptrim on hyväksytty saabilla, mutta ei niin, että takuu säilyy jos autossa sitä vielä on jäljellä!
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uskaltaako ostaa!
9-5T kirjoitti:Teidän kuuluu saadacore2 kirjoitti:En ole maininut mistään pakosta vaan kirjoitin näin: (ota silmä päästäs ja lue sillä kuopalla jos se onnistus paremmin)"siis jos joku aikoo ostaa Saabin ruotsista varmistautukaa siitä onko auto chiptrimmattu, jos on niin teidän kuuluu saada ohjelman ohjain mukaan. Pakkoa, sitä olet vain sinä änkännyt ja vääntänyt koko ajan.9-5T kirjoitti:
Miten tämä liittyy pakkoon antaa viriohjelman asennuslaite mukaan?
Tuo on kyllä suomeksi sama kuin on pakko saada.


Sanat pakko ja kuuluu eivät paini edes samassa painoluokassa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uskaltaako ostaa!
@ "9-5T" tohon pakotukseen.
Esimerkkinä voidaan pitää vaikka näitä.
Olet sairaalassa ja hoitaja sanoo
>" sinun kuuluu syödä tämä."
>" sinun on pakko syödä tämä".
Kuuluu on ehdollinen. Termi
Pakko on lopullinen. Termi
Esimerkkinä voidaan pitää vaikka näitä.
Olet sairaalassa ja hoitaja sanoo
>" sinun kuuluu syödä tämä."
>" sinun on pakko syödä tämä".
Kuuluu on ehdollinen. Termi
Pakko on lopullinen. Termi
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uskaltaako ostaa!
Ai että, on taas viimosen päälle mielenkiintoista pissaa pisimmälle -kisaa asiasta, joka on suomalaisen katsastusviranomaisen näkökannalta yks lysti.
Onhan nuo BSR, Maptun yms. viritykset "teoriassa" mahdollista muutoskatsastaa siten, että softaviritetty auto on tieliikennekelpoinen suomen viranomaisten pykälien mukaan.
Käytännössä mahdoton rasti, mitä sillä softanpäivityspalikalla uusi omistaja sitten tekee? Huolto kyllä laittaa originaalisoftan, jos omistaja peukalointia pelkää
Onhan nuo BSR, Maptun yms. viritykset "teoriassa" mahdollista muutoskatsastaa siten, että softaviritetty auto on tieliikennekelpoinen suomen viranomaisten pykälien mukaan.
Käytännössä mahdoton rasti, mitä sillä softanpäivityspalikalla uusi omistaja sitten tekee? Huolto kyllä laittaa originaalisoftan, jos omistaja peukalointia pelkää

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Uskaltaako ostaa!
Äh.
Eli femman uskaltaa ostaa, mutta perustarkkailukohteiden lisäksi on katsottava nämä tyyppikohtaiset viat,joita hieman tässä tosiaan metsästin. Vaikka suoranaista vastausta en asiaan saanut, päättelisin että Aeron öljyhöyryt viittaisivat alkavaan oireiluun näiltä tiimoilta. Tämä on hyvä tietää. Kaunis ja hyvä auto oli muuten, mutta tuo oire hieman jännitti. Ja hinta,joka tuntui hieman yläkanttiselta.
Eli femman uskaltaa ostaa, mutta perustarkkailukohteiden lisäksi on katsottava nämä tyyppikohtaiset viat,joita hieman tässä tosiaan metsästin. Vaikka suoranaista vastausta en asiaan saanut, päättelisin että Aeron öljyhöyryt viittaisivat alkavaan oireiluun näiltä tiimoilta. Tämä on hyvä tietää. Kaunis ja hyvä auto oli muuten, mutta tuo oire hieman jännitti. Ja hinta,joka tuntui hieman yläkanttiselta.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Re: Uskaltaako ostaa!
timpetti kirjoitti:Äh.
Eli femman uskaltaa ostaa, mutta perustarkkailukohteiden lisäksi on katsottava nämä tyyppikohtaiset viat,joita hieman tässä tosiaan metsästin. Vaikka suoranaista vastausta en asiaan saanut, päättelisin että Aeron öljyhöyryt viittaisivat alkavaan oireiluun näiltä tiimoilta. Tämä on hyvä tietää. Kaunis ja hyvä auto oli muuten, mutta tuo oire hieman jännitti. Ja hinta,joka tuntui hieman yläkanttiselta.
timpetti kirjoitti:
Jos moottori huohottaa öljyntäyttökorkin kautta, jotain on pielessä. Männänrenkaat mahdollisesti jumissa tai huohotin tukossa (tai sitten molemmat vaivat). Oikein toimivassa moottorissa öljyntäyttökorkinkaulus pysyy kuivana. Huonosti toimiva huohotus sotkee moottorin sisältä ja pitempään jatkuneena tuosta seuraa melkoisia ongelmia. Itse jättäisin tuollaisen ostamatta, oikein toimiviakin varmasti löytyy.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Uskaltaako ostaa!
Termos kirjoitti:Ai että, on taas viimosen päälle mielenkiintoista pissaa pisimmälle -kisaa asiasta, joka on suomalaisen katsastusviranomaisen näkökannalta yks lysti.
Onhan nuo BSR, Maptun yms. viritykset "teoriassa" mahdollista muutoskatsastaa siten, että softaviritetty auto on tieliikennekelpoinen suomen viranomaisten pykälien mukaan.
Käytännössä mahdoton rasti, mitä sillä softanpäivityspalikalla uusi omistaja sitten tekee? Huolto kyllä laittaa originaalisoftan, jos omistaja peukalointia pelkää

Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uskaltaako ostaa!
Ei päde suomessa, vakuutusyhtiö korvaa kyllä oli viritetty tai ei.core2 kirjoitti:No mä ajattelin sitä siltä kannalta et jos vetää vaikka lipalleen jossain, niin kytkee sen kii ja vetää originaalin takas, niin ja tää tietysti jos henki vielä pihisee. Sit jos vakuutusyhtiö alkaa tutkii ni auto ei ollut trimmattu eivätkä ainakaan sen takia voi kieltäytyä korvaamasta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com