9-5 ja handsfree
Re: 9-5 ja handsfree
Tietääkö kukaan mikä se on tyypiltään tuo Saabin TEL1:n mukana tuleva liitin? Aattelin vain että saisko tuon johtosarjan handsfreen ja auton väliin tehtyä itse kun yllättäen on aika kallis merkkiliikkeessä.
Tuskin liitin nyt aivan speciaali GM/Saab-liitinkään on, vaikka en kyllä ole vielä löytänyt sopivan näköistä liitinrunkoa mistään elektroniikkaliikkeestä.
Tuskin liitin nyt aivan speciaali GM/Saab-liitinkään on, vaikka en kyllä ole vielä löytänyt sopivan näköistä liitinrunkoa mistään elektroniikkaliikkeestä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: 9-5 ja handsfree
En tiedä liittimen tyyppiä, mutta onkohan tuo lisävarustekampanjan hinnastosta löytyvä johdinsarja hands free -laitteelle 12801584 (2001–2010) se piuha mitä haet? Se nimittäin maksaa 15 euroa.
Löytyy sivulta 5:
http://9-5accessories.saabcars.com/fi/f ... nnasto.pdf
Eski
Löytyy sivulta 5:
http://9-5accessories.saabcars.com/fi/f ... nnasto.pdf
Eski
Re: 9-5 ja handsfree
No tämähän sattui. Nyt tuo hinta on jo siedettävä eikä kannata alkaa askartelemaan. Kiitos vinkistä!
Ja näkyyhän tuolla olevan muutakin mukavaa.
*********
Muokkausta
No paikallinen merkkiliike oli sitä mieltä ettei tuo sarja kävisi, mutta heillä oli toisenlaista sarjaa jota ovat asentaneet ja hintaa sillä 28 €. Täytyypä jatkaa asian tutkimista ja käydä vertaamassa liittimiä.
Ja näkyyhän tuolla olevan muutakin mukavaa.
*********
Muokkausta
No paikallinen merkkiliike oli sitä mieltä ettei tuo sarja kävisi, mutta heillä oli toisenlaista sarjaa jota ovat asentaneet ja hintaa sillä 28 €. Täytyypä jatkaa asian tutkimista ja käydä vertaamassa liittimiä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: 9-5 ja handsfree
En saanut tähän hätään osanumeroista selvää, mutta tuosta löytyy jotain kuvia ynnä muuta asiaa näistä hf-piuhoista: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &start=184
Eski
Eski
Re: 9-5 ja handsfree
Moro,
en ole vielä saanut selvitettyä onko autossani TEL1 vai ei, mutta eikös ole niin, että jos asennan esimerkiksi Nokian CK-200 sarjan, niin se on ihan sama onko TEL1 vai ei, koska ainakin itse käsittäisin niin että tämä sarja kytketään jollain adaptereilla/ryöstäjillä radion ISO liittimiin ja sillä hyvä.
Vai olenko aivan hukassa tämän kanssa?
Ehkäpä jos ei ole TEL1 niin, ei ole pääsyä esim. mute piuhaan? Oliskos niin, että kaikista helpoin selvittää onko TEL1 on irroittaa taustapeilihässäkkä ja katsoa onko sielä mikki?
CK-200:
http://www.nokia.fi/tuotteet/lisalaitte ... oteseloste
en ole vielä saanut selvitettyä onko autossani TEL1 vai ei, mutta eikös ole niin, että jos asennan esimerkiksi Nokian CK-200 sarjan, niin se on ihan sama onko TEL1 vai ei, koska ainakin itse käsittäisin niin että tämä sarja kytketään jollain adaptereilla/ryöstäjillä radion ISO liittimiin ja sillä hyvä.
Vai olenko aivan hukassa tämän kanssa?
Ehkäpä jos ei ole TEL1 niin, ei ole pääsyä esim. mute piuhaan? Oliskos niin, että kaikista helpoin selvittää onko TEL1 on irroittaa taustapeilihässäkkä ja katsoa onko sielä mikki?
CK-200:
http://www.nokia.fi/tuotteet/lisalaitte ... oteseloste
Re: 9-5 ja handsfree
Nimimerkki 9-5T osaisi neuvoa asennuksen ilman TEL1-valmiutta, mutta mies on poistunut tältä foorumilta. Ainakin minulla lukee auton huoltokirjan kannen taakse liimatussa paperissa auton lisävarustekohdassa hf valmius, joten ei välttämättä tarvitse purkaa mitäänblair kirjoitti:Moro,
Ehkäpä jos ei ole TEL1 niin, ei ole pääsyä esim. mute piuhaan? Oliskos niin, että kaikista helpoin selvittää onko TEL1 on irroittaa taustapeilihässäkkä ja katsoa onko sielä mikki?

