![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Uuden 9-5 kuvat -06???
Onkos tässä 9-5 face liftissä 9-3SS:stä reaxs? Saab.fi:sta kokoa oma saab löytyy 9-5:n kohdalta teksti:
"Monivarsituettu taka-akseli
Erillisjousitus ja kolme tukivartta pyörää kohden säilyttävät optimiasennon kaikissa ajotilanteissa. Sallii tietyn passiivisen ohjauksen kaarteissa ja varoittaa, jos olet menettämäisilläsi hallinnan."
Ja kuva on sama kuin 9-3:ssa:n reAxs.
"Monivarsituettu taka-akseli
Erillisjousitus ja kolme tukivartta pyörää kohden säilyttävät optimiasennon kaikissa ajotilanteissa. Sallii tietyn passiivisen ohjauksen kaarteissa ja varoittaa, jos olet menettämäisilläsi hallinnan."
Ja kuva on sama kuin 9-3:ssa:n reAxs.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Tuskin on reaxsia 9-5:ssa. http://www.saab.fi löytyy myös tällaista informaatiota:
2.3T V6 260 hv
2.3 Turbo Ecopower 4-sylinterinen turbo.
Iskutilavuus: 2,290 dm3;.
Suurin teho EEC: 184 kW (250 hv) /5 300 r/min.
Että oikein nelisylinterinen turbo V6, jossa tehotkin vaihtelee...
Eski
2.3T V6 260 hv
2.3 Turbo Ecopower 4-sylinterinen turbo.
Iskutilavuus: 2,290 dm3;.
Suurin teho EEC: 184 kW (250 hv) /5 300 r/min.
Että oikein nelisylinterinen turbo V6, jossa tehotkin vaihtelee...
Eski
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Taitaa vanhemmiten tulla reaksi, kun puslat väljistyy opelmaisestiEski kirjoitti:Tuskin on reaxsia 9-5:ssa. http://www.saab.fi löytyy myös tällaista informaatiota:
2.3T V6 260 hv
2.3 Turbo Ecopower 4-sylinterinen turbo.
Iskutilavuus: 2,290 dm3;.
Suurin teho EEC: 184 kW (250 hv) /5 300 r/min.
Että oikein nelisylinterinen turbo V6, jossa tehotkin vaihtelee...
Eski
Saabin sivuja kävin katsomassa ja koko saabailevaa maailmaa kohisuttanut kojelaudan muodonmuutos näyttäisi olennaisten Saab-valintakriteerien osalta seuraavalta:
- Night Panel säilyy
- Mukinpidike kojelaudassa säilyy![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- jo valmiiksi aika mukavia istuimia parannettu![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Nopeusmittarin isot numerot 140 kmh -asti fiitsöri poistuu
- avain edelleen missä pitääkin, mutta ei 93SS mallinen![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
On sitä huonompiakin feisliftejä nähty
Millos näitä rupeaa näkymään kaupoissa?
- Night Panel säilyy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Mukinpidike kojelaudassa säilyy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- jo valmiiksi aika mukavia istuimia parannettu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Nopeusmittarin isot numerot 140 kmh -asti fiitsöri poistuu
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
- avain edelleen missä pitääkin, mutta ei 93SS mallinen
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
On sitä huonompiakin feisliftejä nähty
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Nimimerkillä koskaan en alle sataaneljääkymppiä aja?
Yöpaneeli ja sadanneljänkympin jako mittaristossa (ja vain sen osan valaiseminen yöasennossa) oli viileitä viitsöreitä. Onneksi edes osa jäi.
Loppujen lopuksi juuri tällaiset pikkuasiat tuovat nykyautoissa sitä automerkin omaa persoonaa esiin.
Työkaverit jaksavat edelleen ihastella yöpaneelia ja mukitelineen designia![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Yöpaneeli ja sadanneljänkympin jako mittaristossa (ja vain sen osan valaiseminen yöasennossa) oli viileitä viitsöreitä. Onneksi edes osa jäi.
Loppujen lopuksi juuri tällaiset pikkuasiat tuovat nykyautoissa sitä automerkin omaa persoonaa esiin.
Työkaverit jaksavat edelleen ihastella yöpaneelia ja mukitelineen designia
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Perjantaina onnistuin näkemään moisen livenä. Omasta mielestäni edestäpäin Saab, takaa kuin jokin Fiatin malli. Ilman kilpiä se liikkui Treen Metro-auton lähistöllä ja sinne se lopulta kääntyi.
Eli ensimmäiset alkaa varmaan jo saada uusia 9-5:ia.
Eli ensimmäiset alkaa varmaan jo saada uusia 9-5:ia.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Kävin äsken koeajolla, 150 hv automaatti diisseli. Aika lailla tuttua oli kaikki, radion ja ilmastointi laitteen napit olisin laittanut samaan linjaan. Alustasta vaikee sanoo mitään, kun oli alla kitkarenkaat.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Kävin myös ajamassa kyseisen kiesin ja täytyy sanoa, ettei tehnyt mitään lähtemätöntä vaikutusta. Kone (diesel) on kohtuu äänekäs, sisustan materiaaleissa menty osin taaksepäin, radio vie (taas) koko kojelaudan tilan...
