Femman laittoa,ehkä.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Femman laittoa,ehkä.

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

-
Viimeksi muokannut moilanen88, Ti Marras 29, 2011 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joku kipotin.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Femman laittoa,ehkä.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ajettavuudessa ei juuri eroa, Griffin on selvästi luksuksemman tuntuinen ja hienomman näköinen joten jos se V6:n n. 200hv (virisoftalla pikkuisen lisää) riittää niin Griffin mielummin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Re: Femman laittoa,ehkä.

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Toi V6 ei mikään ohjus ole mutta todella "hieno" ajaa. Pienen ahtimen ja kutoskoneen ansioista kaupungissa pyörittely on todella joustavaa.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Femman laittoa,ehkä.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

moilanen88 kirjoitti: onko tuo 3.0 kone oikeasti turbo vai ei?
On, asymmetrinen semmoinen. Eli ottaa ahtimen pyörittämiseen pakokaasut vain toiselta kannelta (kolmelta sylinteriltä) ja ahtaa sillä kuitenkin kaikkia sylintereitä.

Ahtopaineitahan tuossa ei juurikaan ole, vissiin luokkaa 0,3bar max, mutta plussapuolella todella notkea ajettava (ahdin herää oikeasti alhaalta) ja epäsaabimaisesti kiihtyy kaasu pohjassa aina automaatin vaihtohetkeen asti koko ajan kierrosten mukaan "innostuen", kun noi nelipyttyturbot tuntuu (vakiona) hiipuvan siinä 5k rpm tienoilla. Lisäbonuksena V6:ssa ei ole huohotinvammaa ja sen (normaaliajossa) mukamas suuri kulutus on lähinnä legendaa, kun otetaan huomioon auton teho, paino ja vanhahko mutta pomminvarma automaattiaski.
Jos ei tekniikan virittely ole autonhankinnan pääkriteeri, niin V6 on og9-5:ssä(kin) ainakin omaan makuuni paras tarjolla ollut paketti.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Femman laittoa,ehkä.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

V.J.S kirjoitti: epäsaabimaisesti kiihtyy kaasu pohjassa aina automaatin vaihtohetkeen asti koko ajan kierrosten mukaan "innostuen", kun noi nelipyttyturbot tuntuu (vakiona) hiipuvan siinä 5k rpm tienoilla.
Matalapaineet kyllä, mutta Aero vetää kyllä sinne 6 tonniin asti ihan hienosti. Muutenkin ainoat moottorivaihtoehdot joita 9-5:ssä itse harkitsisin olisi V6 ja Aero. Jälkimmäinen urheilullisempi, ensinmainittu luksuksempi. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Femman laittoa,ehkä.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

moilanen88 kirjoitti: http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3053569

Samat tälle.Vähän nuita triidejä luin niin moni suosittelee griffiniä ennemmin,miksi?
Tuo ei ole Griffin, vaan ihan neekerimallin SE 3.0 V6t tekniikalla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Femman laittoa,ehkä.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ilmeisesti myös V6:ssa on (lähes?) aina ollut vakiona "lisävaruste" takaspoileri joka olisi mielestäni saanut olla jokaisessa 9-5:ssä, vähintäänkin Aeroissa. Siksi hienomman näköiseksi sanoin. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: Femman laittoa,ehkä.

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

jcarlson kirjoitti:
V.J.S kirjoitti: epäsaabimaisesti kiihtyy kaasu pohjassa aina automaatin vaihtohetkeen asti koko ajan kierrosten mukaan "innostuen", kun noi nelipyttyturbot tuntuu (vakiona) hiipuvan siinä 5k rpm tienoilla.
Matalapaineet kyllä, mutta Aero vetää kyllä sinne 6 tonniin asti ihan hienosti. Muutenkin ainoat moottorivaihtoehdot joita 9-5:ssä itse harkitsisin olisi V6 ja Aero. Jälkimmäinen urheilullisempi, ensinmainittu luksuksempi. ;)



Allekirjoitan nuo matalapaine "ominaisuudet" täysin , onneksi "lääke" on jo hankittu
foorumin kautta :D
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Femman laittoa,ehkä.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9-5T kirjoitti: Kyllähän täällä foorumilla meno on välillä kuin jossain suomi24:ssa
Onneksi tarkemmat korjaa kysyjän virheet.
Ottaako pattiin kun joku muu hoitaa sun hommat, ja kaiken lisäksi vielä paremmin? :lol: :mrgreen:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Femman laittoa,ehkä.

