Pikatilanne: öljyt näyttää pahalta
Re: Pikatilanne: öljyt näyttää pahalta
Siellä kai mielummin myytäisiin Skodia. Ei oikein ole koskaan vakuuttanut asiakaspalvelu ko. putiikissa, varaosatiskillä tosin on vain tullut asioitua.
AutoÅströmistä sen sijaan huomattavasti paremmat kokemukset.
AutoÅströmistä sen sijaan huomattavasti paremmat kokemukset.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Pikatilanne: öljyt näyttää pahalta
Toimittaa. Soitapa Rikulle puh. 014-282200 tai 050-5445532Viggenisti kirjoitti: Ja mitäs öljyä sitä olette käyttäneet ?
Motonetistä alle 30 eur/5L
Toimittaakos toi PCS muuten postitse tavaraa ?
9-5 Aero Wagon -06
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
Re: Pikatilanne: öljyt näyttää pahalta
Silloin kun tuo päivitys(55561200) tuli myyntiin, niin menin sitä heti Aineelta ostamman. Äijät sielä selitti , että oot taas poika kahtonu liikaa nettiä ja ei kannata uskoa kaikkea mitä sielä sanotaan. Annoin tuon päivitysnumeron ja kehoitin tarkistaan, niinkohta tuli äijä änkyttäen takakaisin ja aikoi tilata kyseiset hilut.
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
EX: og 900s (updated)
#3046
Re: Pikatilanne: öljyt näyttää pahalta
Heh, mullekin on sanottu Aineella, että ei kannata uskoa kaikkea mitä netissä kirjoitellaan. Mutta ei sitä niittenkään juttuja aina uskalla todesta ottaa.SammyWagon kirjoitti:Silloin kun tuo päivitys(55561200) tuli myyntiin, niin menin sitä heti Aineelta ostamman. Äijät sielä selitti , että oot taas poika kahtonu liikaa nettiä ja ei kannata uskoa kaikkea mitä sielä sanotaan. Annoin tuon päivitysnumeron ja kehoitin tarkistaan, niinkohta tuli äijä änkyttäen takakaisin ja aikoi tilata kyseiset hilut.
900i
riisi serkku suudelma aurinko
riisi serkku suudelma aurinko
-
- "Turbo"
- Viestit: 220
- Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
- Paikkakunta: Oulu
Re: Pikatilanne: öljyt näyttää pahalta
Mulle vastaus oli tyyliin samanlainen Aineelta. Mutta kun kerroin tuotenumerot mitä haluan niin pienen mukinan jälkeen ne löytyi. Uskoo ken mitä tahtoo, tuskin tuo ainakaan huonommaksi menee nuilla vermeillä.Julli kirjoitti:Heh, mullekin on sanottu Aineella, että ei kannata uskoa kaikkea mitä netissä kirjoitellaan. Mutta ei sitä niittenkään juttuja aina uskalla todesta ottaa.SammyWagon kirjoitti:Silloin kun tuo päivitys(55561200) tuli myyntiin, niin menin sitä heti Aineelta ostamman. Äijät sielä selitti , että oot taas poika kahtonu liikaa nettiä ja ei kannata uskoa kaikkea mitä sielä sanotaan. Annoin tuon päivitysnumeron ja kehoitin tarkistaan, niinkohta tuli äijä änkyttäen takakaisin ja aikoi tilata kyseiset hilut.
XC70 D5 -11
Re: Pikatilanne: öljyt näyttää pahalta
Hei,
Voisiko vielä maallikolle vääntää rautalangasta, kuinka näkee, onko huohitinpäivitys uusin. Näkyykö letkuissa noita numerosarjoja vai kuinka? Sori etukäteen jo tämä kysymys varmaan jostain löytyisi selvitys, mutta kun en löytänyt
Ahdin vaihdettiin reilu vuosi sitten merkkihuollossa huolenpito-ohjelman perusteella. Nyt on kuitenkin öljyä mennyt viime vaihdosta noin puoleen väliin sallittua aluetta 6000 km:n jälkeen. Ei järkyttävä kulutus, mutta hiukan taas kuitenkin. Joka tapauksessa olisi kiva tietää, ettei ole ainakaan mikään "katastrofiversio" huohottimen osalta konehuoneessa.