Sitä samaa toimivuutta tietysti kuin 9-5:ssa aina ollut, mutta ei mitään uudistusta. Ja ollakseen Vector-tason varustelu, aika riisutun oloinen se sisusta oli. Voidaan todellakin puhua face liftistä.
Alustasta en osaa sanoa äkkiseltään mitään...aika samanlainen kuin aikaisemminkin.
Sitä samaa toimivuutta tietysti kuin 9-5:ssa aina ollut, mutta ei mitään uudistusta. Ja ollakseen Vector-tason varustelu, aika riisutun oloinen se sisusta oli. Voidaan todellakin puhua face liftistä.
Alustasta en osaa sanoa äkkiseltään mitään...aika samanlainen kuin aikaisemminkin.
Kävin tänään koeajamassa 2.0t automaatin Metrossa Treella, ja minusta auto on selkeästi parempi kuin nykyinen -04 2.3t versioni. Alusta toimii mukavasti jo vakiona ja sisustus + mittarit ovat ainakin minun makuuni muuttuneet edukseen. Muutama asia jäi kuitenkin erityisesti mieleeni:
- Penkit ovat pehmeämmät kuin edellisissä (lue: pilattu minusta).
- Mittari + sid-valot vihreät (saisikohan ne vaihdettua jostain namiskasta)
- 6-koloruuvi konsolissa suoraan radion alapuolella (!).
Ajettavuudeltaan auto on tosi hyvä, sellainen "sporttisuuden" leima leijuu paljon voimakkaampana ilmassa kuin näissä vanhemmissa, vaikka oli ihan perusversio.
Minä tykkäsin, maltan tuskin odottaa Aeroa...
- Penkit ovat pehmeämmät kuin edellisissä (lue: pilattu minusta).
- Mittari + sid-valot vihreät (saisikohan ne vaihdettua jostain namiskasta)
- 6-koloruuvi konsolissa suoraan radion alapuolella (!).
Ajettavuudeltaan auto on tosi hyvä, sellainen "sporttisuuden" leima leijuu paljon voimakkaampana ilmassa kuin näissä vanhemmissa, vaikka oli ihan perusversio.
Minä tykkäsin, maltan tuskin odottaa Aeroa...
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Ei tainnut Vaasassa olla ajettavana, tai sitten oli parhaillaan ajossa, ei ainakaan pihalla näkynyt. Sisälle asti en jaksanut mennä, mutta etuvalot näytti aivan yhtä rumilta kuin kuvissakin, ulkona oli PhaseII malli, ja se on todella todella paljon paremman näköinen!
Tämä tietenkin vain oma mielipiteeni, ominaisuudet varmaan on hyvällä tasolla![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tämä tietenkin vain oma mielipiteeni, ominaisuudet varmaan on hyvällä tasolla
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Vaasassa vain yksi 2.0 t sedan linear esittelyssä. Ei kuulemma ole maassa tarpeeksi autojaRommitommi kirjoitti:Ei tainnut Vaasassa olla ajettavana, tai sitten oli parhaillaan ajossa, ei ainakaan pihalla näkynyt. Sisälle asti en jaksanut mennä, mutta etuvalot näytti aivan yhtä rumilta kuin kuvissakin, ulkona oli PhaseII malli, ja se on todella todella paljon paremman näköinen!
Tämä tietenkin vain oma mielipiteeni, ominaisuudet varmaan on hyvällä tasolla
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Keskiviikkona Vip tilaisuudessa oli "lainassa" farkku mutta nyt ei sellaista ole nähtävillä.
Kiinnostusta on kuulemma ollut hyvin ja aika monta autokauppaa on jo paperilla mm. esittely auto on myyty.
Itseä ulkonäkö miellyttää joka näkemisen jälkeen enemmän.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Tänään kävin koeajamassa Wagon 1,9TiD Linearin.
Fiiliksiä... täytyy sanoa että hyvät! Potkua ei tietenkään ollut niin kuin kolmelitraisessa, mutta ihan mukavan ripeä. Varsinkin jos vertaa samana päivänä koeajamaani V70 170 hv bensakoneella!!! Liikkeellelähtö vähän helpompaa kuin kuutoskoneella. Jos vielä vertaa Volvoon, joka oli kyllä ihan "jees", ei voi kuin suuresti hämmästellä myyntilukujen eroa, sillä olihan se Saab kokonaisuutena selvästi parempi (myös senkin jälkeen kun ottaa ne saablasit pois päästä)!.
Joku täällä moitiskeli koneen ääntä... enpä kyllä yhdy siihen. Ei varmasti markkinoiden hiljaisin, mutta sanoisin että normaali nykydiesel. Eipä ääntä ajossa sisälle huomannut. Eikä nimittäin ollut paljoa ero siihen viispyttyiseen Volvon bensakoneeseen! Samaa fiilistä kuin vinkkeli ei tuo 1,9 tietenkään tarjoa.