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

-
Viimeksi muokannut moilanen88, Ti Marras 29, 2011 12:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joku kipotin.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Femman laittoa,ehkä.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kuvan autosta taitaa lähinnä puuttua Griffin-merkit ja jäähdytetyt etupenkit.. ainakin jalopuut mukaanlukien ratti löytyy. En tosin kovin tarkkaan tunne suomen Griffin-varustelun laajuutta mutta tuontiautoissa tuntuu usein löytyvän. Lähinnä kattoluukkua, cd-vaihtajaa ja tasonsäätöä lukuunottamatta on tainnut lähes kaikki ruksattavissa olevat varusteet Griffinissä olla vakiona.

Ainakaan tuolle 4-vaihteiselle automaatille kyseinen kilometrimäärä ei ole mikään ongelma, oma 422tkm ajettu pelaa moitteettomasti edelleen. 5-vaihteinen olisi tarkempi öljynvaihdoista. Enemmän ongelmia manuaalilaatikoissakin on kuin näissä 4v automaateissa jotka on aika pomminvarmoja.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Femman laittoa,ehkä.

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

-
Viimeksi muokannut moilanen88, Ti Marras 29, 2011 12:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joku kipotin.
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: Femman laittoa,ehkä.

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Pieni pyyntö:
Jos keskusteltaisiin oikeista Griffineistä ja jätettäisiin ne vuoden -09 tarra-griffinit ulkopuolelle.
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Femman laittoa,ehkä.

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

-
Viimeksi muokannut moilanen88, Ti Marras 29, 2011 12:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joku kipotin.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Femman laittoa,ehkä.

Viesti Kirjoittaja core2 »

Sen verran tästä Griffin'istä, että sitä löytyy niin Linear kuin Vector malleihin, varustelu on kummankin osalta tämä joka on tässä alla, ruotsiin valmistettuna. Tässä hieman Linearin ja Vectorin standardi pakettien kamaa: Huom! Kaikki varustelu on aina ostajasta kiinni joku lisää kamaa ja joku ottaa vekskin.

Linear Standardi:
Horisontpaket (endast till Linear Griffin) 4 900 kr
Bi-xenonstrålkastare • Regnsensor för vindrutetorkare

Vapaasti suomennettuna:
Horisontti paketti (ainoastaan Linear Griffin) 4900 kr.
Bi-xenonajovalot * Sadetunnistin tuulilasin pyyhkijöille.
Noi siis Linear Griffin'iin jos haluu lisää leluja niin se maksaa messinkiä.

Vector Standardi:
Vector Griffin (Standardutrustning utöver Linear Griffin) Lättmetallfälg 5-spoke Twin 17" (AL62)
med däckdimension 235/45 • Automatiskt avbländande innerbackspegel •
Textil/läderklädsel Sport • Dekorinlägg High Gloss Black • Sportläderratt med kontrasterande
sömmar • Golvbelysning fram

Vapaasti suomennettuna:
Vector Griffin (standardi varustelu ylitse Linearin varustelun)
Aluvanteet 5-spoke Twin17" (AL62) rengaskoko 235/45 * Automaattinen sisätaustapeilin himmennin * Tekstiili/Nahka sport istuimet * Dekoori sisustus High Gloss Black * Sporttinahkaratti korotuteilla neulesaumoilla * Lattiavalaistus edessä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin