Itsenäisyyspäivän viikonloppuna on pieni kestotesti kun lähden keskisuomeen käymään. En uskalla viinalla ajaa, mun tuurilla porsii bensapumppu kuitenkin.
Ostinpa femma-aeron.
Re: Ostinpa femma-aeron.
Juurikin niin että täristää eikä tunnu käyvän kaikilla ihan heti. Koitanpa tuota litkua, kiitti vinkistä.
Itsenäisyyspäivän viikonloppuna on pieni kestotesti kun lähden keskisuomeen käymään. En uskalla viinalla ajaa, mun tuurilla porsii bensapumppu kuitenkin.
Itsenäisyyspäivän viikonloppuna on pieni kestotesti kun lähden keskisuomeen käymään. En uskalla viinalla ajaa, mun tuurilla porsii bensapumppu kuitenkin.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Jos sulla ei ole täyttä tankkia puhdasta etanolia, niin silloin käy periaatteessa joku muukin suuttimille tarkoitettu puhdistusaine, joka laitetaan sekaan tankkauksen yhteydessä.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Ostinpa femma-aeron.
Tuo fiftyfifty-sekoitus on kohta ajettu ja ihan bensaa ajattelin seuraavaksi tankata täyteen.
Oireet hävisi kun käytin moottorinohjaussulakkeen irti vikavalon nollaukseen ja annoin uudestaan arpoa tankin sisällön. (sytyttelee vikavaloa paskan termarin ja/tai lämpöanturin takia sillointällöin)
Eikös starttaus mene kuitenkin bensakartalla? Niitä on ilmeisesti kaksi, toinen viinalle ja toinen bensalle. Jos sekoitus on se 50% niin millä starttaus hoidetaan?
Oireet hävisi kun käytin moottorinohjaussulakkeen irti vikavalon nollaukseen ja annoin uudestaan arpoa tankin sisällön. (sytyttelee vikavaloa paskan termarin ja/tai lämpöanturin takia sillointällöin)
Eikös starttaus mene kuitenkin bensakartalla? Niitä on ilmeisesti kaksi, toinen viinalle ja toinen bensalle. Jos sekoitus on se 50% niin millä starttaus hoidetaan?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
vaihdatan termarin ensviikolla, ei tuu mitään nyt kun nollakelille heitti. kabiini lämpenee erittäin hitaasti ja kakkua palaa reippaasti kun kone pyörii siimä 50'c pinnassa.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Ahh, loppui kabiinissa palelu uuden termarin myötä. Vanha oli sepposen selällään...
Aiemmin mainittua Redlinen tököttiä löin tankilliseen eikä ole mitään starttinypytyksiä ole ilmaantunut enää.
Eilen tosin motarilla kiihdytellessä tunsin pari pientä nytkäystä ja MiFiä oli ilmaantunut 2.
Aiemmin mainittua Redlinen tököttiä löin tankilliseen eikä ole mitään starttinypytyksiä ole ilmaantunut enää.
Eilen tosin motarilla kiihdytellessä tunsin pari pientä nytkäystä ja MiFiä oli ilmaantunut 2.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Olenko ymmärtänyt oikein että T7Suitella voin rukata ECUn softaa oikeanlaisella piuhalla OBD-pistokkeen kautta?
Nythän sisässä on "vakio" BioPower, eli bensalla samat tehot kuin vakiosoftallakin, viinalla sitten se pieni lisä.
Nythän sisässä on "vakio" BioPower, eli bensalla samat tehot kuin vakiosoftallakin, viinalla sitten se pieni lisä.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
OBD:n kautta et pääse softaamaan ECUa, yhteys löytyy toisaalta väylän kautta. P-bus ja I-bus googleen ja sitä kautta eteenpäin.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Ostinpa femma-aeron.