Öljyksi ne muuten tykkäävät laittaa Castrolin 0W-30 useammassakin merkkihuollossa. Parempia ja samalla halvempia vaihtoehtoja lienee?
PS Mulla on vaan "pikkuauto" eli 9-3 (2002) mikäli tuo vaikuttaapi asiaan.
Voisiko vielä maallikolle vääntää rautalangasta, kuinka näkee, onko huohitinpäivitys uusin. Näkyykö letkuissa noita numerosarjoja vai kuinka? Sori etukäteen jo tämä kysymys varmaan jostain löytyisi selvitys, mutta kun en löytänyt

Ahdin vaihdettiin reilu vuosi sitten merkkihuollossa huolenpito-ohjelman perusteella. Nyt on kuitenkin öljyä mennyt viime vaihdosta noin puoleen väliin sallittua aluetta 6000 km:n jälkeen. Ei järkyttävä kulutus, mutta hiukan taas kuitenkin. Joka tapauksessa olisi kiva tietää, ettei ole ainakaan mikään "katastrofiversio" huohottimen osalta konehuoneessa.
Öljyksi ne muuten tykkäävät laittaa Castrolin 0W-30 useammassakin merkkihuollossa. Parempia ja samalla halvempia vaihtoehtoja lienee?
PS Mulla on vaan "pikkuauto" eli 9-3 (2002) mikäli tuo vaikuttaapi asiaan.
Re: Pikatilanne: öljyt näyttää pahalta
Onkohan varaosamyyjät siellä Aineella jossain aineessa kun tuollaista höpinää pitävätViggenisti kirjoitti:Mulle vastaus oli tyyliin samanlainen Aineelta. Mutta kun kerroin tuotenumerot mitä haluan niin pienen mukinan jälkeen ne löytyi. Uskoo ken mitä tahtoo, tuskin tuo ainakaan huonommaksi menee nuilla vermeillä.Julli kirjoitti:Heh, mullekin on sanottu Aineella, että ei kannata uskoa kaikkea mitä netissä kirjoitellaan. Mutta ei sitä niittenkään juttuja aina uskalla todesta ottaa.SammyWagon kirjoitti:Silloin kun tuo päivitys(55561200) tuli myyntiin, niin menin sitä heti Aineelta ostamman. Äijät sielä selitti , että oot taas poika kahtonu liikaa nettiä ja ei kannata uskoa kaikkea mitä sielä sanotaan. Annoin tuon päivitysnumeron ja kehoitin tarkistaan, niinkohta tuli äijä änkyttäen takakaisin ja aikoi tilata kyseiset hilut.


46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Pikatilanne: öljyt näyttää pahalta
Kiitoksii vaa kauhian paljo.
Re: Pikatilanne: öljyt näyttää pahalta
Etsi napilla meni vajaa minuutti...SaaBtana kirjoitti:Kiitoksii vaa kauhian paljo.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ys#p590681
Ja tuossa kuva
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... hotin6.jpg
En tiedä onko 9-3 mallissa samat jutut

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Pikatilanne: öljyt näyttää pahalta
Kiitoksia taas.
Tuolta ne letkut muistaakseni näyttää. Paha sanoa, kun ei tiedä onko joku letkuissa joku tosi pieni ero vanhempiin päivityksiin. Onkohan ne vuoden 2007 syksyllä jo tuota lykänneet?
Öljyistä: Tuntuu olevan noita suosituksia yhtä monta kuin kirjoittajaa tai huoltokorjaamoakin. Ihme juttu, kun ei ole selkeyttä edes tuohon viskositeettiin.
Olisikohan niin, että merkkihuollotkin tarjoavat sitä, mistä saa parhaat katteet? Hällä väliä, mikä passaa autolle parhaiten.
