Airbag:in kytkeminen takaisin toimintaan
Airbag:in kytkeminen takaisin toimintaan
2003 mallisessa 9-5 on Airbag kytketty pois käytöstä.
Kävin eilen Turun Metro autossa ja ne ei löytäny jotain vastusta vai mikä lie hanskalokeron takaa ja sitten ne sanoi että kojelauta on revittävä irti ja siihen menee koko päivä että ne saa sen takaisin päälle.
Kuulostaa vähän ihmeelliseltä??
Kenelläkään kokemuksia tällaisesta asiasta??
Kävin eilen Turun Metro autossa ja ne ei löytäny jotain vastusta vai mikä lie hanskalokeron takaa ja sitten ne sanoi että kojelauta on revittävä irti ja siihen menee koko päivä että ne saa sen takaisin päälle.
Kuulostaa vähän ihmeelliseltä??
Kenelläkään kokemuksia tällaisesta asiasta??
Saab 9-5 Aero 2003
Re: Airbag:in kytkeminen takaisin toimintaan
On kyseessä pelkääjän tyyny.Mimmi kirjoitti:Kyseessä on varmaankin pelkääjän tyyny?
Ota hanskalokero pois ja kurkota johtosarja käteesi, poista vastus ja laita tyynyn liitin kiinni. Poista varoitustarra.
Juuri näin kuten kuvailit ne sanoi että ne tekee sen Metro Auton huollossa ja että siihen ei mene kun viisi minuuttia.
25 minuutin jälkeen ne luovutti ja tuli kertomaan että on pakko varata aika ja niitten sähkäri tulee lomilta elokuussa. Samalla ne sanoi että taitaa olla tehtaalta tehty toi airbagin deaktivointi ja ne joutuu repii koko kojelaudan pois.
Onko jotain muita vaihtoehtoja jolla airbagin saa pois päältä kun toi vastus käytäntö??
Otan hanskalokeron pois ensi viikolla, nyt ei ole Torx avaimia....
Saab 9-5 Aero 2003
Re: Airbag:in kytkeminen takaisin toimintaan
On tarra jossa lukee että Airbag on pois päältä.
On myös Ruotsin Vägvärketin paperi johon on tehty ilmoitus että Airbag on kytketty pois päältä.
Niin sanotussa Build Sheetissä ei ole mainintaa että autossa olisi pelkästään yksi tyyny.
On myös Ruotsin Vägvärketin paperi johon on tehty ilmoitus että Airbag on kytketty pois päältä.
Niin sanotussa Build Sheetissä ei ole mainintaa että autossa olisi pelkästään yksi tyyny.
Saab 9-5 Aero 2003
Re: Airbag:in kytkeminen takaisin toimintaan
Näkikös sen muuten suoraan valmistenumerosta onko autossa bägi myös pelkääjälle? Näin ainakin muistelisin.9-5T kirjoitti:Mistä tiedät että tyyny olisi kytketty pois? Jollei siinä olekkaan tyynyä. Tehdas ei tee tuollaista kytkentää vaan jos auto on haluttu ilman tyynyä sitä ei ole siellä ollenkaan.Nicke kirjoitti:ne sanoi että taitaa olla tehtaalta tehty toi airbagin deaktivointi ja ne joutuu repii koko kojelaudan pois.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Airbag:in kytkeminen takaisin toimintaan
Pitää kurkata hanskalokeron taakse kunhan saan Torxit käteen.
Mielenkiintoista vaan että merkkiliike ei pystynyt siihen....
Mielenkiintoista vaan että merkkiliike ei pystynyt siihen....
Saab 9-5 Aero 2003
Re: Airbag:in kytkeminen takaisin toimintaan
Nonii, sieltähän ne keltaiset liittimet löytyi.
Pikkasen joutui ihmettelemään itse liittimiä ennen kun sai ne sopimaan yhteen.
Turun Metro-Auto näytti taas osaamistaan....
Pikkasen joutui ihmettelemään itse liittimiä ennen kun sai ne sopimaan yhteen.
Turun Metro-Auto näytti taas osaamistaan....
Saab 9-5 Aero 2003
Re: Airbag:in kytkeminen takaisin toimintaan
Muista antaa palaute sinne myös. Täällä se ei johda mihinkään, mutta asianosaisille kerrottuna vois ollakin jotain tehoa. Netistä löytyy myös autotalojohtajan ja huoltopäällikön yhteystiedot.Nicke kirjoitti:Turun Metro-Auto näytti taas osaamistaan....
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Re: Airbag:in kytkeminen takaisin toimintaan
Huoltopäällikkön kanssa keskustelin viimeksi ja asia hoidettiin hienosti. (sisäilman puhallin vaihdettiin takuuseen)
Katsotaan nyt tällä kertaa miten tehdään.
