Uuden 9-5 kuvat -06???
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
jkl laakkosella oli oikeen oma karsina tehty saabeille.
ihan hieno toteutus, hyvä ja yksinkertainen, uus 9-5 oli oven edessä farmari ja sedani sisällä.
tykkäsin uudesta sinisestä sävystä.
konepelti näytti olevan auki, muttei kuitenkaan ollut liekkö saumat heittää...
hetken kun katteli, niin rupes näyttämään ihan siedettävältä.
kangaspenkitkin tuntui mukavilta.
ihan hieno toteutus, hyvä ja yksinkertainen, uus 9-5 oli oven edessä farmari ja sedani sisällä.
tykkäsin uudesta sinisestä sävystä.
konepelti näytti olevan auki, muttei kuitenkaan ollut liekkö saumat heittää...
hetken kun katteli, niin rupes näyttämään ihan siedettävältä.
kangaspenkitkin tuntui mukavilta.
Upea se vaan on omin silmin nähtynä.saabracing kirjoitti:jkl laakkosella oli oikeen oma karsina tehty saabeille.
hetken kun katteli, niin rupes näyttämään ihan siedettävältä.
kangaspenkitkin tuntui mukavilta.
Ja kangaspenkit eivät KOSKAAN tunnu mukavilta, piste!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Makuasia. Itse pidin enemmän vanhojen Saabien plyysipenkeistä kuin noista uusista kangaspenkeistä. Nahkapenkit ovat taas mielestäni kesällä kuumat ja talvella kylmät. No onneksi 9-5:een on saatavissa tuuletetut nahkajakkarat, jotta ei olisi noita em. ongelmia.ng900aero kirjoitti:Ja kangaspenkit eivät KOSKAAN tunnu mukavilta, piste!
Sitä vaan ihmettelen, että miksi uuteen ysikolmoseen ei saa tuuletettuja nahkajakkaroita
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ilmastoidut penkit ovat mielestäni brassailua varten, ainakaan itse en niitä ole kovin monelle tutulle viitsinyt edes esitellä. Uskoisin että juuri ja juuri ilman niitäkin saattaisin tulla toimeen. Ainakin näin rauhan aikana.
Onhan se uusi 9-5:n aika härskin näköinen keulasta ei voi mitään, ja saattaa siihenkin silmä tottua, samoin kuin murrosikäiseen turkkilaiseen poikaan. Kumpaakaan en tosin itselleni omaksi haluaisi, mutta kaikista V#tt#maiselle naapurille suosittelisin kovasti.
Onko kukaan käynyt paahtamassa uudella 9-5:n airolla? Millaiset viilikset jäi? Onko voimaa, vai pitoa?
Onhan se uusi 9-5:n aika härskin näköinen keulasta ei voi mitään, ja saattaa siihenkin silmä tottua, samoin kuin murrosikäiseen turkkilaiseen poikaan. Kumpaakaan en tosin itselleni omaksi haluaisi, mutta kaikista V#tt#maiselle naapurille suosittelisin kovasti.
Onko kukaan käynyt paahtamassa uudella 9-5:n airolla? Millaiset viilikset jäi? Onko voimaa, vai pitoa?
Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Itse olen tasan samaa mieltä. Uusissa Saabeissa on niin penkkien kuin muidenkin sisustan materiaalivalintojen myötä minusta hukattu jotain sellaista kodikkuutta, mitä esim. 9000:ssa oli vielä 90-luvullaTurbo Sensonic kirjoitti:
Makuasia. Itse pidin enemmän vanhojen Saabien plyysipenkeistä kuin noista uusista kangaspenkeistä. Nahkapenkit ovat taas mielestäni kesällä kuumat ja talvella kylmät. No onneksi 9-5:een on saatavissa tuuletetut nahkajakkarat, jotta ei olisi noita em. ongelmia.
Tai sitten olen vain liian traditionaalinen Tosin tämä uusin "villipeto" on vielä näkemättä...
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
Kävin istumassa Linear-mallin:
- ensivaikutelma kabiinista muovimainen (enemmän kuin ennen vai
ovatko käyttäneet halvemman näköistä muovia??)
- poppikoneeseen ja mittaristoonkin varmaan tottuisi
- kuskin jakkara pehmeä (pehmeämpi kuin ennen??)
- ulkoasun muutokset ok, jopa keula!
- yleisvaikutelma varovaisen myönteinen
Eniten hämmästytti vaihtotarjous. Edellisen faceliftin mallisesta
9-5:sta tarjottiin todella vähän vaihdossa. Millaisia kokemuksia
teillä muilla on tuosta hinnoittelusta?
- ensivaikutelma kabiinista muovimainen (enemmän kuin ennen vai
ovatko käyttäneet halvemman näköistä muovia??)
- poppikoneeseen ja mittaristoonkin varmaan tottuisi
- kuskin jakkara pehmeä (pehmeämpi kuin ennen??)
- ulkoasun muutokset ok, jopa keula!
- yleisvaikutelma varovaisen myönteinen
Eniten hämmästytti vaihtotarjous. Edellisen faceliftin mallisesta
9-5:sta tarjottiin todella vähän vaihdossa. Millaisia kokemuksia
teillä muilla on tuosta hinnoittelusta?
Muovin laadusta olen samaa mieltä. Perusmallin poppikone on sen näköinen näkyvine ruuvinkantoineen, että ikään kuin joku kolli olisi "tuunannut" autoa ja joutununt laittamaan radion kohdalle peitelevyn ruuvarilla kiinni.2.0t Wagon kirjoitti:Kävin istumassa Linear-mallin:
- ensivaikutelma kabiinista muovimainen (enemmän kuin ennen vai
ovatko käyttäneet halvemman näköistä muovia??)
- poppikoneeseen ja mittaristoonkin varmaan tottuisi
Kuinka paljon autollasi on ajettu ? Ilmeisesti 100000 on aika maaginen raja, jonka jälkeen hyvityksen lähtevät laskuun ja rajusti. Juttelin pari kuukautta sitten aiheesta nicin vesil kanssa ja hänellä oli vastaavia kokemuksia.2.0t Wagon kirjoitti: Eniten hämmästytti vaihtotarjous. Edellisen faceliftin mallisesta
9-5:sta tarjottiin todella vähän vaihdossa. Millaisia kokemuksia
teillä muilla on tuosta hinnoittelusta?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
> Kuinka paljon autollasi on ajettu ? Ilmeisesti 100000 on aika maaginen
> raja, jonka jälkeen hyvityksen lähtevät laskuun ja rajusti. Juttelin pari
> kuukautta sitten aiheesta nicin vesil kanssa ja hänellä oli vastaavia
> kokemuksia.
Alle 100 tkm,
auto vain vapaa-ajan käytössä.
Tarjous oli niin alhainen, että taitaa olla parasta ajaa nykyisellä
vielä muutama vuosi. Niin paljon tuo uusi 9-5 ei ole muuttunut,
että se pitäisi saada hinnalla millä hyvänsä
> raja, jonka jälkeen hyvityksen lähtevät laskuun ja rajusti. Juttelin pari
> kuukautta sitten aiheesta nicin vesil kanssa ja hänellä oli vastaavia
> kokemuksia.
Alle 100 tkm,
auto vain vapaa-ajan käytössä.
Tarjous oli niin alhainen, että taitaa olla parasta ajaa nykyisellä
vielä muutama vuosi. Niin paljon tuo uusi 9-5 ei ole muuttunut,
että se pitäisi saada hinnalla millä hyvänsä
Kun menee vaihtoauton kanssa autoa vaihtamaan, niin ainoa mikä merkitsee on väliraha. Mitä kalliimpaan vaihtaa sitä "enemmän" autoliike on tarjoavinaan vaihtoautosta. Kyllä automyyjä voi halutessaan laskea sen miten haluaa. Ei se kumminkaan tee kauppaa tappiolla.2.0t Wagon kirjoitti:Eniten hämmästytti vaihtotarjous. Edellisen faceliftin mallisesta 9-5:sta tarjottiin todella vähän vaihdossa. Millaisia kokemuksia
teillä muilla on tuosta hinnoittelusta?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Varkaudessa taas käymässä ja kävin koeistumassa paikallisessa liikkeessä Vector-varustellun 9-5 2.0t Wagonin.