Jep, täytyy tutustua aiheeseen.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Eilen tankki tyhjästä täyteen etanolia ja nyt äsken kylmäkäynnistys niin hirveen röpöttelyn kera lähti. Vaihteen jos laittoi päälle niin kävi vaivoin, vapaalla tokeni kaasua antamalla. Bensalla ei ole ollut mitään ongelmia aamuisin. MiFi 346. Tulpat on uudet.
EDIT: TCS pois ja hieman kiihdyttelyä hangessa niin Mifi 5 samantien. Voisi varmaan tarkistaa onko tulpat kunnolla kiinni kun itse en niitä vaihtanut. Kone jo tässä vaiheesa 90'c. Paikallaan kaasuteltaessa kerää Mifiä myös.
Voiko liittyä tod.näk. alkuperäiseen bensapumppuun? Erityisen pitkään ei tosin joudu sahaamaan käyntiin, ihan hyvin alle 2s lähtee. Löysin jonkun toisen ketjun aiheesta ja käyttäytyy samalla tavalla eli röpötykseen kun tarjoo kaasua niin tokenee ja kierrokset jää 2000rpm paikkeille.
Olen pannut myös merkille että etanolipitoisuus% heiluu aika paljon riippuen kaasunkäytöstä, bensalla tuppaa heittämään yläkanttiin.
EDIT: TCS pois ja hieman kiihdyttelyä hangessa niin Mifi 5 samantien. Voisi varmaan tarkistaa onko tulpat kunnolla kiinni kun itse en niitä vaihtanut. Kone jo tässä vaiheesa 90'c. Paikallaan kaasuteltaessa kerää Mifiä myös.
Voiko liittyä tod.näk. alkuperäiseen bensapumppuun? Erityisen pitkään ei tosin joudu sahaamaan käyntiin, ihan hyvin alle 2s lähtee. Löysin jonkun toisen ketjun aiheesta ja käyttäytyy samalla tavalla eli röpötykseen kun tarjoo kaasua niin tokenee ja kierrokset jää 2000rpm paikkeille.
Olen pannut myös merkille että etanolipitoisuus% heiluu aika paljon riippuen kaasunkäytöstä, bensalla tuppaa heittämään yläkanttiin.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Suuttimet taitavat olla kökköiset kun kylmästarteilla röpöttelee enemmän ja vähemmän viinakäytössä.
Täyskaasukiihdytyksessä CA85 arvo lähtee laskemaan peräti 60& hujakoille vaikka tankissa puhdasta viinaa, lambda arvo samaanaikaan -1600. Normaalia?
Täyskaasukiihdytyksessä CA85 arvo lähtee laskemaan peräti 60& hujakoille vaikka tankissa puhdasta viinaa, lambda arvo samaanaikaan -1600. Normaalia?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Kuinka helposti ratin klapin saa pois? Deadzonea on alle sentin verran ratin ulkokehältä mitattuna mutta huomaa kuitenkin. Lötkö-audista se kävi yhtä pulttia kiristämällä konehuoneesta.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Oletko lukenut tuolta kommentteja samasta asiasta, tosin on siinä vähän muustakin: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=100497
Sattumalta on otsikkokin melkein sama kuin tässä.
Sattumalta on otsikkokin melkein sama kuin tässä.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Ostinpa femma-aeron.
Kiitos tästä, erittäin valaisevaa. Onnistunut jotenkin missaamaan...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Mikähän nyt on menossa kun on alkanut käyntiäänen alta kuulumaan pieni vouvouvouvou-vollotus. Ääni vastaa hihnan hankausta, korkeataajuuksista surinaa, ei mielestäni metallinen ääni. Hihnankiristin finaalissa? Muuttaa korkeutta kierrosten noustessa ja katoaa moottorin äänen alle nopeasti. Kilsoja 183tkm.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa femma-aeron.
Hihna irti/löysälle ja pyörittelemään rullia, kiristintä ja mahdollisesti vesipumppua. Voihan tuo toki olla muutakin mutta tämä ei ole kovin vaikea työ kun seuraa netin ohjeita.