Kahden eri paikkakunnan ja eri firman merkkkihuollot ovat vannoneet Castrolin 0W-30 nimeen.Omalla kohdalla öljyä rupesi hiljalleen kulumaan taas vuosi ahtimen vaihdon jälkeen jälleen, enpä oikein tuon hyvyydestä ole vakuuttunut. Toisaalta, en voi väittää, etteikö olisi voinut käydä samoin muillakin öljyillä.
Varmasti ainakin hintaa tuntuu olevan Castrolilla, kalliimpaa saakin etsiä varmaan kilpa-autoista. Vaihdettu muuten on min.10000km tai 2 kertaa/vuosi.
Kolmannen paikkakunan merkkihuolto taas oli Mobil 1 0W-40 kannalla.
Täällä foorumilla taas jotkut "gurut" pitivät tuota huonoimpana ja osa kehui taas halpaa GM:n 5W-30 öljyä.. Taitaa olla myös kaikkia muitakin viskositeettejakin jo suositettu..
Ihmettelenpä vaan, miksi esim. Saab-korjamoille ei käytetä GM 5W-30:a ja vieläpä oman konsernin tuotetta, jos se on niin helkutin hyvää! Ens silti väitä, etteikö näin voisi ollakin, tuskinpa ainakaan Castrolia huonompaa. Luulisi, että joku selkeämpi suositus olisi jo löytynyt kaikkien huohotus ym. ongelmien jälkeen. Huoltokirjan 4 eri vaihtoehtoa on aika paljon. Luulisi olevan noillekin jo joku paremmuusjärjestys.
Itselle mukavinta olisi, jos sellainen tökötti löytyisi, jota valuisi koneen läpi alle puoli litraa vajaan 10tkm:n ajolla puolessa vuodessa. Voi olla tietysti, että helpompi olisi pitää vanhat öljyt ja vaihtaa kärryä.

Tuolta ne letkut muistaakseni näyttää. Paha sanoa, kun ei tiedä onko joku letkuissa joku tosi pieni ero vanhempiin päivityksiin. Onkohan ne vuoden 2007 syksyllä jo tuota lykänneet?
Öljyistä: Tuntuu olevan noita suosituksia yhtä monta kuin kirjoittajaa tai huoltokorjaamoakin. Ihme juttu, kun ei ole selkeyttä edes tuohon viskositeettiin.
Olisikohan niin, että merkkihuollotkin tarjoavat sitä, mistä saa parhaat katteet? Hällä väliä, mikä passaa autolle parhaiten.
Kahden eri paikkakunnan ja eri firman merkkkihuollot ovat vannoneet Castrolin 0W-30 nimeen.Omalla kohdalla öljyä rupesi hiljalleen kulumaan taas vuosi ahtimen vaihdon jälkeen jälleen, enpä oikein tuon hyvyydestä ole vakuuttunut. Toisaalta, en voi väittää, etteikö olisi voinut käydä samoin muillakin öljyillä.
Varmasti ainakin hintaa tuntuu olevan Castrolilla, kalliimpaa saakin etsiä varmaan kilpa-autoista. Vaihdettu muuten on min.10000km tai 2 kertaa/vuosi.
Kolmannen paikkakunan merkkihuolto taas oli Mobil 1 0W-40 kannalla.
Täällä foorumilla taas jotkut "gurut" pitivät tuota huonoimpana ja osa kehui taas halpaa GM:n 5W-30 öljyä.. Taitaa olla myös kaikkia muitakin viskositeettejakin jo suositettu..
Ihmettelenpä vaan, miksi esim. Saab-korjamoille ei käytetä GM 5W-30:a ja vieläpä oman konsernin tuotetta, jos se on niin helkutin hyvää! Ens silti väitä, etteikö näin voisi ollakin, tuskinpa ainakaan Castrolia huonompaa. Luulisi, että joku selkeämpi suositus olisi jo löytynyt kaikkien huohotus ym. ongelmien jälkeen. Huoltokirjan 4 eri vaihtoehtoa on aika paljon. Luulisi olevan noillekin jo joku paremmuusjärjestys.
Itselle mukavinta olisi, jos sellainen tökötti löytyisi, jota valuisi koneen läpi alle puoli litraa vajaan 10tkm:n ajolla puolessa vuodessa. Voi olla tietysti, että helpompi olisi pitää vanhat öljyt ja vaihtaa kärryä.