Eski
Re: 9-5 ja handsfree
Kiitos Eski,
tarkistan sieltä ensin ennen kuin revin sisustat auki
.
tarkistan sieltä ensin ennen kuin revin sisustat auki

-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: 9-5 ja handsfree
Tuo mikinkään katsominen ei välttämättä kerro koko totuutta. Minulla ei ole autossa TEL1-valmiutta mutta siitä huolimatta auto on johdotettu radioille asti. Mikkiä eikä antennia ei siis ole. Jos auto on aikaa ennen dame edna-aikakautta, niin ACC:n pois ottamalla ja vasemma puoleista johtosarjaa tutkimalla saattaa löytyä radiolle menevä liitin (on teipattu siihen), johon voi hakea tuon Eskin mainitseman liitosjohdon marmoritiskiltä. Antenni on sitten oikealla puolella, jos on.
Dame Edna-aikakauden laitteista ei ole kokemusta.
9-5T:n tapaa tarvittaessa banaanisaarelta. Mies vaikuttaa siellä nykyään.
Dame Edna-aikakauden laitteista ei ole kokemusta.
9-5T:n tapaa tarvittaessa banaanisaarelta. Mies vaikuttaa siellä nykyään.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: 9-5 ja handsfree
Ollut Saabi vasta viikon, niin en tiedä mitä tuo tarkoittaa... Itse asiassa saattaapi tarkoittaa niitä vauhdikkaita kromi "rillejä" mitä on Saabini valojen ympärillä...koistha kirjoitti: ...Jos auto on aikaa ennen dame edna-aikakautta....
Mene ja tiedä...
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: 9-5 ja handsfree
Niitä romirillejä tuolla tosiaankin meinataan.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: 9-5 ja handsfree

Nehän ovat kuin kaksi marjaa

Dame Edna -mallin radion poistossa joutuu tuhoamaan ne soittimen etulevyssä olevat ruuvien peitenapit. Jos ne yrittää kaivaa ehjänä ulos, tulee helposti soittimeen jälkiä. Uudet napit maksoivat muutaman euron, joten ei kannata raapia soitinta piloille... Sen jälkeen soitin on helppo irroittaa, kun avaa kuusiokoloruuvit.
Eski
Re: 9-5 ja handsfree
Tuli mieleeni (tosin pitkällä vieterillä), että varmaankin kaikkein helpoin tapa selvittää, onko autossa TEL1 on puristella katolla olevaa hainevää, siinä olevan antennin tunnistaa kyllä helposti. Tämä tietenkin sillä oletuksella, että hainevä on pehmeäkuorinen, niitä kun on ollut sekä pehmeä- että kovakuorisia.
Jos antennia puristellessa tuntuu antenni, on autossa TEL1.
Jos antennia puristellessa tuntuu antenni, on autossa TEL1.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: 9-5 ja handsfree
Esittelen tässä vielä ainakin potentiaalisesti helpomman tavan selvittää onko TEL1: Katsoo taskulampulla taustapeilin vieressä olevaa ritilää, jos sielä näkyy mikki, niin TEL1, jos ei, kuten minulla niin ei TEL1.
Mikrofoni pitäisi erottua selkeänä mustana "möykkynä"-
Nyt yritän selvitellä miten autoon saisi kuitenkin fiksusti hands free:n
Mikrofoni pitäisi erottua selkeänä mustana "möykkynä"-
Nyt yritän selvitellä miten autoon saisi kuitenkin fiksusti hands free:n
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: 9-5 ja handsfree
Ugsaabistien foorumilta http://www.ugsaabistit.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl löytyy pari virtuoosia, jotka osaavat neuvoa hf:n kytkennän ilman TEL1:stä.
Eski
Eski
Re: 9-5 ja handsfree
Kiitos Eski, kysytään sieltä!
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987