Ajettavuudesta vaikea sanoa noin lyhyen koeajon jälkeen, mutta sanoisin että pykälän parempaan suuntaan, eli tosi hyvä!
Pieniä (merkityksettömiä) detaljia, jotka eivät vielä ole tulleet esille: takalasin pissapoika ruiskauttaa nyt lasin yläpuolelta, eikä pyyhkijän varresta. Mistä lie johtuu muutos? Keskuslukituksesta kuuluu "jännä" ääni.
Kojelauta... enpä tiedä onko parempi, ehkä ei... mutta ihan hyvä sekin ja kun taas uuden jälkeen istahti vanhanmalliseen niin sehän tuntui... no, vanhalta. Ja tosiaan Vectorissa nyt myös ovissa on nahkaa.
Keulan ulkonäköstä tykkään, perä ei herätä suuria tuntetita mihinkään suuntaan.
Eli kokonaisuus:![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Fiiliksiä... täytyy sanoa että hyvät! Potkua ei tietenkään ollut niin kuin kolmelitraisessa, mutta ihan mukavan ripeä. Varsinkin jos vertaa samana päivänä koeajamaani V70 170 hv bensakoneella!!! Liikkeellelähtö vähän helpompaa kuin kuutoskoneella. Jos vielä vertaa Volvoon, joka oli kyllä ihan "jees", ei voi kuin suuresti hämmästellä myyntilukujen eroa, sillä olihan se Saab kokonaisuutena selvästi parempi (myös senkin jälkeen kun ottaa ne saablasit pois päästä)!.
Joku täällä moitiskeli koneen ääntä... enpä kyllä yhdy siihen. Ei varmasti markkinoiden hiljaisin, mutta sanoisin että normaali nykydiesel. Eipä ääntä ajossa sisälle huomannut. Eikä nimittäin ollut paljoa ero siihen viispyttyiseen Volvon bensakoneeseen! Samaa fiilistä kuin vinkkeli ei tuo 1,9 tietenkään tarjoa.
Ajettavuudesta vaikea sanoa noin lyhyen koeajon jälkeen, mutta sanoisin että pykälän parempaan suuntaan, eli tosi hyvä!
Pieniä (merkityksettömiä) detaljia, jotka eivät vielä ole tulleet esille: takalasin pissapoika ruiskauttaa nyt lasin yläpuolelta, eikä pyyhkijän varresta. Mistä lie johtuu muutos? Keskuslukituksesta kuuluu "jännä" ääni.
Kojelauta... enpä tiedä onko parempi, ehkä ei... mutta ihan hyvä sekin ja kun taas uuden jälkeen istahti vanhanmalliseen niin sehän tuntui... no, vanhalta. Ja tosiaan Vectorissa nyt myös ovissa on nahkaa.
Keulan ulkonäköstä tykkään, perä ei herätä suuria tuntetita mihinkään suuntaan.
Eli kokonaisuus:
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
No joo, mun "tieto" perustui siihen että kävin koeistumassa sisällä olleen Vectorin, jossa oli ihan tavalliset puolinahkapenkit (muuten vähemmän nahkaa kuin ennen) ja sen ovet oli verhoiltu nahalla.9-5T kirjoitti:Mutta penkit on vain korkeintaa puoli nahkaiset, koko nahka +1350€(sis. oviverhoilut). Noista oviverhoilujen vakiona olosta on hiukan ristiriitaista tietoa kun katsoo mainosta/hinnastoa.SAABMikko kirjoitti: Ja tosiaan Vectorissa nyt myös ovissa on nahkaa.
Näinhän se on (jos Arcista tykkää). OT:Tänään ei kyllä myyjä tuntunut arvostavan/ymmärtävän mitään kun vaihtoakin siinä kysäistiin, niin pöyristyttävän huonoa vaihtohyvitystä tarjosi, että ei tiennyt itkeäkkö vai nauraa.9-5T kirjoitti:Arcin poisto oli tyhmä teko, jos ottaa entiset Arc varusteet auto on siltin "vain" Linear eikä vaihtaessa myyjä ymmärrä arvostaa lisävarusteita.
Vectorin paneeli oli mielestäni huvittava joten siihenkin tarvitaan +450€(puu)
Oli sisällä ainakin pe-iltana. Myyty-lappu oli lasissa.Rommitommi kirjoitti:Ei tainnut Vaasassa olla ajettavana, tai sitten oli parhaillaan ajossa, ei ainakaan pihalla näkynyt. Sisälle asti en jaksanut mennä, mutta etuvalot näytti aivan yhtä rumilta kuin kuvissakin, ulkona oli PhaseII malli, ja se on todella todella paljon paremman näköinen!
Tämä tietenkin vain oma mielipiteeni, ominaisuudet varmaan on hyvällä tasolla
Tuo keula oli mielestäni hieno. Sitä ei oikein kuvista ymmärrä, että kuinka tuo maski jatkuu ihan konepellin reunalle asti. Mielenkiintoinen ratkaisu.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
9-5 2,3t -03
#2514
#2514