3" RST catback kimppa 360€

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: 3" RST catback kimppa 360€

Viesti Kirjoittaja mossemies »

juha-59 kirjoitti:Onko kukaan löytänyt kromattuja 76 mm putken päitä ei löydy motonetin tai bilteman hyllyistä eikä paikallisista varaosa liikkeistä. tuumasivat että ei myydä viemäriputkien osia! 8) joten jos löytyy linkkiä johonkin suuntaan niin odottelen mielenkiinnolla vastauksia.yv vasatauksiakin voi laittaa.
tutkiskelen vähän asiaa ja koitan löytää joitakin malleja.ilmeisesti ovaali krominuppi olis hyvä.
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Kohiii
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Elo 29, 2011 21:30

Re: 3" RST catback kimppa 360€

Viesti Kirjoittaja Kohiii »

http://store.autovisionfinland.com/simo ... _3035.html
tuolla oli jotain 3" sisäänmenolla
Saab 9-5 SE 2.0t vm99 (sisään ajettu 300.000) #5261
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: 3" RST catback kimppa 360€

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Katsoin myös nuo autovisionin sivut.sieltä löytyy jonkun verran, muuten on vähän hakusessa kyllä.
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 3" RST catback kimppa 360€

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

http://www.futurez.fi/fi/shop/pakoputki ... ostulopaat

Tuolla jotain, mutta nuo ei ole rosteria... :(

Oman löysin paikallisesta tarvike-liikkeestä, vähän jopa tuurilla, eikä hintakaan ollut paha ja rosterisena...
Jantteri
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Marras 01, 2012 19:55
Paikkakunta: Joensuu

Re: 3" RST catback kimppa 360€

Viesti Kirjoittaja Jantteri »

Nyt on putki alla. 4kpl kumeja piti vaihtaa, kun tuntui olevan niin löysiä ne alkuperäiset. Aavistuksen liian alas tuntui silti jäävän ensimmäinen vaimennin, toivottavasti ei osu mihinkään. Matka-ajoon jäi onneksi mukavan hiljainen ääni :)
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: 3" RST catback kimppa 360€

Viesti Kirjoittaja Raser »

Jantteri kirjoitti:Nyt on putki alla. 4kpl kumeja piti vaihtaa, kun tuntui olevan niin löysiä ne alkuperäiset. Aavistuksen liian alas tuntui silti jäävän ensimmäinen vaimennin, toivottavasti ei osu mihinkään.
Jäikö se putki roikkumaan liian alas löysien kumien takia vai onko mitoitusvirhe?

Onko sulla downpipe + catback, montako pakoputkenkiristintä koko putkisto vaatii?

tänx
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: 3" RST catback kimppa 360€

Viesti Kirjoittaja mossemies »

ahaa....olisi sitten kuitenkin pitänyt ilmeisesti laittaa niitä kiinnikkeitä alemmas kuten aijoin. Olin siinä vähän kahden vailla,mutta jätin ne rauhaan kun pelkäsin että vaimennin ottaisi sitten kiinni johonkin pohjassa.
suostuiskohan kiinnikkeet taipumaan vähän käsipelillä jos sillä saisi hieman ylemmäs putkea.

kaikilla ei varmasti autonsa alla ole paikkaa niille taaemmolle kiinnikkeille,sillä ne on vain -04 ja vanhemmissa,mielestäni niitä ei enään 05 ole ollenkaan.
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: 3" RST catback kimppa 360€

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Raser kirjoitti:
Jantteri kirjoitti:Nyt on putki alla. 4kpl kumeja piti vaihtaa, kun tuntui olevan niin löysiä ne alkuperäiset. Aavistuksen liian alas tuntui silti jäävän ensimmäinen vaimennin, toivottavasti ei osu mihinkään.
Jäikö se putki roikkumaan liian alas löysien kumien takia vai onko mitoitusvirhe?