Koeistumisesta tietenkin ekana jäivät mieleen nuo penkit, hemmetin mukavilta tuntuivat ja sivuttaistukeakin tuntuisi olevan riittävästi perheautolle. Mittaristot näyttivät oikein selkeiltä ja yleisilme oli muutenkin aika normaali, vaikkakin radion retale tuntui syövän kojelaudasta 50%. Tuo keskikonsolissa oleva avain+pakkilukko toivat monia mukavia saab-muistoja mieleen Olen aiemmin vain kerran istunut 9-5 saabissa (tonnarimies) joten en muista oliko aiemmissa 'malleissa' keskikonsolissa tuo avain, vai onko tuo nyt tuotu takaisin vetoamaan vanhempien mallien ystäviin.
Eli yhteenvetona: mukavanoloiset penkit ja ulkonäkökin mielestäni hyvä, ehkä kuten tuolla jokin mainitsikin, 'vanhat' takavalot olivat paremmat, vaan joskohan silmä tottuu taas ajan kanssa
Heti kun joku pääsee Aeroa tyypittämään niin testikommenttia tänne!
Koeistumisesta tietenkin ekana jäivät mieleen nuo penkit, hemmetin mukavilta tuntuivat ja sivuttaistukeakin tuntuisi olevan riittävästi perheautolle. Mittaristot näyttivät oikein selkeiltä ja yleisilme oli muutenkin aika normaali, vaikkakin radion retale tuntui syövän kojelaudasta 50%. Tuo keskikonsolissa oleva avain+pakkilukko toivat monia mukavia saab-muistoja mieleen Olen aiemmin vain kerran istunut 9-5 saabissa (tonnarimies) joten en muista oliko aiemmissa 'malleissa' keskikonsolissa tuo avain, vai onko tuo nyt tuotu takaisin vetoamaan vanhempien mallien ystäviin.
Eli yhteenvetona: mukavanoloiset penkit ja ulkonäkökin mielestäni hyvä, ehkä kuten tuolla jokin mainitsikin, 'vanhat' takavalot olivat paremmat, vaan joskohan silmä tottuu taas ajan kanssa
Heti kun joku pääsee Aeroa tyypittämään niin testikommenttia tänne!
-
- "Ruisku"
- Viestit: 146
- Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
- Paikkakunta: Nivala
uusi 9-5
Hmm, olen varsin eri mieltä. Ajoin myös 2.0t automaatin, mallia sedan. Ihan tyylikäs auto sinänsä. Minusta on kuitenkin tarkoituksella downgreidattu lähemmäs 9-3 mallia. Vanhempi 9-5 oli enemmän edustusautoluokkaa, tämä lähenee perheautoluokkaa - tyyliin isompi perheauto.9-5tW kirjoitti:Kävin tänään koeajamassa 2.0t automaatin Metrossa Treella, ja minusta auto on selkeästi parempi kuin nykyinen -04 2.3t versioni. Alusta toimii mukavasti jo vakiona ja sisustus + mittarit ovat ainakin minun makuuni muuttuneet edukseen. Muutama asia jäi kuitenkin erityisesti mieleeni:
- Penkit ovat pehmeämmät kuin edellisissä (lue: pilattu minusta).
- Mittari + sid-valot vihreät (saisikohan ne vaihdettua jostain namiskasta)
- 6-koloruuvi konsolissa suoraan radion alapuolella (!).
Ajettavuudeltaan auto on tosi hyvä, sellainen "sporttisuuden" leima leijuu paljon voimakkaampana ilmassa kuin näissä vanhemmissa, vaikka oli ihan perusversio.