Re: Pikatilanne: öljyt näyttää pahalta
Heko.
Melkeinpä kaikki, mitä autoon tungetaan pitää olla alkuperäistä GM:ää, ainakin merkkihuolloissa, ettei auto vaan muutu Tojotaks. Öljyt voi olla mitä vaan.
Melkeinpä kaikki, mitä autoon tungetaan pitää olla alkuperäistä GM:ää, ainakin merkkihuolloissa, ettei auto vaan muutu Tojotaks. Öljyt voi olla mitä vaan.
Re: Pikatilanne: öljyt näyttää pahalta
Halpahallista (täällä tokmanni) löytyy huippu oljyt,aivan sama mitä purkissa lukee.
API sf/cd
ÄÄH kaikki käy,vaiha kypän välein.
Jos mulla olis femma vaihtasin 5000 km välein.......... halpaa.
API sf/cd
ÄÄH kaikki käy,vaiha kypän välein.
Jos mulla olis femma vaihtasin 5000 km välein.......... halpaa.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Re: Pikatilanne: öljyt näyttää pahalta
Tokmannilta oon itekin hakenu öljyt, tai mistä halvimmalla saa,toki luokitus pitää olla ok. Nyt jo useamman vuoden Teboil Gold 5w-50. Sitä ennen Mobilia. Kaikkiin kolmeen kotteroon mitä pihasta löytyy. Hinta ratkaisee... Eikä ole ollut mitään onkelmia. Isäukko vainaa ei laittanu koneisiin mitään muuta kuin Mobil SuperiaYKÄ kirjoitti:Halpahallista (täällä tokmanni) löytyy huippu oljyt,aivan sama mitä purkissa lukee.
API sf/cd
ÄÄH kaikki käy,vaiha kypän välein.
Jos mulla olis femma vaihtasin 5000 km välein.......... halpaa.



9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Pikatilanne: öljyt näyttää pahalta
(Smetana öljytikussa, onko se normaali ominaisuus kylmällä säällä?)
Koska huohotinpäivitys ei ole pahan hintainen asensin kesällä uuden sarjan vaikka minulla jo oli uusin päivitys. Ajatuksena oli saada varmasti puhtaat ja tiiviit letkut sekä toimivat takaiskuventtiilit. Ne pienet valkoiset takaiskuventtiilit vaihdoin jo aiemmin.
Ilmeisesti homma toimii koska mömmöä ei ole matka-ajossa enää ilmestynyt öljyputkeen (2,3t ja automaatti). Myöskään kondenssivettä ei näy missään letkussa. Luulen että kerran likaantunut systeemi jumiutuu helpommin uudestaan kostealla säällä eikä ongelmasta enää pääse eroon ellei vaihda takaiskuventtiilejä ja ainakin puhdista kaikkia letkuja todella hyvin.
Valitettavasti en voi vannoa tämän olevan ainoa vaikuttava tekijä koska olen edellisestä talvesta vaihtanut öljyt GM:ään.
Olen kallistumassa samalle kannalle.9-5T kirjoitti:Ei ole normaalia.
Koska huohotinpäivitys ei ole pahan hintainen asensin kesällä uuden sarjan vaikka minulla jo oli uusin päivitys. Ajatuksena oli saada varmasti puhtaat ja tiiviit letkut sekä toimivat takaiskuventtiilit. Ne pienet valkoiset takaiskuventtiilit vaihdoin jo aiemmin.
Ilmeisesti homma toimii koska mömmöä ei ole matka-ajossa enää ilmestynyt öljyputkeen (2,3t ja automaatti). Myöskään kondenssivettä ei näy missään letkussa. Luulen että kerran likaantunut systeemi jumiutuu helpommin uudestaan kostealla säällä eikä ongelmasta enää pääse eroon ellei vaihda takaiskuventtiilejä ja ainakin puhdista kaikkia letkuja todella hyvin.
Valitettavasti en voi vannoa tämän olevan ainoa vaikuttava tekijä koska olen edellisestä talvesta vaihtanut öljyt GM:ään.