Taas vanteista
Taas vanteista
Tuli tilattua ysifemmaan 18" aluvanteet (tomason TN4, 8.5x18). Soittelin rengasliikkeeseen "taasen kerran" kun ei vieläkään ole vanteita kuulunut (menny reilu 2kk), että missähän vanteet luuraa? Niin tiistaina olis tulossa, mutta 30 ET:llä, tilatessa oli puhetta ET 40:stä. Eli onko mitään toiveita että nuot ET 30 passaa alle? On tossa reilussa parissa kuukaudessa tuo vannekuume menny jo sen verran ohitte, että taidan palata vanhoihin vanteisiin
Jos sitte ens kesänä taas uudestaan
Niin ja auto on 9-5 aero -05 farkku.
Jos sitte ens kesänä taas uudestaan
Niin ja auto on 9-5 aero -05 farkku.
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
9-3 Cab -04
Re: Taas vanteista
Puhetta ollut, että femmaan sopiva ET olisi 38->. Veikkaanpä että joutuu laittamaan spacerit väliin jos meinaa saada sopimaan. Tosin sinulla uudempi femma, niin en ole varma sen sopivasta ET:stä. Mutta ainakin vanhempiin tuo 30 on liian pieni.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Taas vanteista
pienempi et -> vanne tulee ulommas navasta.
30 et:llä luultavasti ottaa kiinni kaariin, eli tulee liian ulos.
paitsi jos laittaa "german- look" venyttää 195 kumin päälle
rengasliikkeestä uusia ostaessa myyjäliikkeellä on vastuu myydä autoosi sopivat vanteet/renkaat.
ja nuo et 30 ei kyllä sovi etteikö kiinni ottaisi ääritilanteissä...
30 et:llä luultavasti ottaa kiinni kaariin, eli tulee liian ulos.
paitsi jos laittaa "german- look" venyttää 195 kumin päälle
rengasliikkeestä uusia ostaessa myyjäliikkeellä on vastuu myydä autoosi sopivat vanteet/renkaat.
ja nuo et 30 ei kyllä sovi etteikö kiinni ottaisi ääritilanteissä...
Re: Taas vanteista
Myyjänkin mielestä se ET40 ois ollu perempi valinta, mutta vannevalmistajan mielestä ET30 on oikea tähän autoon Molemmilla ET:llä olevat vanteet on tilattu, mutta ET40 toimutusajasta ei ole mitään hajua. "german-lookki" ei kyllä kiinnosta, eikä noita vanteitakaan jaksa enää kauan odotella. Alkaa aeron alkuperäiset vanteet kuulostamaan taas hyviltä. Miten noita sais siistittyä, kun on ajettu kivetyksiin ja vanteiden pinnassa "syviä" naarmuja?
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
9-3 Cab -04
Re: Taas vanteista
Jos on pahat niin puhallus, täytehitsaus ja maalaus.kari kirjoitti:Myyjänkin mielestä se ET40 ois ollu perempi valinta, mutta vannevalmistajan mielestä ET30 on oikea tähän autoon Molemmilla ET:llä olevat vanteet on tilattu, mutta ET40 toimutusajasta ei ole mitään hajua. "german-lookki" ei kyllä kiinnosta, eikä noita vanteitakaan jaksa enää kauan odotella. Alkaa aeron alkuperäiset vanteet kuulostamaan taas hyviltä. Miten noita sais siistittyä, kun on ajettu kivetyksiin ja vanteiden pinnassa "syviä" naarmuja?
BMW 320dA Coupe LCI
Re: Taas vanteista
Suurin osa aluvanteista sisältää myös Magnesiumia eikä tämä seos ole ihan yhtä helppoa hitsata kuin puhdas alumiini on, Jos aikoo saada saman materiaali koostumuksen kuin alkuperäinen materiaali on, vaaditaan pohja materiaalin emäkseen sopiva elektroodi (puikko). Koska sulaessaan magnesium palaa ja haihtuu savuna ilmaan, sopivalla elektrodilla palautuu tämä alkuperäinen seos jossain määrin takaisin.AC kirjoitti: Jos on pahat niin puhallus, täytehitsaus ja maalaus.
Täytehitsaus onnistuu myös tavallisella alupuikolla, mutta melko todennäköisesti vanne muuttuu hitsatulta kohdalta paljon valkoisemmaksi, kirkkaammaksi ja usein on vedettävä sauma toisen päälle useampaan kertaan jotta saadaan pois kaikki huokoset, mutta tällähän ei ole väliä jos van(ne)teet käsittelyn jälkeen maalataan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Taas vanteista
Nonnii. Vanteet ja renkaat tuli eilen ja kyllähän ne alle meni ja mahtuu vielä pyörimäänki, mutta tulee ne kyllä melko ulos. Asentaja kyllä meinas että ei et40 olis passannu, tuli kuulemma nytki sentin päähän tolpista. Meneehän nuot nyt, kun on vakio aeron alusta eikä takakontissa ole tavaraa eikä takapenkillä kyytiläisiä Koitan laittaa viikonloppuna kuvia pällisteltäväksi
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
9-3 Cab -04
Re: Taas vanteista
On varmasti tosi hyvät ajaa kun ET on 19mm/puoli pielessä
Muutenkin postimyyntitusinakromivanteet sopii autoon jossa ei muuten ole yhtään kromia kuin mennen lihapulliin Renkaina tietysti jotkut gangbangit?