Mutta näitä virheitä/ei me tiedetä juttuja ei saisi tulla.
Katsotaan nyt tällä kertaa miten tehdään.
Mutta näitä virheitä/ei me tiedetä juttuja ei saisi tulla.
Saab 9-5 Aero 2003
Re: Airbag:in kytkeminen takaisin toimintaan
Ei saisi ei, mutta Saabin koulutuspäivät tietäen, on ihme, että ko. firma pystyy edes välttävällä tasolla hoitamaan vaativien asiakkaiden ongelmat kuntoon. Puhumattakaan, jos autoasi on katsonut joku kesäheikki sähkömiehen ollessa kesälomalla, joka tietysti on sekin firman vika ja vittumaisen asentajan syy kun kehtaa olla pois töistä näi hienolla ilmallaNicke kirjoitti:Mutta näitä virheitä/ei me tiedetä juttuja ei saisi tulla.

# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Re: Airbag:in kytkeminen takaisin toimintaan
Jos luit koko topikin läpi niin vastaus oli tiskin takana että menee 5 minuuttia. Piuhat ovat hanskalokeron takana.JugiBoy kirjoitti:Ei saisi ei, mutta Saabin koulutuspäivät tietäen, on ihme, että ko. firma pystyy edes välttävällä tasolla hoitamaan vaativien asiakkaiden ongelmat kuntoon. Puhumattakaan, jos autoasi on katsonut joku kesäheikki sähkömiehen ollessa kesälomalla, joka tietysti on sekin firman vika ja vittumaisen asentajan syy kun kehtaa olla pois töistä näi hienolla ilmallaNicke kirjoitti:Mutta näitä virheitä/ei me tiedetä juttuja ei saisi tulla.
Niillä oli tiedossa mitä tehdä ja miten ja sen lisäksi auton ympärillä oli kolme ihmistä hallissa. Yksi niistä oli itse huoltoneuvoja joka varmasti tiesi miten se tehdään.
Homma meni väärin siinä kun auto pakitettiin ulos hallista ja sanottiin että ne ei pysty siihen ja luultavasti joudutaan purkaa koko kojelauta ja aikaa joudutaan varaamaan päivän verran.
Hommaan tarvittiin yksi Torx avain.
Joten mistään vaativasta hommasta ei ollut kyse.
Saab 9-5 Aero 2003
Re: Airbag:in kytkeminen takaisin toimintaan
Luin ja ymmärsin lukemani kiitos. Ihmettelen kovasti, että mikset nostanut paikan päällä äläkkää asiasta, jos kerran näit duunareitten maleksivan autosi ympärillä ja joku tj-pellekin kertoi hommaan menevän vain viisi minuuttia. Vie ensi kerralla autosi jonnekin muualle missä hommat osataan kerralla kuntoon. Ei Metro ole ainoa saab korjaamo Turun seudulla.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Re: Airbag:in kytkeminen takaisin toimintaan
En käytä Metro Auton palveluja yleensä koska palvelu on ollut ihan mitä sattuu mutta ajelin ohi ja ajattelin että niillä ei varmaan mene kun 5 minuuttia sen bägin kytkemiseen.JugiBoy kirjoitti:Luin ja ymmärsin lukemani kiitos. Ihmettelen kovasti, että mikset nostanut paikan päällä äläkkää asiasta, jos kerran näit duunareitten maleksivan autosi ympärillä ja joku tj-pellekin kertoi hommaan menevän vain viisi minuuttia. Vie ensi kerralla autosi jonnekin muualle missä hommat osataan kerralla kuntoon. Ei Metro ole ainoa saab korjaamo Turun seudulla.
Itsellä ei ollut sillä hetkellä vielä tietoa siitä miten se operaatio tehdään.
Nimenomaan tästä syystä en nostanut mekkalaa, parasta ensin varmistaa asiat.
Ei se mua niin paljon haittaa. Lähinnä vaan ihmettelen asiaa.
Saab 9-5 Aero 2003
Re: Airbag:in kytkeminen takaisin toimintaan
Itsellä olisi omaan femmaan airbagin deaktivointi ajankohtainen ja Metro-Auton vastaus asiaan oli, ettei pysty tekemään, kun taas Magneetissa sanottiin heti, että vastus johtojen päihin ja homma sillä selvä. Itse en kyllä autoani veisi Metro-Autoon vaikka maksaisivat, niin paljon huonoa tuosta firmasta kuulee joka suunnasta.Nicke kirjoitti:Turun Metro-Auto näytti taas osaamistaan....
Mietityttää vain tuossa airbagin deaktivoinnissa, että mitä jos se kuitenkin tunkee sieltä kolaritilanteessa pikkusällin naamalle, mutta ei kai se mahdollista ole mitenkään...