Minä tykkäsin, maltan tuskin odottaa Aeroa...
Minusta tuo 150hv 2-litrainen on tänä päivänä alitehoinen. Muut valmistajat, otetaan nyt vaikka Volvo, tuovat lähemmäs lähemmäs 200hv malleja kauppoihin. Ja meillä ei ole kuin 170hv tarjolla. Ei hyvä, ja vaikuttaa varmasti myös myyntiin. Täytyy ihmetellä tuota, koska kaikkihan tietää että Saabin koneessa on kyllä kapasiteettia ottaa tehoja irti luotettavasti.
Kun sillä ajoi, niin ei kyllä saanut sporttisuuden tunnetta millään - eihän se lähde mihinkään. Hymyilytti lähteä omalla manuaalitonnarilla pihasta kevyesti kiihdyttäen - okei, siinä on stage1, mut kuitenkin Alusta oli hiukan tasapainoisempi mitä omassa tonnarissa, se onkin aika löysää mallia. Kokonaisuutena: Ei tuntunut oikein miltään. Ihan kiva perä.
Mutta, en maksais yli 40000 euroa siitä autosta.
Tänään käytiin kokeilemassa uutta 9-5 2.0t Wagonia Olarissa.
Omaani verrattuna oli tietenkin jämäkämpi kun on uudempikin, sisusta oli samanlainen melkein kuin omassanikin lukuunottamatta stereon ja ilmastointilaitteen muutoksia.
Hauskaa oli että ratin takana olevat viikset ovat edelleen samanlaiset kuin -97 9-5:ssakin sekä ikkunoiden avausnapit samanlaisia...no mitä sitä vaihtaa jos toimii.
Taisi olla Linear kun oli kangaspenkit ja jestas kun penkki loppui melkein puoli reiteen ja se ei mulla anna tukea hyvin jos ajaa pitkää matkaa, eli ne sai miinusta....aivan samat kuin Opeliksissa, mutta liikkeen sisällä olleessa Vectorissa oli nahka/kangas penkit ja ne oli HYVÄT! Aivan eri planeetalta.
Automaatti vaihtoi hienosti ja kaasu pohjassa vaihtoi hienosti mutta 2.0 koneella kyllä aika tus*u...
Kyyti oli hyvää ja ohjaus tarkka ja tunnollinen.....tykkäsin!!
Eli ostaisin jos olisi mahdollisuus, ehkä jokusen vuoden päästä.
Omaani verrattuna oli tietenkin jämäkämpi kun on uudempikin, sisusta oli samanlainen melkein kuin omassanikin lukuunottamatta stereon ja ilmastointilaitteen muutoksia.
Hauskaa oli että ratin takana olevat viikset ovat edelleen samanlaiset kuin -97 9-5:ssakin sekä ikkunoiden avausnapit samanlaisia...no mitä sitä vaihtaa jos toimii.
Taisi olla Linear kun oli kangaspenkit ja jestas kun penkki loppui melkein puoli reiteen ja se ei mulla anna tukea hyvin jos ajaa pitkää matkaa, eli ne sai miinusta....aivan samat kuin Opeliksissa, mutta liikkeen sisällä olleessa Vectorissa oli nahka/kangas penkit ja ne oli HYVÄT! Aivan eri planeetalta.
Automaatti vaihtoi hienosti ja kaasu pohjassa vaihtoi hienosti mutta 2.0 koneella kyllä aika tus*u...
Kyyti oli hyvää ja ohjaus tarkka ja tunnollinen.....tykkäsin!!
Eli ostaisin jos olisi mahdollisuus, ehkä jokusen vuoden päästä.
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
Sama juttu Oulussa, suorastaan naurettavan vähän!2.0t Wagon kirjoitti:Eniten hämmästytti vaihtotarjous. Edellisen faceliftin mallisesta
9-5:sta tarjottiin todella vähän vaihdossa. Millaisia kokemuksia
teillä muilla on tuosta hinnoittelusta?
