Juurikin niin että täristää eikä tunnu käyvän kaikilla ihan heti. Koitanpa tuota litkua, kiitti vinkistä.
Itsenäisyyspäivän viikonloppuna on pieni kestotesti kun lähden keskisuomeen käymään. En uskalla viinalla ajaa, mun tuurilla porsii bensapumppu kuitenkin.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Jos sulla ei ole täyttä tankkia puhdasta etanolia, niin silloin käy periaatteessa joku muukin suuttimille tarkoitettu puhdistusaine, joka laitetaan sekaan tankkauksen yhteydessä.
Tuo fiftyfifty-sekoitus on kohta ajettu ja ihan bensaa ajattelin seuraavaksi tankata täyteen.
Oireet hävisi kun käytin moottorinohjaussulakkeen irti vikavalon nollaukseen ja annoin uudestaan arpoa tankin sisällön. (sytyttelee vikavaloa paskan termarin ja/tai lämpöanturin takia sillointällöin)
Eikös starttaus mene kuitenkin bensakartalla? Niitä on ilmeisesti kaksi, toinen viinalle ja toinen bensalle. Jos sekoitus on se 50% niin millä starttaus hoidetaan?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
vaihdatan termarin ensviikolla, ei tuu mitään nyt kun nollakelille heitti. kabiini lämpenee erittäin hitaasti ja kakkua palaa reippaasti kun kone pyörii siimä 50'c pinnassa.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Eilen tankki tyhjästä täyteen etanolia ja nyt äsken kylmäkäynnistys niin hirveen röpöttelyn kera lähti. Vaihteen jos laittoi päälle niin kävi vaivoin, vapaalla tokeni kaasua antamalla. Bensalla ei ole ollut mitään ongelmia aamuisin. MiFi 346. Tulpat on uudet.
EDIT: TCS pois ja hieman kiihdyttelyä hangessa niin Mifi 5 samantien. Voisi varmaan tarkistaa onko tulpat kunnolla kiinni kun itse en niitä vaihtanut. Kone jo tässä vaiheesa 90'c. Paikallaan kaasuteltaessa kerää Mifiä myös.
Voiko liittyä tod.näk. alkuperäiseen bensapumppuun? Erityisen pitkään ei tosin joudu sahaamaan käyntiin, ihan hyvin alle 2s lähtee. Löysin jonkun toisen ketjun aiheesta ja käyttäytyy samalla tavalla eli röpötykseen kun tarjoo kaasua niin tokenee ja kierrokset jää 2000rpm paikkeille.
Olen pannut myös merkille että etanolipitoisuus% heiluu aika paljon riippuen kaasunkäytöstä, bensalla tuppaa heittämään yläkanttiin.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Kuinka helposti ratin klapin saa pois? Deadzonea on alle sentin verran ratin ulkokehältä mitattuna mutta huomaa kuitenkin. Lötkö-audista se kävi yhtä pulttia kiristämällä konehuoneesta.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Mikähän nyt on menossa kun on alkanut käyntiäänen alta kuulumaan pieni vouvouvouvou-vollotus. Ääni vastaa hihnan hankausta, korkeataajuuksista surinaa, ei mielestäni metallinen ääni. Hihnankiristin finaalissa? Muuttaa korkeutta kierrosten noustessa ja katoaa moottorin äänen alle nopeasti. Kilsoja 183tkm.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Hihna irti/löysälle ja pyörittelemään rullia, kiristintä ja mahdollisesti vesipumppua. Voihan tuo toki olla muutakin mutta tämä ei ole kovin vaikea työ kun seuraa netin ohjeita.