Ennemmin olisit laittanut ALU65, ASA AR1 tai BBS CH.
Muutenkin postimyyntitusinakromivanteet sopii autoon jossa ei muuten ole yhtään kromia kuin mennen lihapulliin Renkaina tietysti jotkut gangbangit?
Ennemmin olisit laittanut ALU65, ASA AR1 tai BBS CH.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Taas vanteista
Viiltävä analyysi, johon ei voi kuin yhtyä.Maikki kirjoitti:On varmasti tosi hyvät ajaa kun ET on 19mm/puoli pielessä
Muutenkin postimyyntitusinakromivanteet sopii autoon jossa ei muuten ole yhtään kromia kuin mennen lihapulliin Renkaina tietysti jotkut gangbangit?
Ennemmin olisit laittanut ALU65, ASA AR1 tai BBS CH.
Alkuperäislle kysyjälle:
Kannattaa nyt toki koittaa täydellä kuormalla että kiekot tosiaan pyörii ilman kosketuksia. Kommentoi toki myös ajettavuutta kun on kilometrejä takana.
BMW 320dA Coupe LCI
Re: Taas vanteista
Vannejutut nyt on makuasioita...toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä (joku ottaa molemmat) Itselle ei vain blingblingvanteet iske mutta se on vain minun mielipide.
Paraikaa työnalla on -08 Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro isolla S-Line paketilla ja ainoat kromit mitä löytyy on maskin kehyksessä ja kattokaiteissa jotka voisi oikeastaan teipata mustaksi.
Iso valkoinen farkku aivan tontissa, alustana KW Variante3, BBS CH:t 245/40-19 Continental CSC2:lla on aivan täydellinen omaan makuun. Tuolla alusta/rengas-kombinaatiolla aivan loistava ajettava sekä maantiellä että kaupungissa mukulakivikaduilla. Auton ulkonäön härskiys tulee esiin vasta kun viereen ajaa ihan vakio A6 mutta muuten muutokset ei pistä silmään.
Täydellinen keino pilata tuo olisi halpisalusta, 20" blingblingvanteet gangbangeillä, alustavalot, lexusvaloa jne eli jos laittaa kromivannetta niin autossa saisi kyllä muutenkin olla kromia...ristiriita vanteiden ja auton välillä on muuten melkoinen.
Paraikaa työnalla on -08 Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro isolla S-Line paketilla ja ainoat kromit mitä löytyy on maskin kehyksessä ja kattokaiteissa jotka voisi oikeastaan teipata mustaksi.
Iso valkoinen farkku aivan tontissa, alustana KW Variante3, BBS CH:t 245/40-19 Continental CSC2:lla on aivan täydellinen omaan makuun. Tuolla alusta/rengas-kombinaatiolla aivan loistava ajettava sekä maantiellä että kaupungissa mukulakivikaduilla. Auton ulkonäön härskiys tulee esiin vasta kun viereen ajaa ihan vakio A6 mutta muuten muutokset ei pistä silmään.
Täydellinen keino pilata tuo olisi halpisalusta, 20" blingblingvanteet gangbangeillä, alustavalot, lexusvaloa jne eli jos laittaa kromivannetta niin autossa saisi kyllä muutenkin olla kromia...ristiriita vanteiden ja auton välillä on muuten melkoinen.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Taas vanteista
BBS ois mullekki kelvannu, vaan ei persaukisella oo varaa sellasiin
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
9-3 Cab -04
Re: Taas vanteista
Tuolla muutama kuva. Takakontissa lisäpainoa (100kg).
http://iippo.1g.fi/kuvat/9-5/
http://iippo.1g.fi/kuvat/9-5/
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
9-3 Cab -04
Re: Taas vanteista
100kg lisäpainolla suhteellisen alhaalla. Onko ollut minkäläinen ajella noilla kiekoilla?
Itse menen tänään vaihtamaan 19" vanteet 235/35 kumeilla alle. Saa nähdä miten tykkää pyöriä vai raapiko
Itse menen tänään vaihtamaan 19" vanteet 235/35 kumeilla alle. Saa nähdä miten tykkää pyöriä vai raapiko
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Taas vanteista
Hemmetin hyvältä näyttää!!kari kirjoitti:Tuolla muutama kuva. Takakontissa lisäpainoa (100kg).
http://iippo.1g.fi/kuvat/9-5/
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Taas vanteista
Minusta myös hyvännäköiset, mikseivät muka sopisi???
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253