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Uuden auton hintahan tulee listalta, eikä kauppias pysty sillä oikeastaan pelaamaan. Vaihtohyvitys on ihan pätevä tapa vertailla eri liikkeitä, varsinkin kun kaikkien eri merkkien autot, joihin vaihtoa kysyy, ovat suurinpiirtein saman hintaisia.JKen kirjoitti:Kun menee vaihtoauton kanssa autoa vaihtamaan, niin ainoa mikä merkitsee on väliraha. Mitä kalliimpaan vaihtaa sitä "enemmän" autoliike on tarjoavinaan vaihtoautosta. Kyllä automyyjä voi halutessaan laskea sen miten haluaa. Ei se kumminkaan tee kauppaa tappiolla.
Kyllähän se avain on kaikissa SAABeissa ollut siellä penkkien välissä 60-luvun lopulta tähän päivään poislukien V4:t ja tonnarit.Make5 kirjoitti:Tuo keskikonsolissa oleva avain+pakkilukko toivat monia mukavia saab-muistoja mieleen Olen aiemmin vain kerran istunut 9-5 saabissa (tonnarimies) joten en muista oliko aiemmissa 'malleissa' keskikonsolissa tuo avain, vai onko tuo nyt tuotu takaisin vetoamaan vanhempien mallien ystäviin.
Kyllä se nyt tuntuu olevan yleinen trendi että käytettyjen 9-5:n arvo on romahtanut (merkkiliikkeissä!)? Niin moni kertoo saaneensa huonon tarjouksen omastaan vaihdossa uuteen, muuallakin kuin Oulussa. Pitäkööt uudet 9-5:nsa! Hyvinhän noilla vanhemmillakin ajelee...saab 9-5 diesel kirjoitti:nyt on uutuus koeajettu eili 1.9 diesel eipä siitä niin erikoista kokemusta saanut myyjä hehkutti oulussa et on alusta laitettu uusiksi ja raide väli kasvanut... onko näin.
sit teki vaihto tarjouksen ja v.... kun mull onkin entinen tosi hyvä nyt
Moi,
Huhtikuussa omaa vuoden 1999 puolella rekisteröityä Saab 9-5 2.0t Wagonia (ajettu n. 105 tkm) vaihtaessani huomasin Saabin arvostuksen kyllä vaihtelevan suuresti liikkeestä ja paikkakunnasta riippuen. Uusiin autoihin, joiden liikkeestä ulosajohinnat vaihtelivat 34500 - 38000 välillä, vaihdossa Saabista luvattiin hyvittää 16000 - 21600 EUR. Vähiten luvattiin vaihdossa halvemman (C5) ja kalliimman (Mondeo) pään vaihtoehtoon. Kaksi parasta hyvitystä olisi tullut vaihdossa uuteen Peugeot 407 SW:hen. Honda ja Mazda olivat siinä keskivaiheilla. Pariin käytettyyn (Honda ja Volvo) hyvityshinnat olivat haitarin keskiväliltä eli noin 19 kEUR.
T. Markku
Huhtikuussa omaa vuoden 1999 puolella rekisteröityä Saab 9-5 2.0t Wagonia (ajettu n. 105 tkm) vaihtaessani huomasin Saabin arvostuksen kyllä vaihtelevan suuresti liikkeestä ja paikkakunnasta riippuen. Uusiin autoihin, joiden liikkeestä ulosajohinnat vaihtelivat 34500 - 38000 välillä, vaihdossa Saabista luvattiin hyvittää 16000 - 21600 EUR. Vähiten luvattiin vaihdossa halvemman (C5) ja kalliimman (Mondeo) pään vaihtoehtoon. Kaksi parasta hyvitystä olisi tullut vaihdossa uuteen Peugeot 407 SW:hen. Honda ja Mazda olivat siinä keskivaiheilla. Pariin käytettyyn (Honda ja Volvo) hyvityshinnat olivat haitarin keskiväliltä eli noin 19 kEUR.
T. Markku