Onko sulla downpipe + catback, montako pakoputkenkiristintä koko putkisto vaatii?

tänx
ne keskimmäiset ,eli catbackin päässä olevat kiinnikkeet jäivät ilmeisesti liian ylös,sillä muutin niiden mallia hieman paremmaksi viime metreillä ja asemointi oli mallin muutoksen takia melko arvailua sitten.tarvii jigiä sitten niiden osalta muuttaa,niin että ne tulevat alemmaksi ja tällöin nostavat putkea ylemmäs.niitä voi vääntää kyllä jerkkuvarrella hieman jotta putki asettuu parempaan korkeuteen.

aina on kehittämisen varaa ja tämä on se ainoa tapa kehittää näitä hommia kun on putkiston alle koittaminen aina sitten muiden avun varassa jotta saisi autoa lainaksi tai sen suuntaista hommaa.
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Jantteri
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Marras 01, 2012 19:55
Paikkakunta: Joensuu

Re: 3" RST catback kimppa 360€

Viesti Kirjoittaja Jantteri »

DP + catback oli mulla. 6kpl taisi mennä kiristimiä, äkkiähän tuon lasket kun katsot putkea ;)

DP ei ainakaan pikaisesti testattuna ottanut ääntä automaattilaatikkoa vasten, kun mossemies tuota kysyi toisessa langassa.

Voi mahdollisesti johtua tuosta DP:n tomaattilaatikkoon osumisesta tuo keskiputken pieni asentohäiriö. Näytti lähtevän aavistuksen alaspäin se DP putki kun sai aseteltua.

Putkitongeilla väännettiin kohdilleen kiinnikkeitä, en tiedä auttoiko. Eniten auttoi ne catbackin toisten kumien vaihto x-merkkisiin käytettyihin. Omat kumit oli ajettu 250tkm ja aika löysät.

Mutta suht mukavasti se sinne meni. Ei tullut muuten katsottua orkkisputkea, että miten matalalla se on. Jospa nuo mun kiinnitin kumit oli vain niin väsähtäneet.
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Kohiii
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Elo 29, 2011 21:30

Re: 3" RST catback kimppa 360€

Viesti Kirjoittaja Kohiii »

Itse aattelin vaihtaa kaikki kumit kanssa. Mullakin näytti orkkis takavaimentimen pinta tippuvan tienpäälle. Pääsispä jo vaihtamaan putken et vois siirtyy muihin projekteihin. Öp:n putsi suoriutuu samalla kerralla.
Saab 9-5 SE 2.0t vm99 (sisään ajettu 300.000) #5261
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: 3" RST catback kimppa 360€

Viesti Kirjoittaja Raser »

Jantteri kirjoitti:DP + catback oli mulla. 6kpl taisi mennä kiristimiä, äkkiähän tuon lasket kun katsot putkea ;)

Ei tullut muuten katsottua orkkisputkea, että miten matalalla se on. Jospa nuo mun kiinnitin kumit oli vain niin väsähtäneet.
Tilasin jo pari kuukautta sitten ebaysta viisi kappaletta (W2 Mikalor) kiristimiä, niitä oli kehuttu toisessa viestiketjussa. Täytyy kait tilata vielä yksi lisää. Pakoputkisarja on vielä muoveissa paketoituna ja varastoituna, en pysty purkamatta hahmottamaan montako kiristintä asennus vaatii.

Tarkoitus on tilata korjaamolta aika pakoputkiston asentamiseksi kun vain ensin pääsen katsastamaan auton vanhalla putkistolla hyväksytysti. Minulla ei ole nostureita tms. välineistöä. Pitäisi siis hankkia kaikki tarvittava valmiiksi (tiivistetahna, kiristimet, kiinnitinkumit).

Saako noita Saabiin sopivia kiinnitinkumeja esimerkiksi Motonetista, siis merkki- ja mallikohtaisia?

Saab 9-5 vm. -06 saabissa ei sitten kai ole noita takimmaisia pakoputkenkiinnikkeitä ollenkaan, mutta montakos niitä sitten on? Eli paljonko noita kiinnittinkumeja tarvitaan?

Olikos siitä putkistosta valokuvia jossain...?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: 3" RST catback kimppa 360€

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Juu 06 mallissa ei niitä taaempia kannattimia ole.eli tarvit 5 uutta gummia 3 takavaimentajaan ja 2 putkelle.olisiko jollain kuvatuksia asennetsta putkesta.siittä kuvasta tuolla mun sivuilla ei taida olla iloa kun siinä putki on osina lattialla.Näkyy siinä tietysti nuo kaikki kiinnikkeet.
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Kohiii
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Elo 29, 2011 21:30

Re: 3" RST catback kimppa 360€

Viesti Kirjoittaja Kohiii »

itse kokosin putken lattialle eilen ja laskin että minulla vm99 mallisessa olisi 9 kumi paikkaa. Motonetistä saa ainakin omaan vuosimalliin ja eiköhän muihinkin. itse tilasin myös mikalorit ebaystä mutta tuli vaan tilattua 5kpl. Mossemies saan otettu kuvat vasta 17päivä kun putki menee alle jos siitä on mitään hyötyä.
Saab 9-5 SE 2.0t vm99 (sisään ajettu 300.000) #5261
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 3" RST catback kimppa 360€

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Raser kirjoitti:
Jantteri kirjoitti:DP + catback oli mulla. 6kpl taisi mennä kiristimiä, äkkiähän tuon lasket kun katsot putkea ;)

Ei tullut muuten katsottua orkkisputkea, että miten matalalla se on. Jospa nuo mun kiinnitin kumit oli vain niin väsähtäneet.
Tilasin jo pari kuukautta sitten ebaysta viisi kappaletta (W2 Mikalor) kiristimiä, niitä oli kehuttu toisessa viestiketjussa. Täytyy kait tilata vielä yksi lisää. Pakoputkisarja on vielä muoveissa paketoituna ja varastoituna, en pysty purkamatta hahmottamaan montako kiristintä asennus vaatii.?
Mikäs kiire se pakoputki oli muuten saada, jos putki makaa muoveissa vielä varastossa? :roll: Muistaakseni täällä vedettiin itkupotku raivareita catbackeistä ja dp:eistä kun ei tullu mulle heti nyt periaattella :?:
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: 3" RST catback kimppa 360€

Viesti Kirjoittaja Raser »

Markkanenn kirjoitti: Mikäs kiire se pakoputki oli muuten saada, jos putki makaa muoveissa vielä varastossa? :roll: Muistaakseni täällä vedettiin itkupotku raivareita catbackeistä ja dp:eistä kun ei tullu mulle heti nyt periaattella :?:
Mielenkiintoinen tulkinta "raivareista" jos olen asiallisesti kysynyt ja kyseenalaistanut toimitusjärjestystä, eli millä perusteella downpipet ja catbackit postitetaan toisille ensin ja toiset saavat odottaa.

Vastaus oli että ne jotka olivat sanoneet että heillä on "kiire" saivat putkistonsa ensin.

Tästä syystä minä(kin) ilmoitin julkisesti täällä palstalla, en siis YV:nä, että minullakin on samanlainen kiire. Ei auttanut, sain keskiviikkona 5.2.2014 viimeisen osan putkistostani, eli veikkaan että taatusti viimeisenä!!! :?:

Eli ymmärtänet että putkisto on vielä muoveissa kun en ole sitä aikaisemmin voinut asennuttaa sen takia että olen toimitusjärjestyksessä viimeisenä. Syytä ei kai tarvitse arvuutella. Haluan siis asennuttaa putkiston kokonaisena, sekä etu- että takaosan.

Nyt katsastusaika (14.2.2014 eteenpäin) on jo niin lähellä, että päätin katsastaa auton vanhalla alkuperäisellä putkistolla ensin (sen e-hyväksymättömän katalysaattorin takia) ja varata sitten ajan korjaamolta DP + catback asennukseen. Näin vältän sen että joutuisin katsastusmiehen oikun johdosta putkijumppaan jossa vaihtaisin uutta ja vanhaa putkistoa edes takaisin.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Vastaa Viestiin