FSD ja mitäs muuta alle?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
JuZe
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Elo 05, 2004 07:43
Paikkakunta: Koria

FSD ja mitäs muuta alle?

Viesti Kirjoittaja JuZe »

Eli -99 sedaniin tuli hommattua Konin FSD:t, mutta samallahan sitä voisi uusia ainakin jouset. Iskarit on viel paketissa ja asennellaan ne vasta sitten kun tietää, mitä muuta alle voisi laittaa.
Autosta ei saisi tulla juurikaan matalampi, eikä mikään kivireki. Olisikos tässä nyt samalla hyvä vaihtaa autoon esim. AEROn jouset?
Kiitokset jo etukäteen. 8)
9-5 2,3t A -99
(9000 CC -93 & 900 -82 & 99 -75)
Wifferi
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2010 15:16
Paikkakunta: Lahti

Re: FSD ja mitäs muuta alle?

Viesti Kirjoittaja Wifferi »

Täältä voi lukea allekirjoittaneen valistuneen mielipiteen (löytyy myös Etsillä "FSD") asennuskuvineen sekä selvityksen ja ratkaisun asennusongelmaan.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=94838

Eli lyhyesti ja ytimekkäästi suosittelen alkuperäisiä iskareita tai korkeintaan Aeron vakioiskareita.
Saab 9-5 Wagon 2,0T A 00'
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: FSD ja mitäs muuta alle?

Viesti Kirjoittaja AC »

Laittaisin Aeron (sporttialustan) jouset. Madaltaa noin 10 mm vakiojousiin nähden. Jos sinulla on kuoleentuneet perusjouset ei varmaan madalla yhtään, voi jopa nousta.
Omaan makuun vakioalusta on aika löysä ja paranee huomattavasti sporttialustan osilla.
BMW 320dA Coupe LCI
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5259
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: FSD ja mitäs muuta alle?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Pihinä hetkenä tuli tilattua H&R:n -30mm (aeroon -20mm) jouset FSD-setin kaveriksi, eikä tuo vielä tunnu liian pahalta. Ja vielä on päässyt suojatiekorokkeistakin yli. Aeron alkuperäiset jouset olisi maksanut yli tuplasti noihin H&R:n jousiin verrattuna.

Tässä kuva, miten tuo perä roikkui vanhalla alustalla

Tässä taas juuri laskettu nosturilta pois uuden alustan kanssa

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
9airo5
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 14:05
Paikkakunta: Simpele

Re: FSD ja mitäs muuta alle?

Viesti Kirjoittaja 9airo5 »

Tobbana kirjoitti:Pihinä hetkenä tuli tilattua H&R:n -30mm (aeroon -20mm) jouset FSD-setin kaveriksi, eikä tuo vielä tunnu liian pahalta. Ja vielä on päässyt suojatiekorokkeistakin yli. Aeron alkuperäiset jouset olisi maksanut yli tuplasti noihin H&R:n jousiin verrattuna.

Tässä kuva, miten tuo perä roikkui vanhalla alustalla

Tässä taas juuri laskettu nosturilta pois uuden alustan kanssa

-Sami
Korjautuiko tuo perän roikkuminen ihan alustan vaihdossa, että ei tarvinnut mitään korokepalaa ym. räveltää taakse?
Itellä tuli bilsteinin tolpat ja taakse tulikin jo kiireessä vaihdettua kun olivat entiset paskana, muutta perä roikkuu ja roikkuu... Jousiksi ajattelin H&R:ää koska niistä on hyviä kokemuksia aikaisempien saabien kanssa.
Saab 9-5 Aero wagon -02
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Re: FSD ja mitäs muuta alle?

Viesti Kirjoittaja Petter »

Osittain korjaantuu perän roikkuminen H&R jousilla, mutta jos hakee enemmän sellaista "kiilamaista" vaikutelmaa, täytyy laittaa korotuspalat taakse. Sedan malliin on setti, jossa madallus on enemmän etupäässä.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5259
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: FSD ja mitäs muuta alle?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

9airo5 kirjoitti:Korjautuiko tuo perän roikkuminen ihan alustan vaihdossa, että ei tarvinnut mitään korokepalaa ym. räveltää taakse?
Ei tarvinnut korokepaloja, sillä tuossa fsd:n takatolpassa on kaksi asentoa jousen alapäälle, laitoin ylempään ja nyt on nätisti linjassa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
9airo5
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 14:05
Paikkakunta: Simpele

Re: FSD ja mitäs muuta alle?

Viesti Kirjoittaja 9airo5 »

tuo oma on kyllä ihan napakka ajaa, ei moittimista mut mut.. esteettistä silmää häiritsee aika ajoin(lue päivittäin) tuo keula. Perä ois mielestäni sopivalla tasolla, mitenkähän levoton tulisi jos madaltais h&r llä vaan keulan.. :?
Saab 9-5 Aero wagon -02
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
sisse
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 13:02
Paikkakunta: Turku ja ympäristö

Re: FSD ja mitäs muuta alle?

Viesti Kirjoittaja sisse »

Petter kirjoitti:Osittain korjaantuu perän roikkuminen H&R jousilla, mutta jos hakee enemmän sellaista "kiilamaista" vaikutelmaa, täytyy laittaa korotuspalat taakse. Sedan malliin on setti, jossa madallus on enemmän etupäässä.
tai sitten lasket edestä enemmän kuin takaata niin saat tuon kiila-asennon eikä perä näytä roikkuvalta.

IMO: kamalinta mitä voi liikenteessä nähdä on kun auton takapää on selvästä alempana kuin etupää. Antaa omaan silmään aina jotenkin ''rikkinäisen'' vaikutelman.
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX

''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Vastaa Viestiin